Ik heb op het moment 4 Pc's d.m.v. een switch aan mijn home-LAN hangen. Eén daarvan is het machinetje van alles en tevens de Internetserver, nog een systeempje op mijn kamer voor als ik rust wil hebben, bak van me zusje en nog een orgel die eigelijk niks doet. Anyways... ik heb plannen om daar dus mijn Fileserver van te maken. Ik heb zoveel Mp3's, Appz en weet-ik-het rondzwerven dat ik die eigelijk op een centrale plaats wil hebben. En dan heeft die PC meteen ook nog een leuke functie; i.v.p. een beetje idle te staan. Maar nu komt het probleem:
Specs
• Intel Pentium I 75 MHz Socket 7
• Socket 7 SiS Chipset AT
• 40 MB EDO RAM
• Diamond S3 Virge
Kan ik daar dan wel wat mee? Ik heb voor mezelf al uitgedacht dat een goede fileserver toch een redelijke schijf moet hebben (7200 RPM); omdat je vaak aan het wegschrijven bent en informatie ervan op aan het halen bent. Verder ook nog een 100Mbit NIC zodat de filetransfers nog een beetje rap gaan; maar dat zal wel geen probleem zijn. Concreet mijn vraag: kan ik in dat systeempje nog een vrij recente 7200 of 5400 RPM-schijfje ingooien; of ga ik dan problemen krijgen? Is dat allemaal compatible met elkaar? Aangezien het nog een oud AT bordje is.
Specs
• Intel Pentium I 75 MHz Socket 7
• Socket 7 SiS Chipset AT
• 40 MB EDO RAM
• Diamond S3 Virge
Kan ik daar dan wel wat mee? Ik heb voor mezelf al uitgedacht dat een goede fileserver toch een redelijke schijf moet hebben (7200 RPM); omdat je vaak aan het wegschrijven bent en informatie ervan op aan het halen bent. Verder ook nog een 100Mbit NIC zodat de filetransfers nog een beetje rap gaan; maar dat zal wel geen probleem zijn. Concreet mijn vraag: kan ik in dat systeempje nog een vrij recente 7200 of 5400 RPM-schijfje ingooien; of ga ik dan problemen krijgen? Is dat allemaal compatible met elkaar? Aangezien het nog een oud AT bordje is.