Ik zit er aan te denken om een nieuwe proc, mobo en geheugen aan te schaffen en kwam uit bij het volgende:
Intel Pentium 4 2.60Ghz, 800Mhz, S-478, 512Kb, Box
Asus P4P800 Deluxe,S478,i865PE,1394,SATA,GLAN,RAID
Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC3200
Op zich klinkt het allemaal wel goed, maar ik wil er wel graag zeker van zijn dat het moederbord lang 'houdbaar' blijft. Ik heb ook ooit een Supermicro P6DGE aangeschaft (slot 1), maar vlak daarna besloot Intel om alleen geen slot 1-proc's meer te ontwikkelen. Ik kan dus m'n PC niet meer upgraden met dat moederbord. Vandaar deze upgrade dus.
Ik denk niet dat iemand dat precies kan vertellen, maar wat verwachten mijn medetweakers dat Intel met de socket 478 gaat doen?
Blijft die nog lang in gebruik of zal het toch een ander soort socket worden?
En heeft iemand ervaring met het moederbord?
Ik heb namelijk nogal een slechte ervaring met zo'n Highpoint ATA RAID-controller: gisteren XP weer helemaal opnieuw kunnen installeren!
Intel Pentium 4 2.60Ghz, 800Mhz, S-478, 512Kb, Box
Asus P4P800 Deluxe,S478,i865PE,1394,SATA,GLAN,RAID
Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC3200
Op zich klinkt het allemaal wel goed, maar ik wil er wel graag zeker van zijn dat het moederbord lang 'houdbaar' blijft. Ik heb ook ooit een Supermicro P6DGE aangeschaft (slot 1), maar vlak daarna besloot Intel om alleen geen slot 1-proc's meer te ontwikkelen. Ik kan dus m'n PC niet meer upgraden met dat moederbord. Vandaar deze upgrade dus.
Ik denk niet dat iemand dat precies kan vertellen, maar wat verwachten mijn medetweakers dat Intel met de socket 478 gaat doen?
Blijft die nog lang in gebruik of zal het toch een ander soort socket worden?
En heeft iemand ervaring met het moederbord?
Ik heb namelijk nogal een slechte ervaring met zo'n Highpoint ATA RAID-controller: gisteren XP weer helemaal opnieuw kunnen installeren!
edit:
'T is inderdaad 478 ipv 487. Thnx Caesartje.
Kan een modje even de topic-titel aanpassen ?
'T is inderdaad 478 ipv 487. Thnx Caesartje.
Kan een modje even de topic-titel aanpassen ?
[ Voor 11% gewijzigd door maikel op 11-07-2003 11:35 ]