Command & Conquer Generals: Serious error

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Ik heb nu "Command & Conquer: Generals" gekocht, maar na de installatie krijg je alleen maar de intro tezien waarna hij stopt met de mededeling:
"Technical Difficulties"
"Sorry, a serious error occured."
Dit doet hij zowel bij de originele versie zoals hij op de CD staat als na het uitvoeren van de patch die Command & Conquer: Generals update naar versie 1.(0)5.

Dit zijn de specs van mijn vorige week aangeschafte computer:
Aopen H700A ATX Big Tower met 6x 5.25-Inch en 350W Power Factor Correction voeding met 12 cm fan
Chaintech Zenith CT-7NJS
AMD Athlon XP 2600+ Boxed - 333MHz Front Side Bus
2 Kingston ValueRam 512 Mb PC2700 333MHz DDR-SDRAM Modules
3dfx Voodoo5 5500 64Mb
Creative Soundblaster Audigy 2 Player
2 120 Gb Serial ATA 8 Mb cache Maxtor DiamondMax Plus 9 7200 RPM Fluid Dynamic Bearing (FDB) Harddisks (in RAID 0)
IDE DVD-ROM LG GDR-8161B 16x48x - 256 Kb
IDE Brander Mitsumi 32x12x40x - 16 Mb
5 Systeemcoolers (8x8)
Slotcooler (voor onder de 3dfx Voodoo5 5500 64Mb)
Philips 109S4
Creative Labs Inspire 6.1 6700 SoundWorks Surround Speakers
USB Logitech Internet Navigator Special Edition
USB Cordless MouseMan Wheel Optical MX-700

Ik draai Windows 2000, volledig geüpdate (laatste drivers voor alle hardware + Service Pack 4 + IE 6 SP1 + DirectX 9.0a + alle losse updates en fixes van Windows Update). Alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:18
Ik denk dat je toch al snel problemen hebt met de Voodoo 5 die jij hebt. Het is een heel mooi stukje techniek en zit misschien pas met de CPU die jij hebt op z'n max, maar dat maakt de support in spellen er niet beter op.

Ik zou even kijken of er andere mensen zijn die Generals aan de gang krijgen met een Voodoo en anders zou ik het even proberen met een andere videokaart, bijvoorbeeld een geleende Geforce 2 MX, die hoort gewoon te werken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
MaRc0 schreef op 11 juli 2003 @ 09:49:
Ik denk dat je toch al snel problemen hebt met de Voodoo 5 die jij hebt. Het is een heel mooi stukje techniek en zit misschien pas met de CPU die jij hebt op z'n max, maar dat maakt de support in spellen er niet beter op.

Ik zou even kijken of er andere mensen zijn die Generals aan de gang krijgen met een Voodoo en anders zou ik het even proberen met een andere videokaart, bijvoorbeeld een geleende Geforce 2 MX, die hoort gewoon te werken.
Bedankt voor de reactie! _/-\o_
Oftewel bij wie werkt Command & Conquer: Generals wél op een nieuwe computer? :?
Die 3dfx Voodoo5 5500 64Mb is ook nieuw en als je de benchmark-scores die je ermee haalt (over de 6000 in 3DMark2001 SE build 330) vergelijkt met de nVidia GeForce 2 (MX) kan die wel inpakken, dus het zou vreemd zijn als het aan de videokaart lag (of überhaupt aan de hardware), want andere nieuwe spellen, zoals Grand Theft Auto: Vice City doen het wél (heel) goed; (zelfs) mét 4x FSAA. :9
Maar het probleem blijft, en de foutmelding die hij geeft is ook zo vaag dat je daar niet veel verder mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het is niet zo zeer dat het aan je nieuwe computer ligt, maar dat het aan de videokaart ligt. Voodoo kaarten werden gemaakt door 3DFX, inderdaad werden, deze videokaartmaker bestaat niet meer, waardoor ook de ondersteuning voor hun Voodookaarten flink achteruit is gegaan. Vooral onder wat nieuwere Windows' werkt deze kaart niet altijd goed en de allernieuwste spellen ondersteunen deze videokaarten niet meer, omdat ze gewoonweg niet meer verkocht worden en bijna niemand deze in huis hebben.

Het lijkt me dan ook sterk dat je deze kaart nieuw hebt, in de Pricewatch staat alleen nog een Voodoo II add-on kaart als nieuw te koop.

