Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Hehe.. in dat geval iemand een idee hoe ik dat zou moeten doen als ie niet opstart ?Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 17:40:
Ik denk dat je in de bios de onboard video aan/uit kan zetten..
Hoewel ik het idee heb dat het misschien meer is dan een videocontroller die kaput is
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.
Enige merkbare als je hem aanzet is dat de CPU fan gaat draaien, voor de rest noppes (maar heb er dan ook geen hd/fd inzitten oid)
[ Voor 3% gewijzigd door Robert op 11-07-2003 18:09 ]
lees de draad voordat je blaat
En dat is deze topic niet. Je meldt niet welk Aldi PC dit is (ze hebben wel meer 'Medion pc, P3-500' gehad) en welk mobo erin zit. Dit is makkelijk te achterhalen (niet in de laatste plaats omdat het in koeieletters op het mobo geschreven isIndien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!
10 tegen 1 dat je de Medion 9901 hebt (staat tussen eerste 2 PCI sloten), wat overeenkomt met een MSI-6190 (klein geschreven tussen 2e en 3e slot). Het staat toevallig ook nog eens op de witte streepjescodesticker op de plek van de ISA slot (M6190V hier)
* dion_b kan soms niet lezen
* dion_b heeft toevallig zo'n bord voor zich op dit moment
Mocht het wel een 6190 zijn ga ik je matsen. De mijne (een 6190VA, dus met Via ApolloPro+ chipset) heeft naast de CPU speed setting welgeteld twee jumpers, eentje voor CMOS clear, de andere voor power on keyboard. Omdat de onboard VGA AGP is en je er hooguit een PCI bij kan steken is zo'n jumper dan ook niet nodig. In BIOS staat PCI toch als primaire VGA, dus worden ze beiden geinitialiseerd, maar eerst de PCI. En dat is wat je wil
Een link naar de manual (weliswaar voor de i440ZX versie, maar op chipset na zijn de twee planken identiek): hier
Ook een nuttige link vol (Tweak) info ervoor: hier
Verder is er een simpele manier om erachter te komen of de PCI kaart het doet: erin prakken en uitproberen. Werkt ook dat niet, dan is de kans groot dat je mobo naar de eeuwige jachtvelden is. Probeer iig alle tips hier:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Let vooral op de condensatoren- MSI staat erom berucht en er zijn gevallen gemeld met de 6190
Maar goed, lees ff de GoT huisregels over wat van je verwacht wordt bij het openen van een topic, en natuurlijk de link die ik bovenaan geef specifiek voor PMG topics. Een merk PC, ook een Aldi PC is uiteidenlijk gewoon een PC als elk ander en dien je dus net als elk ander volledige info te geven. Doe dat voortaan ook
[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 12-07-2003 00:15 ]
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()