Toon posts:

Freesco en Emule

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het met freesco mogelijk is om internet te delen, in het verleden heb ik dat dan ook al eens geprobeerd. Nu heb ik echter een oude machine over die ik graag als routertje wil gebruiken. Mijn vraag is, als ik met freesco een routertje maak is het dan mogelijk het geheel zo in stellen dat ik met emule geen low-id krijg? Ik maak hier op het werk ook nog wel eens gebruik van emule ( :o ) maar hier heb ik altijd een low-id...

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

eMule uses 4662 as default port for downloading data from another client. Changing it is only necessary if this port is blocked i.e. not forwarded in a router or firewalled. In this case you have a low ID.
Dan moet je die port dus "forwarden" naar je eigen pc.

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Om nog wat preciezer te zijn:
Without proper configuration you will have a low ID when using a router. A router works like a shield to the network behind it, masquerading the IP addresses of the computers in the LAN. When another client tries to establish a connection to your eMule it only sees the IP of the router but not the actual IP of the computer eMule is running on. To prevent this all ports in the list that have the incoming direction – port 4662 TCP and port 4672 UDP – have to be forwarded.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost dus......Weet je soms ook nog hoe dit in zijn werk gaat in Freesco. Als het op dezelfde manier gaat als in Linux dan kom ik er zelf wel uit.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 12:45 ]

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik gebruik een Freesco router en zowel ik als mijn buurman draaien emule (met high-id uiteraard :)). De emule poorten hebben we geforward (we gebruiken uiteraard allebei een eigen poort). Het kan prima dus!

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)