Je zou nieuwe/andere drivers voor je videokaart kunnen proberen (te downloaden van Voodoofiles.com) als je dit nog niet hebt gedaan, anders ben ik bang dat je het spel niet kunt spelen. De enige optie lijkt me dan een nieuwe videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
MaRc0 schreef op 11 July 2003 @ 12:16:
Het is niet zo zeer dat het aan je nieuwe computer ligt, maar dat het aan de videokaart ligt. Voodoo kaarten werden gemaakt door 3DFX, inderdaad werden, deze videokaartmaker bestaat niet meer, waardoor ook de ondersteuning voor hun Voodookaarten flink achteruit is gegaan. Vooral onder wat nieuwere Windows' werkt deze kaart niet altijd goed en de allernieuwste spellen ondersteunen deze videokaarten niet meer, omdat ze gewoonweg niet meer verkocht worden en bijna niemand deze in huis hebben.
Het lijkt me dan ook sterk dat je deze kaart nieuw hebt, in de Pricewatch staat alleen nog een Voodoo II add-on kaart als nieuw te koop.
Je zou nieuwe/andere drivers voor je videokaart kunnen proberen (te downloaden van Voodoofiles.com) als je dit nog niet hebt gedaan, anders ben ik bang dat je het spel niet kunt spelen. De enige optie lijkt me dan een nieuwe videokaart.
Wederom bedankt voor de reactie! _/-\o_
Zoals gezegd heb ik al de nieuwste drivers voor alle hardware, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
De kaart ondersteund DirectX, OpenGL en Glide, waardoor hij beter is dan niet 3dfx kaarten omdat die geen Glide ondersteunen en Generals is een DirectX spel dus zou het moeten werken. Het lijkt me daarom ook een software probleem en geen hardware probleem als je kijkt met welke oude hardware je Generals al kunt spelen.
De kaart was wél nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De kaart ondersteund inderdaad Direct X, maar is volgens mij gemaakt voor Direct X 6, of iig ouder dan Direct X 8. Generals is gemaakt voor Direct X 8.1. Nu zeg ik niet dat het dan gelijk niet hoeft te werken, maar jij denkt volgens mij dat als een kaart Direct X ondersteund alles dan gelijk moet werken.

Er zijn nou eenmaal veel compatibiliteitsproblemen tussen nieuwe spellen en Voodookaarten, gewoonweg omdat ze bijna niet meer worden ondersteund, wat logisch is, omdat de kaarten niet meer worden gemaakt.

Wat ik je kan aanraden is om gewoon eens alles opnieuw te installeren. Dus Generals opnieuw installeren (desnoods op een andere plaats) en dan eerst zonder patch proberen. Later met patch.

Ook drivers reinstalleren kan helpen, dat je de nieuwste erop hebt staan garandeerd niet dat ze er ook goed op staan. En wie weet werken iets oudere drivers of Direct X 8.1 wel, in tegenstelling tot de nieuwste dingen.

Een echte oplossing is dus niet zomaar te geven, het is alleen maar uitproberen en daarbij kan ik vrijwel alleen maar raad geven.

Ik blijf het trouwens knap vinden dat je een Voodoo 5 nieuw hebt ;) Deze kaarten zijn nooit goed te kopen, omdat ze weinig werden geproduceerd en zelfs in de Pricewatch zijn ze niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 14:49
hedskes schreef op 11 July 2003 @ 13:22:
[...]
Wederom bedankt voor de reactie! _/-\o_
Zoals gezegd heb ik al de nieuwste drivers voor alle hardware, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
De kaart ondersteund DirectX, OpenGL en Glide, waardoor hij beter is dan niet 3dfx kaarten omdat die geen Glide ondersteunen en Generals is een DirectX spel dus zou het moeten werken. Het lijkt me daarom ook een software probleem en geen hardware probleem als je kijkt met welke oude hardware je Generals al kunt spelen.
De kaart was wél nieuw.
Uhhmmm..... Glide was DE driver voor 3DFX kaarten, ze ondersteunden het dus allemaal. maar het is leuk dat jouw voodoo 5 Direct3D ondersteund, maar het spel moet ook jouw videokaart ondersteunen. Ik zal kijken of ik kan vinden waar letterlijk beschreven staat dat hij wel/niet ondersteund word.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Gevonden:
Command & Conquer Generals will work properly with ATI Radeon 7500 or newer chipsets, and Nvidia GeForce 2 or newer chipsets. The game will not run properly if your computer has an ATI or Nvidia video card with an older chipset than the ones listed on the box, or a chipset from a completely different manufacturer. These include the following chipsets:

