[citrix] Licenties Virusscanner

Pagina: 1
Acties:

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 01:52
Hallo,

Wij hebben hier 2 citrix servers en 2 applicaties servers waar we nu de evalutie versie van sophos hebben draaien, dit bevalt ons zo goed dat we sophos willen gaan aanschaffen.

We hebben bij 2 bedrijven een offerte gevraagd, alleen deze verschillen in het aantal licenties.

Bedrijf A zegt dat we 40 licenties moeten aanschaffen, omdat je per server 10 licenties moet rekenen, dus 4 x 10.

Bedrijf B zegt dat we 65 licenties moeten hebben, omdat er op de 2 citrix servers 60 man werken.

Weet iemand welke van de 2 gelijk heeft?

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Eehm ik zie feitelijk het probleem niet.

40 is genoeg :)

Mocht je nu ooit gelazer krijgen dan stel je de leverancier aansprakelijk.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Verwijderd

Zal denk ik afhangen van de licentievorm.
Maarja, je geeft daar wel heel weinig info over.
Het zou kunnen zijn dat A zegt: jij krijgt dan 4*10 concurrent licenties omdat er gemiddeld toch niet meer dan 10 gebruikers tegelijk op die servers aan het werk zijn met de applicaties.
En dat B zegt per gebruiker een licentie ongeacht de server.
Daar zit dus wel degelijk een verschil in.
Licenties zijn over het algemeen altijd gekoppeld aan het aantal gebruikers.
Dus waarom leverancier A zegt "per server 10 licenties" kan ik alleen vertalen naar de concurrent licenties.
De concurrentie licenties zijn daarom ook altijd wel wat duurder, maar aan de andere kant ben je wel flexibeler.
En afschuiven op je leverancier kan je vergeten! |:(
JIJ bent de gebruiker van de licenties, en JIJ bent ervoor verantwoordelijk!!!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 09:25 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

vziw rekent Sophos op TS idd per max. aantal users.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:41
met dat soort zaken koop ik altijd het aantal concurrent users + een beetje marge

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
Je zou het Sophos zelf kunnen vragen als je het eerlijk wilt weten. Zij bepalen immers de licentievoorwaarden. Hoewel ik er nooit gebruik van maak (wel klant), schijnt de support er goed te zijn, ik neem dus aan dat ze hier ook redelijk vlot een antwoord op hebben.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Lijkt mij 4 'Server' licenties & 60 'client' licenties.
Neem anders eens contact op met een licentie-beheer organisatie zoals PC-Ware
Zij zoeken dit zo voor je uit.

Verwijderd

Al bij CrypSys in Gorichem geprobeerd? Die kunnen je het haarfijn uitleggen (uit eigen ervaring)...
Verder absoluut voor Sophos gaan (ook uit eigen ervaring) >:) ...

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Hoe heb jij je autoupdate dan precies aan de praat gekregen? bij Sophos bedoel ik

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 15:06
Lijkt mij gewoon met de enterprise manager ?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

ff voor de goede orde...

Enterprise manager is niets anders dan het automatisch ophalen van de updates (IDE's en maandelijkse update) bij Sophos en die te verdelen naar je (eigen) CID's. Vervolgens zorgt:

* SAV-agent (geinstalleerd op de client) bij Win95/Win98-clients de update,

* bij NT/W2k/XP-clients moet je een (lokale) auto-update account aanmaken en die toegang geven op je CID voor Sophos NT

Zonder Enterprise Manager moet je zelf de updates ophalen en in de diverse CID's plaatsen...

Servers moet je natuurlijk ook updaten (bij Novell plaats je simpelweg de nlm in de opstartmap van Sophos en die wordt vervolgens automatisch geladen). De IDE's plaats je in de Sophos-map (handmatig danwel automatisch).
Pagina: 1