Toon posts:

Midi keyboard aansturen onder FruityLoops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Roland E-68 en de demo versie van FruityLoops. Ik wil direct in kunnen spelen op de pianoroll van FL. Nu heb ik al de help geraadpleegt maar daar word ik ook niet veel wijzer van. Ik hoor totaal geen geluid van me keyboard over me boxen. Weet iemand misschien wat ik verkeerd doe? Ik heb een SB Live 1024 erin zitten, geen onboard.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 16:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Je topic is verkeerd, het moet zijn FruityLoops aansturen mbv. midi keyboard ;)

**mieren zijn liev

en eeehm het geluid van je keyboard? er gaat geen audio door een midi kabel...
zorg er eerst eens voor dat je midi keyboard goed is geinstalleerd in windows.. en check vervolgens in fruity bij de preferences of dat midi keyboard wel geselecteerd is als input ding

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het hem juist. Ik heb het keyboard aangesloten op de gameport, maar verder hoeft er volgens mij niets geinstalleerd te worden. Ik krijg in ieder geval geen scherm met nieuwe hardware gevonden, en volgens mij gebeurd dat ook niet als je iets op de gameport aansluit. Als input apparaat is de midiport van mijn geluidskaart geselecteerd.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
1 tip: MIDI OX check of er wel data door je kabel komt als je speelt, je ziet dan allemaal data op je scherm van de toon de noot etc

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:30

Eraser127

Nijkerk

1. Keyboard midi-in op pc midi uit. keyboard midi-uit op pc midi-in
2. Welke poort heb je geselecteerd? Ik heb namelijk met m'n SB512 dat ik de "SB512 midi UART als midi-in heb" en de MPU401 moet je dus niet gebruiken.

Zo heb ik het:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/fl.JPG

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
af en toe ben ik echt een eikel. ik keek net en het blijkt dat ik de stekkers aan de achterkant van mijn keyboard had omgedraaid. excuus.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:30

Eraser127

Nijkerk

:D LOL, voor de volgende keer: altijd eerst kabels checken ;)

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
ja ik dacht dus ingang op ingang, uitgang op uitgang...maar dat is dus andersom
Pagina: 1