Toon posts:

werkende speedtouch configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is er misschien iemand die met snapshots zijn eigen WERKENDE configuratie van de Alcatel speedtouch hier kan laten zien.

Dan bedoel ik de DNS pagina, NAT pagina, DHCP pagina.

Want ik zit thuis met een werkend netwerk (zover dat ik op allebij kan internetten) maar ik ga met mijn interne ip adres (10.0.0.150) naar 'buiten' terwijl ik gewoon met mijn externe ip adres (die ik van de provider heb gekregen) naar 'buiten' wil.

Wij kan mij hieraan helpen?

groet

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:51

Predator

Suffers from split brain

Want ik zit thuis met een werkend netwerk (zover dat ik op allebij kan internetten) maar ik ga met mijn interne ip adres (10.0.0.150) naar 'buiten' terwijl ik gewoon met mijn externe ip adres (die ik van de provider heb gekregen) naar 'buiten' wil.
Kan je dat even in minder cryptische taal uitleggen :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Voor je probleem is het niet nodig, wat je zegt klopt namelijk niet.

Je gaat wel degelijk 'naar buiten' met je ISP-ip, en wel om de doodeenvoudige reden dat 10.x.x.x adressen niet werken op het internet. Dat is een z.g.n. 'private range', en die wordt door je ISP niet gerouteerd.

Wat er gebeurd: jij gaat naar www.tweakers.net, jouw PC begint dan een verbinding vanaf 10.0.0.150 (dit gedeelte klopt dus wel). Die pakketjes komen bij je modem aan, en die vervangt het 10.x.x.x ip door het isp ip. Dit heet ook wel NAT of PAT, afhankelijk van hoe e.e.a. ingesteld staat.

Voor meer uitleg:
Hoe deel ik Internet ?

Geloof je me niet? Ga maar eens naar www.grc.com, en selecteer 'shields up'. Dit moet je een paar keer doen, dan kom je op een pagina waar je kunt kiezen voor 'proby my ports', doe dit. Hij geeft dan als eerste het door jou gebruikte IP weer, je zult zien dat dit wel degelijk je ISP ip is, en niet het 10.x.x.x adres.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mooi gezegd jochie. Mijn gemoed schiet vol, gorgelend en fluitend ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Predator schreef op 11 juli 2003 @ 13:09:
[...]

Kan je dat even in minder cryptische taal uitleggen :?
Hij gebruikt nu NAT en wil over naar een routed subnet :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja mooi verhaal. Als je naar myip.com gaat dan krijg ik ook het goede ip adres maar als ik spellen speel op het internet geeft gamespy aan dat je met je interne nummer speelt.

En als ik dan een spel speel geeft het spel ook mijn interne ipadres aan. en kan ik bv. geen eigen kamers creeren en gamers laten mee spelen.

groet jeroen

Verwijderd

Dan zul je eerst je poorten moeten forwarden, hoe je dat doet vind je in het grote portmappingsverhaal ;)

Verwijderd

Dat gamespy etc. het eigen IP aangeeft klopt wel, immers gamespy weet domweg niet beter dan dat die computer dat IP heeft. Dit zou overigens geen problemen mogen opleveren m.b.t. het connecten.

Wil je een game-server draaien, dan zul je idd. poorten moeten forwarden. Zoals Kusje al aangeeft is hier een uitgebreide uitleg over te vinden in Het Grote Poortmappingsverhaal.

Concreet voor jouw setup: eerst moet je uitzoeken welke poorten het door jou gebruikte spel gebruikt. Dit kan vrij eenvoudig door even bij www.deja.com te zoeken op '<gamenaam> firewall port forward', daar zitten ongetwijfeld hits tussen waarbij men verteld welke poorten die game gebruikt. Daarna moet je poorten forwarden naar je interne computer.

Hoe dit precies moet, is afhankelijk van je speedtouch. Heb je een speedtouch pro, dan kun je hier vinden hoe het moet:
http://www.nzdsl.co.nz/howtos/Alcatel/alcatelpinholing.html

voor een Speedtouch 510:
start --> run --> telnet 10.0.0.138
Je krijgt dan een telnet scherm. Druk hier 2 maal op enter, en type in:
nat <ENTER>
create <enter>

volg hierna de vragen op het scherm. Intern adres=IP van je interne PC (10.0.0.x), extern adres=0 (kun je gewoon 0 invullen). Interne poort en externe poort is het gevonden poortnummer voor de game. Protocol is 'tcp'.

Als je alle regels hebt aangemaakt, dan nog een 'saveall' geven en je bent klaar.
Pagina: 1