Toon posts:

[PHP] Wat doet 'Global' nou eigenlijk??

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag, maar ik probeer een soort shopping cart te maken en heb 1 script die 3 paginas genereerd (form1, form2, bevestiging).

Nu gebruik ik <input type=hidden name="STAP" value="X"> - waarbij X het pagina nr is, en genereer de 3 pagina's door middel van 'if (STAP == X) blabla'.

Nu heb ik de variabelen van de 1e pagina GLOBAL gemaakt, ik kan ze meenemen naar de 2e pagina, maar bij de 3e (bevestiging) zegt ie steeds 'Undefined variable'.

Hoe kan ik nou variabelen 'meenemen' naar de 3e pagina van het script? Ik dacht dat 'global' hiervoor was?

Thanks.

Verwijderd

Show us the source, Luke!

edit:
De relevante delen dan, de HTML etc kan je vervangen door commentaar "Hier staat een lap HTML" oid

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 17:52 ]

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:41
"meenemen" naar een andere pagina gaat niet global. Dat moet met een cookie of met een session. Zie voor meer info :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is 75kb ;)

Verwijderd

Topicstarter
MisterData schreef op 11 July 2003 @ 17:52:
"meenemen" naar een andere pagina gaat niet global. Dat moet met een cookie of met een session. Zie voor meer info :)
Ok, maar het zijn een stuk of 20 variabelen die ik moet meenemen, kan ik in 1x de hele zooi meenemen?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Je had ook global kunnen opzoeken in de PHP manual -> http://nl3.php.net/language.variables.scope . Dat is de eerste stap die je doet als je iets niet weet nl :) iig dat hoort zo.

Tevens bedoelt MrX de relevante code, en dat zal echt geen 75kb zijn :)
Laatste punt, zoek eens op sessions :)

[ Voor 3% gewijzigd door Glimi op 11-07-2003 18:08 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.