TNT2
Trident Blade 3D
Radeon Mobility
Rage 128
S3 ProSavage
Radeon 7200
Vivid XS
Mobility M6
Quaddro4
Intel 810e
Mobility M4
3dfx chipsets
Voodoo4
Voodoo5
SiS 650
GeForce 256 or 256 DDR

If you attempt to run C&C Generals with any of the chipsets listed above, you might encounter a blue screen crash, or a "Serious Error" message. Always make sure that you have installed your manufacturer's latest drivers before running the game.
toon volledige bericht
Ik weet niet of je goed engels kan maar hier komt het op neer:
Als je met 1 van bovenstaande grafische chipsets speelt (waar jouw voodoo 5 ook bij staat :) ) is het mogelijk dat je een blue-screen of Serious Error (dit is dus bij jouw het geval) krijgt. Dit heeft puur te maken met het feit dat jouw videokaart niet goed ondersteund word in het spel.
Hij spijt me dit te moeten melden, maar helaas. Ik had liever willen vermelden dat hij gewoon ondersteund werd.

Edit: Bron

[ Voor 13% gewijzigd door Morax op 11-07-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Kijk eens anders in de readme, dikke kans dat de Voodoo 5 niet bij de supported hardware staat. 3DFX is ergens eind 2000 overgenomen door nVidia, en sindsdien zijn er geen officiële drivers meer uitgebracht.

edit:
Morax was sneller :)

Anderhalf jaar zonder ondersteuning is erg lang in het computerwereldje. Sindsdien zie je in games veel meer grafische truuks (Hardware T&L, vertex en pixel shaders om maar wat te noemen), die een oude kaart hardware matig niet kan.
Normaal zorgt een driverupdate ervoor dat neiuwe technieken herkend worden, maar die zijn er dus nooit gekomen.

Maar als je die Voodoo5 nieuw hebt gekocht ben je waarschijnlijk niet helemaal eerlijk voorgelicht, deze kaarten worden al tijden niet meer gemaakt en ook niet meer ondersteund in nieuwe games.

[ Voor 17% gewijzigd door Rafe op 11-07-2003 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Rafe schreef op 11 July 2003 @ 13:42:
Kijk eens anders in de readme, dikke kans dat de Voodoo 5 niet bij de supported hardware staat. 3DFX is ergens eind 2000 overgenomen door nVidia, en sindsdien zijn er geen officiële drivers meer uitgebracht.

Anderhalf jaar zonder ondersteuning is erg lang in het computerwereldje. Sindsdien zie je in games veel meer grafische truuks (Hardware T&L, vertex en pixel shaders om maar wat te noemen), die een oude kaart hardware matig niet kan.
Normaal zorgt een driverupdate ervoor dat nieuwe technieken herkend worden, maar die zijn er dus nooit gekomen.

Maar als je die Voodoo5 nieuw hebt gekocht ben je waarschijnlijk niet helemaal eerlijk voorgelicht, deze kaarten worden al tijden niet meer gemaakt en ook niet meer ondersteund in nieuwe games.
Bedankt voor de reactie!
_/-\o_
Het lijkt me wel heel snel om binnen een week na het kopen van een nieuwe computer al de grafische kaart te gaan vervangen terwijl het niet aan de hardware ligt, maar dus aan de drivers (ofzo).
De kaart heb ik inderdaad nieuw, incl. doos en alles (retail), gekocht. Ik wou namelijk een kaart die alle API's ondersteunde en waarmee je alle oude en nieuwe spellen kon spelen en deze kaart ondersteund dus DirectX, OpenGL en Glide terwijl andere niet-3dfx kaarten Glide niet ondersteunen waardoor je veel spellen juist niet zou kunnen spelen met een niet-3dfx kaart. :?

[ Voor 3% gewijzigd door 4AMD op 11-07-2003 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48103

hedskes schreef op 11 July 2003 @ 14:11:
[...]
Bedankt voor de reactie!
_/-\o_
Het lijkt me wel heel snel om binnen een week na het kopen van een nieuwe computer al de grafische kaart te gaan vervangen terwijl het niet aan de hardware ligt, maar dus aan de drivers (ofzo).
De kaart heb ik inderdaad nieuw, incl. doos en alles (retail), gekocht. Ik wou namelijk een kaart die alle API's ondersteunde en waarmee je alle oude en nieuwe spellen kon spelen en deze kaart ondersteund dus DirectX, OpenGL en Glide terwijl andere niet-3dfx kaarten Glide niet ondersteunen waardoor je veel spellen juist niet zou kunnen spelen met een niet-3dfx kaart. :?
Zoals al eerder gezegd is DirectX ondertussen ook "geëvolueerd", dit wil zeggen dat versie 9.0 nu uit is, toen de Voodoo kaarten er waren zaten we volgens mij op DirectX 6.

