Printerkosten HP Laserjet 2100

Pagina: 1
Acties:

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:38

flexje

got-father

Topicstarter
Goedendag, ik werk bij een bedrijf waar we een aantal HP Laserjets hebben staan. Grotendeels HP Laserjet 2100's. Daarnaast hebben we op elke etage een aantal grote copiers (mass-printers). Nu willen we de laserjets uitfaseren en de copiers op het netwerk hangen omdat dat veel goedkoper is.

Nu denk je...Ok? Whats the problem dan? Nou probleem is dat we de directie eerst over moeten halen, want je kan denk ik niet zomaar alle printers weghalen en zeggen dat ze 10 meter extra moeten lopen om iets te printen.

Maar hoe haal je de directie over om de printers uit te faseren en over te stappen op copiers op het netwerk.
Ik dacht te beginnen bij kosten per pagina op een laserjet en op een copier.
Nu heb ik al gezocht op het internet maar ben niet iets vergelijkends tegengekomen.

Nogmaals: De copiers hebben we al (Nashuatec 4525's 8x) en we hebben 27 HP Laserjet 2100's.

Wie heeft er ooit is een berekent hoeveel het kost om een pagina te printen op een HP Laserjet 2100. Met kosten bedoel ik: Toner + Papier.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Bij mijn vorige stage plek werd vooral aangehaald dat het veel efficiënter was alles op een gecentraliseerde plek af te drukken. Ook het onderhoud van een print-unit vind dan gemakkelijker plaats i.p.v. 10 printers te beheren op het bureau van iedereen. Alleen de raad van bestuur (bestaande uit 2 man) waren er niet zo happy over. Ze wilde liever een printer voor zich zelf hebben en ook voor hun directiesecretaresses; iedereen een eigen HP 1300. Nou jah, op die personen na en nog wat belangrijke figuren staan nu in het gebouw (5 lagen) Canon (netwerk)-Bulkprinters; op elke afdeling één.

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
Ja, dat komt me wel bekend voor, hier zullen 2 a 3 mensen een laserjet op hun bureau houden, maar dat is alleen voor mensen die confidentieel printen zoals salarisadministratie ed.

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

vraag het aan de sales afdeling van het bedrijf waar je ze gekocht hebt, zij hebben die cijfers meestal wel..

hier zitten weinig 'beancounters'

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

flexje schreef op 11 juli 2003 @ 14:28:
Ja, dat komt me wel bekend voor, hier zullen 2 a 3 mensen een laserjet op hun bureau houden, maar dat is alleen voor mensen die confidentieel printen zoals salarisadministratie ed.
Voor de geheimhouding hoef je het in feite niet te doen. Een beetje goede netwerkprinter heeft een mailbox waar wel 20 man of iets dergelijks in kunnen worden opgeslagen. Dus als jij een ontslagbrief wilt afdrukken als P&O-medewerker ofzo, dan 'print' je die eerst na het geheugen van de printer (de mailbox); loopt er vervolgens na toe en opent je persoonlijke mailbox door een unieke code in te toetsen. En dan kun je kiezen om je document af te drukken. Zoiets heeft volgens mij secured printing ofzo.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Inderdaad, beheer vereenvoudigd en het is efficienter.
Die 10 meter extra lopen vinden de meesten wel lekker trouwens, onderweg nog een beetje blijven plakken bij collega's enzo :P
Voor de mensen die zich meer dan de rest voelen (directie enzo) is het misschien wel handig om een LaserJet neer te zetten.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Een dergelijke aktie loopt hier ook, alleen sta ik er wat sceptisch tegenover. Wat vaak vergeten wordt is dat bulkprinters gebruikt moeten worden voor bulkprintwerk, en niet voor dat ene mailtje. Want die werknemer heeft echt geen zin om zijn afdruk uit de stapel papier te vissen die daar op die printer ligt.

Waar trouwens ook geld te verdienen valt is de prijs per afdruk op de copiers, als je daar meer gaat afdrukken kun je die prijs vaak omlaag krijgen. Mits die bakken onder een dergelijk contract vallen natuurlijk.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 14:32:
[...]

Voor de geheimhouding hoef je het in feite niet te doen. Een beetje goede netwerkprinter heeft een mailbox waar wel 20 man of iets dergelijks in kunnen worden opgeslagen. Dus als jij een ontslagbrief wilt afdrukken als P&O-medewerker ofzo, dan 'print' je die eerst na het geheugen van de printer (de mailbox); loopt er vervolgens na toe en opent je persoonlijke mailbox door een unieke code in te toetsen. En dan kun je kiezen om je document af te drukken. Zoiets heeft volgens mij secured printing ofzo.
Op onze Nashuatec copiers zit geen pasjes systeem. Maar dat gaan we waarschijnlijk ook aanschaffen als we overgaan op copiers. Je geeft een printopdracht, komt in de quee, je loopt naar copier toe, haalt je pasje er doorheen en je printjes komen eruit. Mooi systeem.

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
seq_uence schreef op 11 July 2003 @ 15:03:
Een dergelijke aktie loopt hier ook, alleen sta ik er wat sceptisch tegenover. Wat vaak vergeten wordt is dat bulkprinters gebruikt moeten worden voor bulkprintwerk, en niet voor dat ene mailtje. Want die werknemer heeft echt geen zin om zijn afdruk uit de stapel papier te vissen die daar op die printer ligt.

Waar trouwens ook geld te verdienen valt is de prijs per afdruk op de copiers, als je daar meer gaat afdrukken kun je die prijs vaak omlaag krijgen. Mits die bakken onder een dergelijk contract vallen natuurlijk.
Ze staan idd onder een contract. Ik krijg net de facturen binnen van de afgelopen 3 maanden. Als je de huurprijzen ziet schrik je je dood.

Pagina: 1