Nero wil uberhaupt niet branden op sony dvd+-rw

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik heb vandaag een sony drive gehaald, met + en - r(w), maar kan met nero 5.5.10.4 (meegeleverd) maar niet branden. Nero sluit af of spuugt mijn dvd+rw uit en vraagt om een cd-r(w)

Ik heb van alles geprobeerd maar heb hem nog niet aan het branden gekregen.

Zou ik iets heel simpels over het hoofd zien?

Ik heb al geprobeerpd als data-dvd, video-dvd, svcd, werkt allemaal niet...

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Word ie wel in Nero herkent?
Specs van je systeem? Hangt ie aan een losse ATA100/133 controller?
Is -rw media geprobeerd en +r?

BF2 stats Systemen

• pianoman
data schrijft hij nu wel, maar nerovision crasht nog steeds. Wat ik eigenlijk het liefst wil is mijn avi filmpjes op dvd zetten zodat mijn dvd-speler ze kan afspelen. het liefst wil ik er dan wel meer kwijt kunnen dan op een gewone cd. bijvoorbeeld een heel seizoen friends zou goed op een dvd-schijfje moeten kunnen (dus met een lagere bitrate, de originelen zijn toch al medium kwaliteit)

Is hier misschien een beter programma voor? Ik kon bij nerovision sowieso al geen instellingen vinden voor bitrates e.d.
Ik zat te denken aan svcd-achtige kwaliteit (maar dan in plaats van 6 cdr's 1 dvd)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

pianoman schreef op 11 juli 2003 @ 03:08:
data schrijft hij nu wel, maar nerovision crasht nog steeds. Wat ik eigenlijk het liefst wil is mijn avi filmpjes op dvd zetten zodat mijn dvd-speler ze kan afspelen. het liefst wil ik er dan wel meer kwijt kunnen dan op een gewone cd. bijvoorbeeld een heel seizoen friends zou goed op een dvd-schijfje moeten kunnen (dus met een lagere bitrate, de originelen zijn toch al medium kwaliteit)

Is hier misschien een beter programma voor? Ik kon bij nerovision sowieso al geen instellingen vinden voor bitrates e.d.
Ik zat te denken aan svcd-achtige kwaliteit (maar dan in plaats van 6 cdr's 1 dvd)
De SVCD standaard kan helaas NIET uitgerekt worden over een DVD, dus zal het er waarschijnlijk op aankomen dat je er DVD-video van maakt en de files hercodeert ( en ja, kwaliteit blijft slecht... ) en dan brandt!

There is no place like ::1

• pianoman
Maar ja ik kan dus wel gewoon (s)vcd videobestanden op een data schijf zetten en afspelen met mijn dvd-speler. Het rottige is dat die dvdspeler alleen de eerste acht letters van het bestand laat zien. Is er niet een programma waarmee je op heel simpele wijze alsnog een menuutje kan maken? Die dvd-authoring programma's willen ook nog niet heel erg hun best doen voorlopig

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

pianoman schreef op 12 July 2003 @ 14:20:
Maar ja ik kan dus wel gewoon (s)vcd videobestanden op een data schijf zetten en afspelen met mijn dvd-speler. Het rottige is dat die dvdspeler alleen de eerste acht letters van het bestand laat zien. Is er niet een programma waarmee je op heel simpele wijze alsnog een menuutje kan maken? Die dvd-authoring programma's willen ook nog niet heel erg hun best doen voorlopig
Mmm, dan heb je geluk dat de DVD speler ze standaard al pakt, want SVCD-DVD's is geen standaard!

There is no place like ::1

• pianoman
ja mijn dvd (cyberhome 402) kan gewoon .mpg en .mpeg files lezen vanaf een dvd+rw, zou alleen leuk zijn als het ook via een zelfgemaakt menu kon...
Pagina: 1