Toon posts:

@home probleem computernaam / domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor installatie @home kabel moet je je computernaam in die door @home is opgegeven veranderen. Heb ik gedaan en @home loopt als een zonnetje.

Alleen zit ik ook nog op het bedrijfsnetwerk en daar kan ik nu niet meer inloggen.

werk onder XP pro, netwerk/server is NT.

Volgens mij moet ik nu de computernaam buiten het domein weten te houden of een verbindingsbrug maken.

Dat gaat me allemaal te ver, ben bang er een puinhoop van te maken.

wie weet hoe te handelen; essent geeft geen ondersteuning. ;(

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:46

Hoicks

Techno!

Computernaam opgeven en je gewoon aanmelden bij het domein zou prima moeten werken. De werkgroep naam is helemaal niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het bedrijfsnetwerk herkend mijn station als PC3, dat is de naam van mijn station. Nu is dat de naam van Essent geworden en dat werkt niet. Heb overigens mijn originele instellingen weer terug en kan weer op het bedrijfsnetwerk.

Maar heb dus geen verbinding meer met @home omdat ik mijn computernaam weer gewijzigd heb in PC3

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Niet zo vreemd hoor dat je niet meer op het bedrijfsnetwerk kunt, daar is je computernaam (PC3) aangemeld op het domein, je moet ff bij je systeembeheerder wezen.

edit:

m.a.w. als die beheerder zo gek is om de door Essent aagegeven naam te hanteren en deze aan te melden op zijn domein dan werkt alles weer. Maar kijken ze bij jullie niet naar beveiliging ofzo ? ;?

[ Voor 41% gewijzigd door seq_uence op 11-07-2003 15:10 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
Krijg het in principe wel voor elkaar om de door essent aangegeven naam aan te melden op het domein, maar wat heeft dat dan met beveiliging te maken?

Verwijderd

De computernaam an sich helemaal niets. Echter, waarsch. heb je geen firewall draaien, of een firewall welke SAMBA (window file-sharing) doorlaat. Dat moet ook, anders zou je op je werk niet kunnen werken. Plug je die PC om naar @home, dan houdt dit in dat SAMBA beschibkaar is op het internet.

In principe blokkeert @home de poorten voor je (of iig 1 poort: 137), maar daar zou ik niet op vertrouwen.

Een veel nettere oplossing is om voor je @home verbinding een routertje te installeren, welke het ISP-IP heeft en via NAT werkt.

Verwijderd

Topicstarter
denk dat ik dat met dat routertje maar eens ga doen. Ben ik overal vanaf en kan ik m'n verbinding ook nog mooi met de rest hier delen.

thanks!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:40
- laat maar-

[ Voor 99% gewijzigd door laurens0619 op 11-07-2003 15:43 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1