Toon posts:

PCI Kaart in een Asus Terminator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb thuis nog een Asus Terminator staan met een AMD 1200 geloof ik.
Nu wil ik een nieuwe videokaart kopen met TV - out erop zodat ik deze kan gebruiken om films op mijn TV af te spelen.

Mijn vraag... (Op dit gebied ben ik een flinke NooB)

Ik heb met MyCom gebeld en de verkoper zegt dat de volgende videokaarten geschikt zijn:

XFX GeForce2 MX400, 64 MB (59 euro) ( TV-out: S-VHS)
Sapphire RADEON 7000 DDR, 32 MB (44 euro) (TV-out: S-VHS & Composite)
Het tweede kaartje heeft ook nog: Video-in: S-VHS & Composite, DVI 1 x en D-sub 1 x

Maar die eerste heeft weer meer geheugen.

Het gaat helaas om een PCI kaart, van er zit geen AGP Slot op. Heeft het dan uberhaubt wel zin om dit te willen doen?

Welke van de 2 kaartjes zou jij kopen? Ik denk zelf de goedkoopste. (Ik blijf een echte Hollander he) Het gaat voornamelijk om DivX en Xvid's.

Ik wil hem aansluiten op mijn Phillips breedbeeld tv van nog geen 2 jaar oud.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 13:08 ]

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:07

TdV

voor tvout is die radeon prima; daar hoef je geen 64mb voor te hebben.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Verkopers.....gewoon ieder kaartje met TV-out is geschikt. Al geldt toch meestal wel: hoe duurder hoe beter.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Denk dat je dik tevreden zult zijn over dat kaartje van 44 zeuro's! En zeg nou zelf, voor 44 euro kun je je toch geen bult vallen? Desnoods verpats je het ding weer voor 25 euro heb je het voor 20 kenne testuh!

Verwijderd

Zover ik weet is de TV-out van die Radeon toch wel een stuk beter (die budget MXjes zijn heel erg wisselend zit soms erg slechte TV-out op, verschilt per merk.) En tja zoals blender al zei, Hollander of niet die 44 Euro daar kun je niet zo heel veel voor fout doen!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:12
BvR-HyPeRiOn schreef op 11 juli 2003 @ 16:07:
Verkopers.....gewoon ieder kaartje met TV-out is geschikt. Al geldt toch meestal wel: hoe duurder hoe beter.
Tis wel duidelijk dat je de post hebt gelezen? Of NIET?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DutchCommando schreef op 11 July 2003 @ 17:40:
[...]

Tis wel duidelijk dat je de post hebt gelezen? Of NIET?
Ik zie niet in wat er mis is aan de uitspraak dat ieder PCI kaart met TV out geschikt is.

Enige wat zo'n beest moet kunnen is 800x600x32b op 50Hz draaien. Dat kan mijn oude S3 Virge ook nog wel :P

De verkoper zat te blaten dat alleen die twee zouden kunnen. Van die twee zou ik iig voor de Radeon gaan wegens betere beeldkwaliteit en nog goedkoper ook.

Sowieso zijn er nog geen VGA kaarten met DiVX/Xvid hardwarematige ondersteuning, dus dat is ook geen factor.

Maar goed, eea hangt ook af van waar zo'n kaart verder allemaal voor gebruikt gaat worden...

Kijk anders gewoon ff in Pricewatch onder Videokaarten en doe een search naar PCI, dan krijg je alle PCI opties op een rij. Kies daar de zaken uit met TV out en je hebt de geschikte kaarten.

Oslik blyat! Oslik!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Ik kan je vertellen dat de GF2MX een erg brakke TVout heeft. Het beeld van mijn GF4TI op de TV is veel scherper dan die van mijn GF2MX. Ik weet niet hoe dat met radeons zit, maar van de tvout op de GF2MX zou ik iig niet veel verwachten.

tvw

Pagina: 1