Gewoon te heet?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:32
Vandaag is het weer warm en volgende week zullen de temperaturen richting de 30 graden en daarboven gaan.
Mijn pc, die in deze case. Ik heb een Zalman 3100-GP GOLD Plus cpu cooler en dus 2 80mm case fans. Intake, onderin de kast aan voor kant en out-take aan achterkant. IK heb ook nog eens een psu met 2 fans.
Toch word het geheel zon 53c idle (op een hete dag) en zon 58 graden stressed. Soms loopt me pc daardoor vast etc. Ik heb geen zin om in me case te gaan dremelen. Aangezien het een mooie kast is.
Heeft iemand een oplossing?
(Met case open is hij zon 45 graden idle.)

• JeroenMeloen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-01 09:18
Gaat prima toch? Zolang hij geen 60 graden wordt is er niets aan het handje.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:05

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Nou ja, je zegt zelf al de kast openzetten. Je zou er nog een grote kamerfan (25+ cm ofzo) tegenaan kunnen zetten en die kun je overal halen.
JeroenMeloen schreef op 11 juli 2003 @ 14:11:
Gaat prima toch? Zolang hij geen 60 graden wordt is er niets aan het handje.
Ook dat, en AMD Athlons kunnen tot ongeveer 72 gaan hoor, als het al niet meer is...

[ Voor 52% gewijzigd door DUX op 11-07-2003 14:13 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• JeroenMeloen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-01 09:18
Oh, ook een makkelijke oplossing: laat hem op een lagere kloksnelheid draaien 100FSB ipv 133), werkt ook wel, en om de performance hoef je het nou niet echt te laten.

@dux: ze kunnen zelfs 80 graden worden, maar dat vind ik niet zo prettig klinken. Ik hou altijd 65 graden aan als absoluut maximum. Als hij daarboven komt gaat hij automatisch op een lagere kloksnelheid draaien totdat hij weer koel genoeg is.

[ Voor 43% gewijzigd door JeroenMeloen op 11-07-2003 14:15 ]

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:05

DUX

blijft ook nu voor Oranje

JeroenMeloen schreef op 11 July 2003 @ 14:14:
@dux: ze kunnen zelfs 80 graden worden, maar dat vind ik niet zo prettig klinken. Ik hou altijd 65 graden aan als absoluut maximum. Als hij daarboven komt gaat hij automatisch op een lagere kloksnelheid draaien totdat hij weer koel genoeg is.
offtopic:
Hm, ja, ikzelf gooi ook de kast open + fan ertegen zodra hij 60 wordt anders heb ik zo'n verschrikkelijke kachel in m'n kamer die al te warm is omdat driekwart van de dag die koperen ploert erop schijnt...

[ Voor 3% gewijzigd door DUX op 11-07-2003 14:18 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

of kijken of je processor ook op lagere voltages wilt werken. Is ook in voordeel van een lagere temp.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Oplossing is te vinden door te zoeken op dergelijke topics binnen DOC, en door zelf na te gaan hoe je het beste koele lucht aan kan voeren, en/of de warme lucht af te voeren. Met de tips die al gegeven zijn, zoals kast open, of je processor tijdelijk lager klokken, kom je ook een aardig eind. Dit is per geval anders, dus er kunnen alleen algemene tips gegeven worden die ook hier binnen DOC gevonden kunnen worden. Dicht dus, vanwege search/zelf uitproberen.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.