Toon posts:

CPU cooler valt uit na opstarten Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik had een nieuwe config in elkaar gestoken:
Asus P4C800Deluxe, PIV 2.8c Ghz, 1024Mb DDR400

Alles werkte perfect.

Maar nu eergisteren installeer ik een nieuwe harde schijf, een Maxtor 120Gb SATA.

Nu daarnet installeer ik dat Asus tooltje om je temps te lezen, wel, ik zag daarnet dat m"n CPU cooler niet werkt.

Ik ben nu niet zeker of dit probleem veroorzaakt wordt sinds ik m'n Maxtor giïnstalleerd heb...

Zou dit aan m'n voeding kunnen liggen? Bij het booten werkt m'n cooler perfect, t'is maar nadat hij het bureaublad geladen heeft, dat hij stopt met draaien. De powerconnector zit er goed in...

Help!

Alvast bedankt
NightShade

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 08:39

Frenkpie

"Crocs Rule !"

heb je ook IN de kast gekeken of ie dan blijft draaien? en check es in bios.. dit lijkt me nogal sterk iig.

verder zou je miss ff die connector op een andere aansluiting op t moederbord kunnen aansluiten.

Verwijderd

JA idd waarschijnlijk is het een bug in de software, kijk drm even zoals frenkpie zegt wat er gebeurd in je kast bij het opstarten B)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als mijn pc opstart, zie ik dat mijn cooler draait. Tijdens het Windows xp bootscreen zie ik hem ook draaien, t'is pas als het een momentje zwart komt, en ik daarna "welkom" zie en m'n bureaublad, dat m'n cooler uitslaat! Zou een format C helpen? Of ligt het aan m'n voeding? Want ik heb sinds gisteren een SATA harde schijfje er in gepropt, misschien vraagt die SATA meer stroom?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Is het niet dit:
(ik had het iig uitgezet)

Q-Fan~
This unique technology intelligently and automatically adjusts CPU fan speeds according to system load and temperature, enabling users to work in a distraction-free environment with minimal noise.

/edit: Dit is dus een optie van het Asus mobo, kan je in de BIOS aan/uitzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Redje op 11-07-2003 18:25 ]

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Controleer het mainboard boekje even of je de juiste Cpu fan aansluitng hebt, indien ja probeer even een andere fan connector, indien nee zet hem op de juiste.

Beide geen goed resultaat, probeer dan als je het hebt een verloopstukkie op je fan aansluiting te zetten dat je hem direct op je voeding kan zetten, nu kan die in principe niet meer afslaan (geen ideale situatie want je wil em op je maiboard aansluiten).

Voeding optie durf ik niet te zeggen of dat het kan zijn, kan wel zijn dat wanneer je een Serial Ata hdd aansluit je mainboard iets vreemds gaat doen met de stroom die op het board loopt.

Of de optie hierboven van Redje even testen, zegt mij verder niks maar suc6 alvast.

*

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 16:02
Als je twijfelt of het je HD is dan gooi je die er tog ff af ? :?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Redje schreef op 11 July 2003 @ 17:01:
Q-Fan~
This unique technology intelligently and automatically adjusts CPU fan speeds according to system load and temperature, enabling users to work in a distraction-free environment with minimal noise.
Lijkt mij ook zoiets. Misschien pas geinstalleerde software met fan control, zoals bijvoorbeeld speedfan? Een format c helpt dan wel, maar 't is een beetje overkill :+

Makkelijker is om de fan of direct op de voeding aan te sluiten, of te kijken waarom'ie zacht loopt, en zowiezo de temperaturen in de gaten houden: misschien wordt'ie gewoon goed geregeld, en slaat'ie alleen aan als je proc te warm wordt. Even een }:O draaien en je weet het :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Het is wel zo dat je computer meer van je voeding trekt zodra je in windows GUI komt (je videokaart, netwerkkaart, HDD, alles wordt gescanned, etc.) maar het lijkt me errrug sterk dat bij gebrek aan Wattage je CPU-fan uitgeschakeld wordt.

Verwijderd

Welke versie bios heb je op het moment want met maxtor sata drives wordt er geadviseerd om naar bios versie 1008 te gaan. Zie meuk: Asus P4C800 Deluxe 1008 voor meer info

Verwijderd

Topicstarter
Yep ik heb de nieuwste BIOS versie...

Mensen bedankt voor de vele reacties, ik ben nu ff aan het downloaden :p dus straks als ik klaar ben ga ik ff zoeken in de BIOS of de BIOS ff resetten, maar kan mij niet herinneren dat ik iets zou mis ingesteld hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Zou het iets te maken kunnen hebben met de Power Management (APM) settings ?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, het lag idd aan die QFan instellingen! Bedankt mensen voor de vele reacties, en bedankt Redje omdat jij eigenlijk m'n probleem hebt opgelost hé. :p

Greetz
NS
Pagina: 1