Toon posts:

Ophangen en afschermen van speakers mbv Vogel's steunen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal!
Ik heb net voor mijn verjaardag twee Vogel's VLB-100 speakersteunen gekregen. Het is voor een stereoopstelling dus ik hoef volgensmij niet echt rekening te houden met waar ik ze ophang, meer dat ze elkaar op een bepaald punt kruisen.
Dat moet dus lukken.
De vraag waar ik alleen mee zit, is hoe ik het beste de trillingen van mijn speakers (zijn nu nog 2 philipsspeakers die bij mijn normale set kwamen, later misschien mission) op kan vangen als ik ze aan die steunen vast zet. Hout direct op metaal (aan de achterkant dus) lijkt me nou niet de perfecte combinatie.
En is het nodig om ook niets van versteviging te plaatsen op het punt waar de beugels de muur raken?
Ik hoor het graag van jullie!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

stukje onderfolie voor parket tussen doen (van dat groene spul)

heb ik ook gedaan...

¯\_(ツ)_/¯

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 12:10:
Het is voor een stereoopstelling dus ik hoef volgensmij niet echt rekening te houden met waar ik ze ophang, meer dat ze elkaar op een bepaald punt kruisen.
Dat lijkt me al niet helemaal juist. Speakers kun je vaak het beste op oorhoogte hangen omdat anders de lage tonen kunnen gaan overheersen. Ze hoeven elkaar ook niet persé te kruisen. Da's een kwestie van experimenteren om te kijken of ze recht naar voren gericht moeten zijn of iets naar binnen gekeerd. Het is zeker niet zo dat het geluid moet "kruisen" op de luisterpositie ofzo.

Ook geldt in veel gevallen dat je moet oppassen met de afstand tussen de muur en de achterkant van de speaker en de afstand tussen zijmuren en de speakers. Voor alles geldt: experimenteer ermee om te kijken wanneer je de speakers het beste vindt klinken.