Na ff wat vertalen en zoeken naar een "hoe" en "wat" om de bios up te daten is het eigenlijk heel simpel.
Dit moest ik omdat ik een AMD XP2600+ heb gekocht en dit niet op dit bordje past zonder biosupdate.
Na de update, draaide mijn processor (fsb) idd op 333mhz. En op de juiste snelheid.
De bios had ik eerst gereset naar de fabrieksinstellingen zodat ik er zeker van was dat ik alles goed opnieuw kon instellen.
Alles goed ingesteld, en voor de zekerheid windows XP opnieuw geinstalleerd.
De processor werdt niet hoger dan 34 graden en de casetemps ook niet hoger dan 24 graden.
Windows werkt perfect, net als toen de XP2100+ erin zat. Alleen wanneer ik Enter The Matrix ging spelen, of een ander spel, sloeg windows spontaan vast.
Heb het volgende geprobeerd wat niet hielp:
- windows alsnog opnieuw geinstalleerd.
- weer een keer de bios gereset dmv batterij eruit. en alles was weer default.
- nieuwe drivers voor videokaart.
Het volgende geprobeert wat gelijk hielp:
- bios terugzetten naar oude bios.
nadat ik de oude bios dus terug had gezet, was alles weer goed.
Waarom kan een officiele biosupdate (de een na nieuwste omdat de nieuwste een betaversie is) mijn systeem zo instabiel laten draaien tijdens spellen? bij andere toepassingen geen probleem.? wie heeft ook zo'n probleem gehad en wat heb je eraan gedaan?
ps. heb de search gebruikt, en gezocht op google en asus website, maar zonder resultaat.
Dit moest ik omdat ik een AMD XP2600+ heb gekocht en dit niet op dit bordje past zonder biosupdate.
Na de update, draaide mijn processor (fsb) idd op 333mhz. En op de juiste snelheid.
De bios had ik eerst gereset naar de fabrieksinstellingen zodat ik er zeker van was dat ik alles goed opnieuw kon instellen.
Alles goed ingesteld, en voor de zekerheid windows XP opnieuw geinstalleerd.
De processor werdt niet hoger dan 34 graden en de casetemps ook niet hoger dan 24 graden.
Windows werkt perfect, net als toen de XP2100+ erin zat. Alleen wanneer ik Enter The Matrix ging spelen, of een ander spel, sloeg windows spontaan vast.
Heb het volgende geprobeerd wat niet hielp:
- windows alsnog opnieuw geinstalleerd.
- weer een keer de bios gereset dmv batterij eruit. en alles was weer default.
- nieuwe drivers voor videokaart.
Het volgende geprobeert wat gelijk hielp:
- bios terugzetten naar oude bios.
nadat ik de oude bios dus terug had gezet, was alles weer goed.
Waarom kan een officiele biosupdate (de een na nieuwste omdat de nieuwste een betaversie is) mijn systeem zo instabiel laten draaien tijdens spellen? bij andere toepassingen geen probleem.? wie heeft ook zo'n probleem gehad en wat heb je eraan gedaan?
ps. heb de search gebruikt, en gezocht op google en asus website, maar zonder resultaat.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 16:55 ]