De voodoo5 kaart is al zeker 3 jaar oud, in de computerwereld is dat bij wijze van spreke het verschil tussen een trapauto en een spaceshuttle ;)

Als je de videokaart nog geen week geleden gekocht hebt kan je hem nog ruilen voor een andere.

(Het ruilen van de videokaart lijkt mij verstandig want je zult dit probleem waarschijnlijk vaker tegen gaan komen)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 48103 op 11-07-2003 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Anoniem: 48103 schreef op 11 juli 2003 @ 14:19:
Zoals al eerder gezegd is DirectX ondertussen ook "geëvolueerd", dit wil zeggen dat versie 9.0 nu uit is, toen de Voodoo kaarten er waren zaten we volgens mij op DirectX 6.

De voodoo5 kaart is al zeker 3 jaar oud, in de computerwereld is dat bij wijze van spreke het verschil tussen een trapauto en een spaceshuttle ;)

Als je de videokaart nog geen week geleden gekocht hebt kan je hem nog ruilen voor een andere.

(Het ruilen van de videokaart lijkt mij verstandig want je zult dit probleem waarschijnlijk vaker tegen gaan komen)
Ik heb het opgezocht en de VSA-100 (de chipset van de kaart) ondersteund DirectX 7 hardwarematig. Ik kan hem niet meer ruilen, maar ik heb er nog wel (bijna) 10 jaar garantie op. Als ik een andere videokaart koop, welke kaart werkt dan wel met Generals en andere nieuwe spellen, maar ook met Glide spellen? :?
Maar als oudere en langzamere andere kaarten wél werken moet het toch een kwestie van een patch ofzo zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het belangrijkste is je budget voor de videokaart.
Ik heb zelf een Asus GF4 MX440 met 64DDR, ben er tevreden mee (draai alles max).

Maar met de nieuwste ATi of NVidia kaarten (zit je rond de 400 euro) gaat alles natuurlijk nog sneller/beter.

Als je niet veeleisend bent kan je een GF4 MX440 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hedskes schreef op 11 July 2003 @ 14:47:
[...]
Ik heb het opgezocht en de VSA-100 (de chipset van de kaart) ondersteund DirectX 7 hardwarematig. Ik kan hem niet meer ruilen, maar ik heb er nog wel (bijna) 10 jaar garantie op. Als ik een andere videokaart koop, welke kaart werkt dan wel met Generals en andere nieuwe spellen, maar ook met Glide spellen? :?
Maar als oudere en langzamere andere kaarten wél werken moet het toch een kwestie van een patch ofzo zijn? :?
Trouwens nog even over het omruilen en je 10 jaar garantie.
Als je binnen 8 dagen na de aankoop niet tevreden bent mag je het product terugbrengen, dit is wettelijk vastgesteld.
10 jaar garantie lijkt me stug, 3DFX bestaat niet meer en ik kan me niet voorstellen dat de verkoper 10 jaar garantie geeft.
Of heeft NVidia die garantie soms overgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Anoniem: 48103 schreef op 11 July 2003 @ 15:15:
Trouwens nog even over het omruilen en je 10 jaar garantie.
Als je binnen 8 dagen na de aankoop niet tevreden bent mag je het product terugbrengen, dit is wettelijk vastgesteld.
10 jaar garantie lijkt me stug, 3DFX bestaat niet meer en ik kan me niet voorstellen dat de verkoper 10 jaar garantie geeft.
Of heeft NVidia die garantie soms overgenomen?
Het is nu al langer dan 8 dagen geleden dat ik de kaart kocht, daarbij heb ik nog steeds geen enkele nieuwere kaart kunnen vinden die Glide ondersteund.
Er zit dus wél 10 jaar garantie op, dus als hij het in 2013 niet meer doet dan... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Heeft iemand een softwarematige oplossing? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

hedskes schreef:
[...]
Gast, je bent verkeerd voorgelicht. Glide is al zo'n drie jaar uit de roelatie, en geen enkele kaart van ATI / NVidia (de twee belangrijkste spelers van NU) ondersteunt dat API, noch soft- noch hardwarematig. Het laatste spel dat native support bood voor Glide was Unreal Tournament uit '99, sindsdien is het Direct3D (en hier en daar OpenGL) wat de klok slaat.

