Toon posts:

word maakt regel zwart - kan wat je typt niet meer lezen

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zeer vreemd:

Als ik in Word iets typ word de actieve regel zwart, waardoor je niet meer ziet wat je typt. Je typt het wel, maar onzichtbaar.

Iemand een idee waar dit vandaan komt en hoe je het uit kunt zetten? :?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:47

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Met "actieve regel", wat bedoel je daar precies mee? Bedoel je dat het dan geselecteerd hebt? Of bedoel je dat er bijvoorbeeld vier regels staan en je bent in de derde bezig dat je alleen in de derde regel kan zien of bedoel je weer wat anders?

Kijk even of je je tekstkleur op automatisch hebt ipv zwart.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Het gaat in dit geval niet om de tekstkleur DUX, maar om de markeerstift denk ik. Kijk even of die op zwart staat ingesteld in plaats van 'geen'.

• DUX

DUX

Millennyum schreef op 11 juli 2003 @ 23:20:
Het gaat in dit geval niet om de tekstkleur DUX, maar om de markeerstift denk ik. Kijk even of die op zwart staat ingesteld in plaats van 'geen'.
Als jij de markstift kiest en de kleur staat op automatisch, dan wordt de tekst wit :)

(ik heb het even uitgeprobeerd voordat ik mijn vorige bericht postte ;) )

De tekst wordt pas zwart als EN de tekst zwart is EN de markeerstift

• Millennyum
DUX schreef op 11 July 2003 @ 23:51:
[...]

Als jij de markstift kiest en de kleur staat op automatisch, dan wordt de tekst wit :)

(ik heb het even uitgeprobeerd voordat ik mijn vorige bericht postte ;) )

De tekst wordt pas zwart als EN de tekst zwart is EN de markeerstift
Nee hoor, bij mij doet hij dat niet :? (Word 2000)

• DUX

DUX

Millennyum schreef op 11 July 2003 @ 23:54:
Nee hoor, bij mij doet hij dat niet :? (Word 2000)
Hier toch wel (ook Word 2000). Nu nog een keer gedaan.

Maar we zijn hier nu niet om uit te zoeken waarom het niet of wel doet: de TS zou op z'n minst dit kunnen checken....

[ Voor 30% gewijzigd door DUX op 12-07-2003 00:18 ]

Verwijderd

De markeerstift is om stukken text die je geselecteerd hebt van kleur te veranderen.

Dit gebeurd hier dus niet als je tiept, ook niet als ik hem aanzet alvorens te tiepen.

Selecteer al je text eens en klik op het pijltje naast de markeerstift, en kies dan voor geen.

Misschien dat dat helpt :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 00:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet dat deze topic verplaatst was en heb nu pas het onderwerp weer teruggevonden.

Het bleek te gaan om de achtergrond. Als ik de achtergrond veranderde kon je de tekst weer gewoon lezen.

• Millennyum
Kun je iets duidelijker aangeven wat je precies bedoelt met 'achtergrond', dus welke optie dit is? Dan heeft de volgende er ook nog wat aan :)
Ik neem namelijk aan dat het niet gaat om Opmaak > Achtergrond, want als je die op zwart instelt, wordt de hele pagina in een keer zwart en niet alleen de actieve regel...

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezegd weet ik niet meer precies wat er nu gedaan was. Het is nl zo dat er een netwerkspook (beheerder die er heel af en toe is) rondwaart hier die wat instellingen verandert en zie het is weg, maar hij ook, dus kan ik het hem niet vragen.

Het was dus zo, dat als je iets typt dan zie je niet wat je typt. Dit kwam, omdat de actieve regel "gehighlight" werd met een zwarte gloed, waardoor de letters die je typte verdwenen, aangezien die ook zwart zijn. Als je de achtergrond een andere kleur geeft is het probleem, naar ik begrepen heb, gedeeltelijk opgelost.

Conclusie? Heb je dit probleem, probeer de achtergrond te veranderen, lukt dit niet, hopen dat je je office cdroms nog ergens hebt liggen dan...
Pagina: 1