Toon posts:

Autoradio waar geen frontje meer voor te krijgen is?

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een JVC KD-S636 autoradio/cd speler gekregen van een maat van me. Hij doet het niet en ik mocht hem hebben.
Ik dat ding dus open maken, blijkt dus dat het frontje alleen kapot is :( .
Bij de power knop is het printje in 2en gebroken, dood dus.
Ik JVC mailen, krijg ik als antwoord dat ik of een kassabon of een ID card moet hebben.
En dan kost het nog ruim 85 euro ex. btw.
Ik ben de gek. Daarvoor koop je bijna een nieuwe autoradio/cd speler.
Ik dus zoeken naar 2dehands frontjes en/of complete autoradio's van dit type.
No way dus :( , nergens te vinden. Alleen op wat vage duitse sites en ver naar het buitenland.

Ik heb nu 3 vragen:

1) Wie heeft er toevallig zo een frontje of autoradio liggen die ie niet gebruikt.
2) Heeft iemand een andere oplossing voor me.
3) Wat vinden jullie er nou van. Je krijgt een kapotte radio, maar je kan NERGENS onderdelen er voor vinden (of je moet je scheel betalen en het geluk hebben dat je de kassabon hebt)

Uw mening plz

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:19
Het is onderdeel van de beveiliging dat je geen loss frontjes kan kopen. Denk daan de autoradiodieven als die dingen makkelijk te krijgen was zou het wel erg makkelijk zijn om all1 de rest eruit te slopen en een nieuwe te kopen. Daarbij vind ik wel dat als je een kapotte kan inleveren je een nieuwe zou moeten krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Eskimootje schreef op 11 juli 2003 @ 14:33:
Het is onderdeel van de beveiliging dat je geen loss frontjes kan kopen. Denk daan de autoradiodieven als die dingen makkelijk te krijgen was zou het wel erg makkelijk zijn om all1 de rest eruit te slopen en een nieuwe te kopen. Daarbij vind ik wel dat als je een kapotte kan inleveren je een nieuwe zou moeten krijgen.
Dat is een goed argument/goede oplossing die ik voor kan stellen aan JVC. Misschien mag dat wel.

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 14:35:
[...]

Dat is een goed argument/goede oplossing die ik voor kan stellen aan JVC. Misschien mag dat wel.
Krijgen is dan afhankelijk van garantie, en wat er mee gebeurd is ik bedoelde vooral dat je daarvoor iig het recht hebt om een nieuw frontje te kopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 14:31:
Ik heb dus een JVC KD-S636 autoradio/cd speler gekregen van een maat van me. Hij doet het niet en ik mocht hem hebben.
Ik dat ding dus open maken, blijkt dus dat het frontje alleen kapot is :( .
Bij de power knop is het printje in 2en gebroken, dood dus.
Ik JVC mailen, krijg ik als antwoord dat ik of een kassabon of een ID card moet hebben.
En dan kost het nog ruim 85 euro ex. btw.
Ik ben de gek. Daarvoor koop je bijna een nieuwe autoradio/cd speler.
Ik dus zoeken naar 2dehands frontjes en/of complete autoradio's van dit type.
No way dus :( , nergens te vinden. Alleen op wat vage duitse sites en ver naar het buitenland.

Ik heb nu 3 vragen:

1) Wie heeft er toevallig zo een frontje of autoradio liggen die ie niet gebruikt.
2) Heeft iemand een andere oplossing voor me.
3) Wat vinden jullie er nou van. Je krijgt een kapotte radio, maar je kan NERGENS onderdelen er voor vinden (of je moet je scheel betalen en het geluk hebben dat je de kassabon hebt)

Uw mening plz
dat word een probleem maar kun je het niet repareren solderen/lijmen

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Krijgen is dan afhankelijk van garantie, en wat er mee gebeurd is ik bedoelde vooral dat je daarvoor iig het recht hebt om een nieuw frontje te kopen.
En daar heb je nou de bon voor nodig :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ThePerfectCell schreef op 11 July 2003 @ 14:50:
[...]

[...]

Ik wacht nu op antwoord. Hopelijk doen ze hier wel wat op uit.

• Eskimootje
ThePerfectCell schreef op 11 July 2003 @ 14:50:
[...]

[...]

Helemaal niet de fabrikant kan perfect aan de produktcode/datum zien of er nog garantie op zit daarvoor heb je geen bon nodig. Alhoewel het dan wel meer een kwestie van service is als van een plicht geloof ik.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eskimootje schreef op 11 July 2003 @ 14:52:
[...]

Helemaal niet de fabrikant kan perfect aan de produktcode/datum zien of er nog garantie op zit daarvoor heb je geen bon nodig. Alhoewel het dan wel meer een kwestie van service is als van een plicht geloof ik.
Garantie, is voor zover ik weet, altijd met bon... Das altijd al zo geweest, met alles... Want stel, ik zou die radio gejat hebben... En hij doet het niet... Dan zou ik zo door hem bij de fabriek te ruilen, en een nieuwe radio kunnen krijgen (die het dan nog doet ook nog...). Dus een bon bij garantie vragen, lijkt me meer dan logisch :) Is eigenlijk net als een CD, die mislukt is met branden... Dan ga je toch ook niet gelijk terug naar de winkel, voor een nieuwe CD, ook al heb je de bon niet meer...

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 11-07-2003 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
En ik heb geen bon. Ik denk dat ik toch maar een nieuwe haal (autoradio) alleen een frontje is mij te duur. Ik heb nog geen antwoord van JVC maar ik hoor het wel
I'll keep you posted.

Verwijderd

Topicstarter
Het kan dus allemaal niet. Naja... Bedankt voor alle reacties.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Is een beetje knutselen met een goede 2-componentenlijm geen optie?
Als het een normale printplaat is dan kan je met een beetje soldeer doe boel zo weer aan elkaar verbinden.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen maar dan moet ik dus het knopje aan de buitenkant van het frontje maken en dat is denk ik niet echt de bedoeling..
Ik ga wel ff knutselen..
Kan er nu toch niets meer mee..

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 14:35
Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 14:31:

Uw mening plz
Dat heet marketing. Ze hebben liever dat jij een nieuwe koopt dan dat je 10 jaar met dezelfde autoradio doet.

Hetzelfde bij Philips. Koop je een autoradio met cd-wisselaar, gaat je radio kapot na een aantal jaar. Is er nergens meer een autoradio te vinden die met die cd-wisselaar overweg kan :(
Moet je zowel een nieuwe autoradio als een cd-wisselaar kopen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu het frontje een beetje gemaakt (aan/uit doet het weer, hoop ik :) ) heb ik alleen de aansluitkabels niet :( . ook nerges te vinden :'(

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zal wel een din stekker op zitten, dus kabels zitten dan al in de auto met een standaard din stekker die je er dan zo insteekt, heb je die stekker niet, kun je bij Halfords e.d. wel een oplossing vinden

Verwijderd

Topicstarter
is geen din stekker...
Het is ongeveer zoiets :
.... ....
------
.... ....

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 15:36
Foto? (van aansluiting)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

ja das een uni stekker die kun je wel kopen in de betere audio shop

en zie je wel beetje knutselen doet wonderen en dan heb je er nog plezier van ook als het je lukt

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 10:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga al een nieuwe radio kopen..dit word nix.
Iig bedankt voor alle reacties :)
Pagina: 1