Na rondneuzen op GoT en MSDN ben ik een stuk wijzer geworden van het toepassen van erg.expr. binnen ASP. Alleen kan ik over het volgende niets vinden (wat er misschien helemaal niet is). Ik liep tegen het volgende probleem aan, en dat was namelijk geod krijgen van de datum uit de database op het scherm. Nu kan ik daar opzich wel uitkomen door ze te spltsen, door if-jes te halen etc... maar dat vindt ik allemaal te veel code
, want het moet volgens mij ook kunnen met behulp van regular expressions. PHP heeft bijvoorbeel mooie functies om de dag "02" op deze manier op te vragen wat ASP dus niet kan (heeft opzich niks met reg.expr. te maken, maar veroorzaakt dus wel mn probleem). Nu kan ik wel een patroon herkennen met reg.expr. maar is het mogelijk om direct door middel van replacen die "soms benodige leading" null toe te voegen. Op dit moment werk ik met onderstaande code wat opzich prima werkt, maar het moet volgens mij beter kunnen.
Ik hoop dat iemand een bruikbare tip heeft!
Ik hoop dat iemand een bruikbare tip heeft!
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| dag = DatePart("d",datum) maand = DatePart("M",datum) jaar = DatePart("yyyy",datum) IF LEN(dag) = 1 THEN dag = "0" &dag END IF IF LEN(maand) = 1 THEN maand = "0" &maand END IF d = dag &"-"& maand &"-"& jaar |