[XP] Windows doet erg vreemd.

Pagina: 1
Acties:

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Hallo :). Het probleem zit als volgt: Mijn computer boot niet meer. Soms start hij het bureaublad nog op en dan reboot hij weer. Waarschijnlijk is er op dat moment een bsod, maar aangezien ik niet bij 'My Computer' kan.. Zelfs niet in Veilige Modus! Als ik mijn computer boot met F8 kan ik gewoon Veilige modus selecteren, hij laadt alles netjes en dan reboot hij weer. Ik heb FIXMBR geprobeerd met de Windows XP cd, het leek te helpen (De computer bootte weer). Maar de muis freezde meteen!

Nou moe. Gister heb ik dus wat keyloggers en spy-software uitgeprobeerd. Enorm dom van mij natuurlijk, aangezien veel van die dingen virussen of trojans in zich houden. Ik heb keylogger.exe en NetVizor uitgeschakeld in msconfig (Vannochtend, kon de computer nog wel booten maar rebootte/bsod'de na 2mins. Dus heb snel alles uitgezet in de msconfig, maar heeft niet geholpen. Het is dan ook het splash screen van 'NetVizor' wat volgens mij alles doet rebooten, misschien is er een *.dll over geschreven wat niet hoort?

In ieder geval, ik wil liever geen verse XP install. Dit heb ik deze maand nu al 2 keer gedaan, en twee keer kom je tot de conclusie dat je hele register en start menu weg is, wat dus echt niet kan. Als ik mijn computer gewoon binnenkon, dan zou ik meteen ad-aware draaien, maarja.. En ik kan niet in Veilige Modus/Safe Mode dus ik kan ook geen herstelpunt herstellen..

Heeft iemand hier een oplossing voor? Dank je wel :)
Mijn specs staan in m'n sig

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:08

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Kun je via een andere PC Ad-Aware binnenhalen en kijken hoe ver komt met het draaien als je weer 2 minuten wordt gegegund?

Persoonlijk denk ik dat een verse install wel een goede optie is. Je hebt met dubieuze programma's lopen spelen (je hebt ze niet opgenoemd iig) en hoewel je het reeds twee keer hebt gedaan zou ik het gewoo nog een keer doen. Dat weet je zeker dat alles weer goed zit en volgens mij kun je er nog niet zo heel op hebben staan in die tussentijd (of je zou ook niet de keus maken om dit geprobeerd te hebben).

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
HD eruit halen, in andere pc stoppen, en ad-aware erover halen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Geen oplossing maar even een tip. Wanneer je gaat lopen kloten met programma's zorg er dan voor dat je eerst een herstelpunt aanmaakt. Mocht er dan iets mis gaan dan kun je altijd weer terug naar dat herstelpunt. Maar ja, da's nu achteraf gelul :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:22
Het gaat nogal moeilijk worden als je niet kan booten en geen verse install wilt. Eén van de weinige opties is dan (zoals de mensen hierboven me ook al hadden verzonnen) HD in een andere PC stoppen en dan virusscannen en Ad-Aware etcetera draaien.
En ik kan niet in Veilige Modus/Safe Mode dus ik kan ook geen herstelpunt herstellen..
Herstelpunt herstellen kan volgens mij ook via het menu die je krijgt als je op F8 drukt bij het booten :?

The devil is in the details.

• Switch
Bij F8 staat die optie er inderdaad bij, maar na het laden boot hij weer gewoon. Erg raar. Denk toch maar dat ik een verse Windows install doe voordat ik op vakantie ga, is er een manier om het register en het start menu naar andere partitie te zetten of raden jullie me dat niet aan?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:22
Wat je ook kan doen als je niks kwijt wil raken is Windows XP op een andere partitie (of in een andere map) installeren. Dan kan je Ad-Aware daar draaien etcetera en misschien je andere XP redden, of alles backuppen als het echt niet lukt. Het kost je misschien iets meer tijd als het niet lukt om je eerste install te redden, maar je kan dan tenminste wel alles backuppen :)

The devil is in the details.

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
XP cd erin doen en Recover/Repair mode?
Of was dat hetgene wat je al 2 keer gedaan hebt :(

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 11:06

BHR

Ik had laatst dat mijn registry corrupt was, en toen vond ik een url bij microsoft om handmatig een systeemherstel (herstelpunt) uit te voeren.

Hiervoor heb je je winxp-installatiecd nodig en gebruik deze om in "dos"- modus te gaan. Kies reparen 'r' en vervolgens iets van 'geen reparatie/herstel uitvoeren', in ieder geval, ga maar die dos-modus.

Terug zetten register:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307545

System Information Volume toegang (nodig bij terug zetten register)
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;309531

Het is misschien wat overkill, maar zo kon ik mijn pc twee dagen terug zetten, en was mijn start menu en alle andere dingen behouden gebleven.

Ik zou het even doorlezen ;)

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Als je dan toch een nieuwe install doet, installeer XP zoals jij het wilt, gooi je programma's er op en maak een image van je c schijf. De volgende keer zet je gewoon bij problemen alles terug, scheeld weer ellende :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Als je boot vanaf de XP-install CD dan krijg je de optie druk F2 voor systeemherstel dacht ik, misschien dat je dan wel kunt restoren.

• Switch
Al te laat :) Heb toch maar verse install gedaan, alles doet het nu weer goed. Bedankt voro jullie oplossingen en de slimme tips (XceeD ;))
Pagina: 1