Toon posts:

@home geen 2 computer op het netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een internet verbinding van @home. Nu had ik gsiter geen internet en heb ik vandaag opgebeld. Nu hebben ze daar wat verander aan dhcp. Ik heb mn modem gereset en klaar. Maar nu kan ik op de 2e computer geen internet meer krijgen. Situatie = de eerste computer zitten 2 netwerk kaarten in 1 voor de kabel modem met dynamisch ip adres. en een tweede met ook dynamisch ip adres voor de verbinding met de tweede computer.

internet -----> eerste comp ------> 2e comp

op de 2e computer krijg ik geen internet wel staat er in dat er een netwerk verbinding is met de eerste comp. En ook een internet verbinding maar hij kan nix niet met het internet en msn enzoo. Bijde pc s gebruiken win xp prof. Nu weet ik nie waar het aan ligt of het nu de verandering is bij @home of gewoon een fout van mij. Heeft iemand hier ook ervaring mee, of weet iemand hoe en wat. Ik heb zelf al gezocht maar dit is een nogal specefieke vraag. En ook al gebled naar @home die konden me nie helpen

Verwijderd

Als je hier een antwoord op wilt hebben, zul je echt eerst met meer info over de brug moeten komen. Hoe wordt dat internet gedeeld? Maak je hiervoor gebruik van ICS, of bijvoorbeeld winroute?

Wat betreft dat zoeken; eerlijk gezegd geloof ik het niet zo. Je vraag is in feite gewoon 'ik wil internet delen, maar dat werkt niet', en daar zijn al 1000-den topics over geweest. Lees bv. ook deze even:
Hoe deel ik Internet ?

Zo op het eerste gezicht, zie ik wel iets raars:
Situatie = de eerste computer zitten 2 netwerk kaarten in 1 voor de kabel modem met dynamisch ip adres. en een tweede met ook dynamisch ip adres voor de verbinding met de tweede computer.
Meestal is het eerder zo:

PC1 (internet deler), ISP-ip: dynamisch, intern IP: vasat
PC2 (client) IP: Dynamisch (haalt op bij PC1)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 14:44

Robtimus

me Robtimus no like you

De 2e PC heeft wel een internetverbinding maar kan niets met het internet? Of bedoel je dat je geen webpagina's kan opvragen? Kan je wel pingen? Probeer dit eerst met je gateway. Als dit niet lukt heb je dus GEEN internetverbinding.

Heb je er wel voor gezorgd dat die eerste PC de internetverbinding deelt?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wel hoe ik internet moet delen maar het wil nie meer. En ik gebruik internet delen van windows en geen ander progies wou prima maar als je geen @home hebt is dit mischien ook geen topic voor jou want het gaat eigenlijk om ervaringen

Verwijderd

Ik heb 4 jaar lang @home gehad, dus zat ervaring mee. Dit topic heeft imo niets met ervaringen te maken, maar gewoon met het feit dat het bij jou nu niet werkt.

Als je internet op de 1ne pc wel werkt, dan is dit 100% zeker weten een configuratiefout aan jouw kant. Simpel as that.

Eenvoudigste oplossing: verwijder ICS en installeer het opnieuw. ICS moet in dit geval draaien op de computer welke het internet deelt.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 17:21:
[..]
Eenvoudigste oplossing: verwijder ICS en installeer het opnieuw. ICS moet in dit geval draaien op de computer welke het internet deelt.
Yep, zou ik ook doen.. hij zet dan namelijk het ip-adres van de LAN-interface op 192.168.0.1, installeert een soort 'light' DHCP server, en installeert een DNS proxy..

Zorgt er dus voor dat je andere pc alle instellingen automatisch krijgt..

Als je dit hebt gedaan en het werkt nog niet, post dan eens een 'ipconfig /all' output van beide machines..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
maar ik deed het met windows altijd tijdens de installatie werkgroep instellen en op dynamisch ip en na de instalatie heb ik een internet gateway. Ook nu weer heb ik gewoon weer een zichtbare internet gateway. Maar die oet het nietmeer. Het kan toch niet zomaar zijn dat iets wat het gewoon altijd gedaan heeft ineens niet meer doet?

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 20:40

ripexx

bibs

Post nu eerst eens je volledige ip instellingen van je interne netwerk:

Dus per NIC: Ip, Subnetmask, Gateway, Dns

Doe ook eens van af pc2: ping naar pc1; dan ping naar een ipadres op het internet. Bijvoorbeeld 195.121.1.34 (dns server pi) Dan een ping op hostname enz enz. En dit heeft opzich weinig met @home te maken maar is duidelijk een foutieve instelling van je netwerk. ;)

buit is binnen sukkel

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

is misschien een XP probleem, hier al vaak zat gehad in zelfde situatie. Zo los ik het op:

Ga naar pc 2
Ga naar control panel -> network, click op je netwerk verbinding met de rechtermuisknop, kies disable
Wacht tot ie klaar is
Weer clicken, kies nu enable

Daarna doet hij het hier weer. Zelfde opstelling, alleen met Demon ADSL.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
omfg jah ik kan wel al mn ips gaan opschrijven maar daar berijk ik nix mee laat maar close dit topic maar

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

omfg, wil je geholpen worden of niet, JIJ hebt een probleem

ik heb ook @home, zelfde opstelling en heb nergens last van.

een tip van mij voordat hier een slotje op komt: zet ICS uit, reboot, zet daarna weer aan

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 17:13:
omfg jah ik kan wel al mn ips gaan opschrijven maar daar berijk ik nix mee laat maar close dit topic maar
Als je een topic op slot wilt, kun je dat vragen in SM. Dat hoeft nu niet meer, heb ik al even voor je gedaan:

[rml][ NT] vraag het ons dan ook niet[/rml]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 17:13:
Tjonge, tjonge, eerst vraag jij de mensen om hulp, en als het niet bevredigend is voor jou, dan moet het topic maar op slot.
De generaal heeft gelijk.
En ik heb ook @home en luister wat Jimbolino tegen je zei.
En kijk anders of je hem wel op sharen hebt staan.
(meestal is het een 1 of andere functie in je netwerk configuratie die je vergeten hebt aan te zetten, ik heb er zelf ook wel eens mee gezeten)

En vraag eens een nickchange aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 08:18 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kansloos topic :Z
* Koffie denkt dat t.start zich maar eens achter de oren moet gaan krabben
De manier hoe je met users omgaat hier (die jouw willen helpen) is niet echt de manier zoals we die hier graag zien.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.