Glide was bovendien een proprietary interface waar UITSLUITEND kaarten van 3DFX mee overweg konden, wat er toe heeft bijgedragen dat Microsoft's agressief gepromote D3D icm. NVidia's TNT en GeForce kaarten (die van ATI in mindere mate) de populariteitsrace won en andere API's (PowerVR, Rendition, Virge ea.) in het stof moesten bijten. En dat was ~drie jaar geleden.

Die V5 was (en is) een prachtig stuk techniek. Maar het is ook een oud stuk techniek. De chipset is gebakken voor DirectX 7. C&C Generals steunt op functies uit latere versies, waar een Voodoo niet mee overweg kan. Er zijn geen recente drivers die een softwarematige DX8+ vertaalslag kunnen maken om de simpele reden dat er geen fabrikant meer is om ze te schrijven. Dat heeft als consequentie dat tenzij er nog spellen uitkomen met een software renderer (zoals in de hoogtijdagen van 3DFX, toen 3D acceleratorkaarten nog geen gemeengoed waren), je met een nutteloos product zit opgescheept.

[ Voor 6% gewijzigd door DroogKloot op 13-07-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Kleine toevoeging:
hedskes schreef:
[...]
Als ik een andere videokaart koop, welke kaart werkt dan wel met Generals en andere nieuwe spellen, maar ook met Glide spellen? :?
Het ontnuchterende antwoord is: geen een. Het einde van 3DFX betekende ook het einde van Glide.
Ja, is het ook (al zou je genoegen moeten nemen met een subset aan DX functies en een minder hoge algehele grafische kwaliteit). Maar de groep mensen die over een V5 beschikt is verwaarloosbaar klein, en voor de meeste ontwikkelaars is zo'n patch daarom niet de moeite waard.

[ Voor 60% gewijzigd door DroogKloot op 12-07-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Bedankt voor alle reacties! _/-\o_
Ik heb intussen zelf al de oplossing gevonden en die blijkt dus heel simpel te zijn: het enige wat je moet doen om Command & Conquer: Generals prima te kunnen spelen op mijn PC is tijdens het intro filmpje op ALT-TAB te drukken. Als je dan in Windows bent aangekomen druk je nog een keer op ALT-TAB waarna het intro filmpje verder gaat waar het gebleven was voor het indrukken van ALT-TAB. Daarna kom je gewoon in het spel en kunt je gaan spelen. :)
Dus niets "andere grafische kaart kopen"! :+
P.S. Aan die Westwood Online Technical Help pagina te zien weten ze dit zelf niet eens... B)

[ Voor 14% gewijzigd door 4AMD op 13-07-2003 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Het twee keer indrukken van ALT-TAB is trouwens ook de oplossing voor de problemen met Command & Conquer: Renegade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:10
ik snap echt niet waarom je zo graag glide zou willen? Glide wordt door geen enkele ontwikkelaar meer gebruikt. En als je een kaart wil die ALLE api's ondersteund heb je toch wel een grote teleurstelling voor je. Want zoals droogkloot al zei. PowerVR is ook een api die echt niet ondersteunt wordt.

En als je perse een glide spel wil spelen kan dat prima met een kaart die van "nature"geen glide ondersteunt. Daarvoor kun je een Glide Wrapper downloaden en instaleren.
Echt waar, die kaart zal echt heel geweldig zijn, zolang je maar niets nieuws wil gaan draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door Hennie-M op 13-07-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:06

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Hennie-M en een paar anderen waren me al voor.

Maar Glide wordt al jaren niet meer gebruikt, en het is jammer voor je dat je een Voodoo kaart hebt. Deze worden al een paar jaar niet meer gemaakt.

Voor de rest heb je een heel mooi systeempje. Maar ik zou toch een andere videokaart erin hangen.

Elke kaart gebasseerd op een ATI (vanaf Radeon 8500) en Nvidea (vanaf GeForce 4 MX-400) zal prima werken in je computer.

[ Voor 3% gewijzigd door SandsOfArrakis op 13-07-2003 20:38 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Wat ook een optie is, is om zo'm Monster 3D II te kopen. Dat is een add-on kaart, en dan kan je overschakelen van videokaarten als je met Glide wil spelen en vice versa zonder dat je je PC hoeft open te schroeven e.d. Hij vraagt gewoon als je een spel start welke vid-kaart je wil gebruiken (bij sommige spellen moet je dan gewoon ff 3dconfig.exe runnen o.i.d.
Hij is wel langzamer dan de voodoo 5 maar als de rest een beetje snel is heft dat mooi op.

