Toon posts:

Problemen met Pcmcia Kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 1.042 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een pcmcia kaart gekocht (Belkin Wireless 54Mbps Notebook Adapter). Ik ken nog niet zoveel van draadloos internet en van netwerk, mijn netwerk thuis werkt goed, en mijn draadloos internet ook, maar ik denk dat ik mijn pcmcia kaart niet juist gebruik want wanneer ik mijn eerste draadloze verbinding (Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter) uitschakel, dan kan ik niet meer op internet of mails ontvangen. Dus ik denk dat hij enkel verbinding maakt met de Wireless Lan PCI adapter en niet met mijn andere kaart.
Hij toont wel aan dat hij verbinding heeft maar ik denk dat hij hem niet gebruikt want het ip-adres, adrestype, subnetmasker,... zijn niet beschikbaar bij deze kaart, enkel bij de eerste verbinding (Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
je hebt 2 wireless netwerkkaarten in je systeem? Mag ik zo onbeleefd zijn te vragen waarom? (Brengt ons misschien iets dichter bij een oplossing)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. met deze info kunnen we eigenlijk best wel nix :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je Belkin PCMCIA-kaartje is 54 Mbps, je Intel mini-PCI-kaartje 11 Mbps, zou dat een probleem kunnen zijn ? Hoe zit het met de "andere kant" van je draadloze verbinding, wat kan die ?

Hoe heb je de IP-settings van het PCMCIA-kaartje ingesteld ? Staat die soms op DHCP ? Dan moet die wel toegang hebben tot "iets" wat als DHCP-server functioneert, anders krijg hij geen adres.

Interessante informatie voor ons :
- Welk OS ?
- Wat zit er aan de andere kant van je niet-bestaande draadje : hardware, evt. OS ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:17

Giblet

Dingen

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik heb me een pcmcia kaart aangeschaft omdat de Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter volledig in de laptop verborgen zit en deze een zeer kleine bereik meegeeft.
Nu wil ik mijn eerste kaart uitschakelen en mijn nieuwe kaart gebruiken namelijk: Belkin Wireless 54Mbps Notebook Adapter. Aan de andere kant heb ik een router (22Mbps), die maar een klein bereik heeft blijkbaar, want ik geraak niet tot in mijn kamer. Nu zou ik graag mijn nieuwe kaart gebruiken en de andere niet. Heeft er iemand nog een idéé hoe ik mijn bereik kan vergroten??

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ik zou gewoon een antenne erbij kopen die erop past.

Dat zou genoeg moeten zijn.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 22:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

axis schreef op 11 July 2003 @ 18:43:
je hebt 2 wireless netwerkkaarten in je systeem? Mag ik zo onbeleefd zijn te vragen waarom? (Brengt ons misschien iets dichter bij een oplossing)
misschien omdat TS graag gebruik wil maken van 802.11g ipv 802.11b ;)

* CAP-Team heeft een laptop (met ingebouwde wifi) en een aparte PCMCIA adapter in bestelling :P

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had me beter een pcmcia kaart aangeschaft met een atenne, of gewoon een antenne aangesloten op mijn gewone kaart, maar deze is niet in de handel en dan moet ik zelf één aansluiten. Wat de garantie niet te goede komt.

Maar ik weet echt niet hoe ik mijn mini-pci kaart kan uitschakelen en mijn nieuwe pcmcia kaart kan inschakelen?? Weet iemand hoe?

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Waarschijnlijk of in de bios van het apparaat of gewoon uitschakelen in dit hardwareprofiel onder systeem eigenschappen..

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Pagina: 1