[JS]modalDialog wil niet naar parent schrijven

Pagina: 1
Acties:

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025
Ik heb een pagina met een formuliertje. Als iemand een IMO nummer invoert (van een schip) wil ik dat ie checked welke naam etc. hierbij horen. >> klik op knopje open windowtje (met leuk loading animatie oid) doe query >> zet in opener de waardes die je nodig hebt >> windowtje sluiten. Echter als ik klik op de knop en het windowtje laadt, krijg ik de melding parent.document.addDossier.elements is leeg of geen object :?

Ik heb het ook geprobeerd met een window.open (miss dat modaldialog geen parent/child kent) en ipv parent opener gebruikt, maar hetzelfde probleem.

Pagina 1:

JavaScript:
1
2
3
function checkIMO(imo){
    showModalDialog('#self#dossier.checkIMO&imo='+imo, 'checkIMO', 'dialogHeight=200px;dialogWidth=300px;dialogTop=100;dialogLeft=100;scrollbars=0;status=0;');
}

HTML:
1
2
3
4
<form action="#self#dossier.insert" name="addDossier" method="post">
<input type="text" value="" name="nationality" >
...
[img]"img/check.gif"[/img]

Actiepagina:

JavaScript:
1
2
3
[query].....
parent.document.forms['addDossier'].elements[nationality].value='#getShipDetails.nationality#';
self.close();

Is ik nu zo dom :?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

een showModalDialog werkt op een hele andere manier dan een normaal venster. Een modal geeft gewoon een returnvalue terug.

dus:

mijnVar = window.showModalDialog(...);

en in je modal:

window.returnValue = 'dit moet er dus in mijnVar komen';

Het script op de opener wordt gepauseerd tot je modal dialog gesloten is en je dus simpelweg verder kunt gaan met de teruggekregen waarde.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025
maar met een gewoon window.open doet ie het ook niet

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

parent.document.forms['addDossier'].ele......

moet zijn opener.document.forms.....

Werkt dan waarschijnlijk nog niet in de modal dialog :)