Nog beter is om er dan 2 te kopen en die met elkaar te verbinden. Double Monster 3d II Powah! en dan ook nog met je oude videokaart ernaast om om te schakelen natuurlijk. Je moet alleen 1 of 2 PCI sloten vrij hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Morax schreef op 13 July 2003 @ 20:49:
Wat ook een optie is, is om zo'm Monster 3D II te kopen. Dat is een add-on kaart, en dan kan je overschakelen van videokaarten als je met Glide wil spelen en vice versa zonder dat je je PC hoeft open te schroeven e.d. Hij vraagt gewoon als je een spel start welke vid-kaart je wil gebruiken (bij sommige spellen moet je dan gewoon ff 3dconfig.exe runnen o.i.d.
Hij is wel langzamer dan de voodoo 5 maar als de rest een beetje snel is heft dat mooi op.

Nog beter is om er dan 2 te kopen en die met elkaar te verbinden. Double Monster 3d II Powah! en dan ook nog met je oude videokaart ernaast om om te schakelen natuurlijk. Je moet alleen 1 of 2 PCI sloten vrij hebben :)
Uh ja???? Heb je het topic eigenlijk wel gelezen :? :X

Hij krijgt C&C Generals niet goed aan het draaien, omdat zijn Voodoo 5 niet ondersteund wordt. En dan kom jij aanzetten met een Voodoo SLI setup.... :X

Hij kan beter naar een heel andere kaart uit gaan kijken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
UUhhhmmmm, wat ik bedoelde was een opstelling voor het geval hij een nieuwe kaart ging kopen. Hij wil graag die voodoo 5 houden voor de Glide ondersteuning voor oudere spellen. Ik geef hem een optie om een nieuwe vid-kaart te kopen voor de nieuwste spellen, en met behulp van een Monster 3D II toch de oude spellen ook nog te kunnen spelen......
You get.....? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Morax schreef op 13 juli 2003 @ 20:59:
UUhhhmmmm, wat ik bedoelde was een opstelling voor het geval hij een nieuwe kaart ging kopen. Hij wil graag die voodoo 5 houden voor de Glide ondersteuning voor oudere spellen. Ik geef hem een optie om een nieuwe vid-kaart te kopen voor de nieuwste spellen, en met behulp van een Monster 3D II toch de oude spellen ook nog te kunnen spelen......
You get.....? :)
I see :> Maar misschien een stomme vraag. Ik had vroeger een TNT2 in combinatie met een Voodoo 1. Alleen die Voodoo 1 remde de TNT af tijdens spelletjes in Direct 3D, heeft die Voodoo 2 daar geen last van? :? Misschien ook handig voor de TS om te wetenn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
MST_Morpheus schreef op 13 July 2003 @ 21:02:
[...]

I see :> Maar misschien een stomme vraag. Ik had vroeger een TNT2 in combinatie met een Voodoo 1. Alleen die Voodoo 1 remde de TNT af tijdens spelletjes in Direct 3D, heeft die Voodoo 2 daar geen last van? :? Misschien ook handig voor de TS om te wetenn
Als het goed is niet. Op het moment dat je instelt dat je de andere videokaart wilt gebruiken stuurt de Monster 3D II alleen maar door naar het beeldscherm wat hij van de geselecteerde videokaart doorkrijgt. Hij is dan alleen maar een soort tunnel tussen vid-kaart en monitor. In de praktijk heb ik het eerlijk gezegd nooit getest :X maar dat is de theorie. Ik zou het op zich kunnen proberen want ergens in een stoffig hoekje hebben we er hier nog eentje liggen als het goed is, mits hij nog niet in staat van ontbinding is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

check "voodoo must live on" topic in v&b
echt tof dat iemand nog zo'n legendarische kaart toepast in moderne apps

[ Voor 48% gewijzigd door Waterlelie op 13-07-2003 23:51 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Waterlelie schreef op 13 juli 2003 @ 23:48:
check "voodoo must live on" topic in v&b
echt tof dat iemand nog zo'n legendarische kaart toepast in moderne apps
Bedankt. En het werkt nu allemaal prima met mijn 3dfx Voodoo5 5500! 8)
Pagina: 1