Toon posts:

A7V333 na biosupdate spellen vastlopen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na ff wat vertalen en zoeken naar een "hoe" en "wat" om de bios up te daten is het eigenlijk heel simpel.

Dit moest ik omdat ik een AMD XP2600+ heb gekocht en dit niet op dit bordje past zonder biosupdate.

Na de update, draaide mijn processor (fsb) idd op 333mhz. En op de juiste snelheid.

De bios had ik eerst gereset naar de fabrieksinstellingen zodat ik er zeker van was dat ik alles goed opnieuw kon instellen.

Alles goed ingesteld, en voor de zekerheid windows XP opnieuw geinstalleerd.
De processor werdt niet hoger dan 34 graden en de casetemps ook niet hoger dan 24 graden.

Windows werkt perfect, net als toen de XP2100+ erin zat. Alleen wanneer ik Enter The Matrix ging spelen, of een ander spel, sloeg windows spontaan vast.

Heb het volgende geprobeerd wat niet hielp:

- windows alsnog opnieuw geinstalleerd.
- weer een keer de bios gereset dmv batterij eruit. en alles was weer default.
- nieuwe drivers voor videokaart.

Het volgende geprobeert wat gelijk hielp:

- bios terugzetten naar oude bios.

nadat ik de oude bios dus terug had gezet, was alles weer goed.

Waarom kan een officiele biosupdate (de een na nieuwste omdat de nieuwste een betaversie is) mijn systeem zo instabiel laten draaien tijdens spellen? bij andere toepassingen geen probleem.? wie heeft ook zo'n probleem gehad en wat heb je eraan gedaan?

ps. heb de search gebruikt, en gezocht op google en asus website, maar zonder resultaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 16:55 ]

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Waarom kan een officiele biosupdate (de een na nieuwste omdat de nieuwste een betaversie is)
geef eens een versie nummer ?
kijk ook eens of de geheugen timings niet te strak staan, en probeer zonodig de beta bios uit of 1 bios versie voor (waarshcijnlijk) 1.17

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

2700+ niet stabiel op A7V33-x

ik kamp er nu bijna half jaar mee.. iets ergere probs, maar ook combi met de a7v333(x)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Koeskoes schreef op 11 July 2003 @ 17:23:
[...]

geef eens een versie nummer ?
kijk ook eens of de geheugen timings niet te strak staan, en probeer zonodig de beta bios uit of 1 bios versie voor (waarshcijnlijk) 1.17
de laatste bios was 1.17.

geheugen timing was hetzelfde als bij de oude bios.

dat heb ik al gedaan.

alleen de beta wil ik niet aan. omdat het nog niet echt 100% is. als het mislukt dat zit ik met de problemen.

heb asus een e-mail verstuurd zonet. hopen dat ik snel wat terugkrijg.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee hoelang het duurt om een bericht van asus terug te krijgen?

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb dit ook gehad alleen dan met een 2200+ en ik heb in de bios instellingen aan moeten passen.
Dit had ik uit de faq gehaald hier en ik heb hierbij het volgende geprobeerd:
IRQ VGA op enable zetten
SBA (een of andere instelling) op disable (deze kon ik niet vinden)
AGP Aperture size op de helft van je interne geheugen zetten
AGP Rate van 4->2 zetten

(je kan dit allemaal nog nalezen in de faq dus...)

I intend to live forever - so far, so good.

Verwijderd

altijd gedonder met die asus moederbordjes, en mensen blijven er maar intrappen :r

asus zal ongetwijfeld heeel lang wachtwen met bericht terug sture, misschien krijg je niet eens bericht :'(

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 20:41 ]

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 20:40:
altijd gedonder met die asus moederbordjes, en mensen blijven er maar intrappen :r

asus zal ongetwijfeld heeel lang wachtwen met bericht terug sture, misschien krijg je niet eens bericht :'(
Wat een lul van een reply. Moederborden van Asus worden veruit het meest gebruikt en dan is het logisch dat je bijvoorbeeld op dit forum ook redelijk veel problemen tegenkomt. Maar 90% van de bezitters zijn gewoon tevreden en hebben geen problemen.

Wat voegt dit trouwens toe aan dit topic?

Verwijderd

Topicstarter
nou 1 week is voorbij.

de winkel zegt dat er een bioschip fout is.

het volgende kreeg ik nl op mijn mail:

> Geachte heer
> >
> > Ik denk dat uw moederbord een kapotte bios chip heeft en daarom doet hij
> dus
> > raar.
> >
> > kan hij de controllers niet zien of hij verplaatst weer wat.
> >
> > het beste kunt u hem voor rma aan bieden.
> >

vervolgens kreeg ik een 2e bericht omdat ik had vermeld dat dit bord ook problemen heeft wanneer alle 3 de geheugenbanken in gebruik worden genomen. en met 2 banken geen probleem:

ik heb deze chips er over kunnen vinden van tweakers deze moeten er wel
> soepel mee kunne draaien.
>
> Vendor Type Size Model
> Nanya PC2700 256MB NT5DS16M8AT-6
> Samsung PC2700 128MB K4H280838D-TCB3
> Samsung PC2700 256MB K4H280838D-TCB3
> Micron PC2700 128MB MT8VDDT1664AG-335B1
> Micron PC2700 256MB MT16VDDT1664AG-335B1
> KINGMAX PC2700 128MB MPMA82D-68KX3
> KINGMAX PC2700 256MB MPM62D-68KX3

en uiteraard van asus geen tegenbericht ontvangen.

van de winkel makkelijk praten. koop maar nieuw geheugen bij ons.... verdienen we er weer aan....

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:09

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hmm. Ik heb A7V333 Revisie 1.04, Bios 1018 beta 1, en draai 2600+ op 333MHz FSB zonder problemen. Heb XP enzo. Ik zou't niet 1-2-3 weten wat het probleem bij jou is. Ik kan ook niet testen met 3 geheugenchips omdat ik er maar 2 heb.
Wat ik gewoon had gedaan is eerst de nieuwe processor erin gedaan voor Bios update. Het werkte (op lage snelheid natuurlijk) en daarna geupdated, het werkte nog beter. Geen problemen met spellen.
Misschien Bios opnieuw flashen ofzo?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
Trinsec schreef op 19 juli 2003 @ 00:07:
Hmm. Ik heb A7V333 Revisie 1.04, Bios 1018 beta 1, en draai 2600+ op 333MHz FSB zonder problemen. Heb XP enzo. Ik zou't niet 1-2-3 weten wat het probleem bij jou is. Ik kan ook niet testen met 3 geheugenchips omdat ik er maar 2 heb.
Wat ik gewoon had gedaan is eerst de nieuwe processor erin gedaan voor Bios update. Het werkte (op lage snelheid natuurlijk) en daarna geupdated, het werkte nog beter. Geen problemen met spellen.
Misschien Bios opnieuw flashen ofzo?
heb het op dezelfde manier gedaan als jij. alleen dan versie 1017 en niet de beta.

weet nog steeds niet wat de probs zijn.

behalve een videokaart en een netwerkkaart zit er niet in. de rest is allemaal onboard.
Pagina: 1