[ASP & CDO]Groot plaatje verzenden mislukt!?

Pagina: 1
Acties:

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 23:59
Hmm,

Het is al laat, maar toch nog snel ff een postje... Ik heb een beetje een probleempje met mijn server. Ik draai win2k server, met IIS.
Nu zou ik graag een emailtje willen versturen (dat lukt wel) met daarbij een attachement (Dat lukt ook nog wel). :+
Zo dus:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
With msg
        .AddAttachment "plaatje"
        .To = "emailtje"
        .From = "emailtje"
        .Configuration = con
        .Subject = "onderwerpje"
        .Send
end With

Als ik een plaatje van zo'n 10kb verstuur doet ie het prima, maar zodra ik er een plaatje van 200k mee wil versturen krijg ik een of andere error
code:
1
2
3
CDO.Message.1 error '80004005' 

Unspecified error
die niet bij MSDN terug te vinden is.... :(

Ik heb geprobeerd er handmatig een multipart message van te maken, maar ik mag geen .AddBodyPart doen, dus dat lukt ook niet... |:(

Kan iemand me vertellen hoe ik aangeef dat ik graag een grote attachment wil bijvoegen, en dus een multipart message wil sturen?
Wie helpt mij uit de brand?!
edit:

Ik ben net ff aan het proberen geweest, maar de maximale grootte van een plaatje ligt tussen de 92 en 97 KB in (heb geen file tussen in... :D)

[ Voor 10% gewijzigd door bramseltje op 11-07-2003 01:57 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:56
Weet je zeker dat het aan de grootte van de attachment ligt? Heb je het bijvoorbeeld al eens met een veel te groot tekstbestand geprobeert?

Dit soort problemen worden namelijk ook vaak veroorzaakt doordat stringwaarden niet altijd veilig 0-karakters of newline-karakters kunnen bevatten. Ik ken verder ASP niet echt, maar ik zou me kunnen voorstellen dat het versturen van binaire data niet met strings mogelijk is.

Ik vind het ook verdacht dat het niet bij een 'mooie' grootte als 512 of 4096 bytes fout gaat; dat doet vermoeden dat het niet zozeer om de grootte van het plaatje gaat, maar meer om de inhoud. (Uiteraard zou die grensgrootte op de inhoud van het hele bericht kunnen slaan, in welk geval deze theorie natuurlijk niet opgaat, maar het blijft verdacht.)

[ Voor 30% gewijzigd door Soultaker op 11-07-2003 02:27 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
Waarschijnlijk krijg je -doordat de attachment zo groot is- een time-out van de mailserver.

https://fgheysels.github.io/

• bramseltje
Hmm, volgens mij is dat een error die wel een nummertje eraan geplakt gekregen heeft. Maar ik zal het ff proberen....

[edit]
Whoei!!!
Thanks whoami, dat was dus de oplossing. Ik heb de timeout vergroot naar 120 en nu komt ie wel aan :) _/-\o_
[/edit]

[edit2]
dat was het dus niet...
Ik voegde om te testen nog even met de hand een plaatje bij, maar het werkt dus nog steeds niet met een groter plaatje :'( :'(

en aan de timeout kan het volgens mij ook niet liggen, want de error verschijnt niet pas na een tijd wachten, maar al meteen nadat ik het formulier submit :(
[/edit2]

[edit3]
@soultaker

Is een html bestandje ook goed als text? ;) Want daar werkt het namelijk ook niet mee...
[/edit3

[ Voor 94% gewijzigd door bramseltje op 11-07-2003 14:02 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat je de mail server van IIS hiervoor gebruikt, dus als dat niet zo is, ignore at will ...

In je Windows directory is, als het goed is, een subdirectory system32\LogFiles, met daarin nog een subdir met in de naam smtp. Daarin staan logfiles, waarin meer informatie is te vinden over wat er fout is gegaan. Als die dir er niet is of er geen files in staan, zet dat binnen je mail server settings de logging even aan en probeer opnieuw.

HTH :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 17:27 . Reden: Toevoeging ... ]

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Ik heb hetzelfde een keer gehad toen ik via een Post data wilde versturen. De grens lig hier op 102399 bytes (dit ligt erg dicht bij jouw grens) en heeft inderdaad te maken met de maximale grootte van een string voor POST.

Ik heb dit toen kunnen verhelpen door de post in meerdere stukjes van 102399 te versturen en ze in mijn POST-Target weer aan elkaar te plakken.

Jij kunt dit niet doen omdat je geen controle hebt over de ontvangst en dus niet kunt zorgen dat het daar weer aan elkaar komt te staan. Ik denk dat je het volgende eens moet proberen:
code:
1
2
3
.AddAttachment "plaatje", "eventuele_omschrijving", 1
.BodyFormat = 0
.MailFormat = 0

Een stukje code zoals ik dit normaal gesproken doe (geen problemen tegengekomen met grote attachement):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<%
Dim MyMail
Set MyMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
MyMail.From = "afzender@domein.sub"
MyMail.To = "ontvanger@domein2.sub2"
MyMail.Cc = "ontvanger2@domein3.sub3"
MyMail.Bcc = "ontvanger3@domein4.sub4"
MyMail.Subject = "Test met (grote) attachement"
MyMail.BodyFormat = 0
MyMail.MailFormat = 0
MyMail.Importance = 2
MyMail.Body = "<font size=""+3"">Belangrijk bericht: </font>Het werkt!"
MyMail.Attachfile "plaatjeslokatie_op_server", "omschrijving", 1
MyMail.Send
Set MyMail = Nothing
%>

• bramseltje
@MrX

Nope, geen dir logfiles :) Helaas. Maar ik gebruik gewoon een 'publieke' smtp server, dus had er zowiezo niet zo veel kunnen zien ;)
tnx anywayz..

@Arnaud

CDONTS (zoals jij gebruikt in je voorbeeld) is toch eigenlijk voor Windows NT? Win2000 heeft CDOSYS aan boord. Ik weet niet of het een vervanger is, maar met CDOSYS kan ik in ieder geval niet de property MailFormat en BodyFormat gebruiken. Die kent ie niet...

Toch maar 's met CDONTS proberen...

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Je hebt gelijk, CDONTS is voor NT (versie 6.0) en CDOSYS is voor Windows 2000, maar wat maakt dat uit? Ik ben benieuwd of mijn stukje code wel werkt bij je. hier vind je een tutorial.

• bramseltje
Dat maakt ook niet uit. Maar ik heb het met CDONTS ook geprobeerd, en ook dat werkt niet... Ik wordt er inmiddels een beetje verdrietig van, want het leek me zo leuk ;(

[update]
Ik heb het inmiddels opgelost door een ander component te gebruiken, namelijk W3Jmail. Werkt perfect, dus geen CDO meer nodig...
Blijft staan dat het misschien wel nuttig is voor sommigen wanneer er een oplossing gevonden wordt, dus doe die dan toch maar ff posten, okee? ;)
[/update]
Pagina: 1