Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LCD stuk? Zeer wazig...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 4x40 paralelle Lcd, die sinds kort een beetje maf doet. Ik heb em een hele poos niet gebruikt. Nu sloot ik em aan en hij deed het niet. Alleen de blacklight. Ik heb een beetje met de aansluiting zitten klooien. Toen heb ik een potmeter gefrituurt.
Volgend mij heb ik per ongeluk de aarde en de 5v doorverbonden. Mijn pc had echter nergens last van. Ik heb de hele aansluiting maar opnieuw in elkaar gesoldeerd.
Nu heb ik em weer aangesloten. Als ik de lcd nog geen stroom geef dan geeft ie af en toe (bij het veranderen van het scherm in lcdsmartie) een paar zwarte balkjes. Als de stroom er op zet worden twee chips achter op de lcd erg warm, en flitsen er alleen de hele tijd wat balkjes. Daar zit echter nix herkenbaars tussen. Valt hier nog wat aan te doen?

Verwijderd

Heb je hem al doorgemeten? Wellicht dat je dan wat meer 'bruikbare' info kan achterhalen...

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nuttig om door te meten aan de lcd? De aansluiting heb ik al helemaal doorgemeten

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 00:52 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ik bedoelde dus ook de aansluiting :p Aangezien dat nogal eens prigelwerk is, is een misplaatst contact nogal snel gemaakt...

In die zin bedoelde ik dus doormeten. Geen valse contanten e.d...

Verwijderd

Topicstarter
De lcd werkt ook wel, alleen hij flitst wat balkjes in plaats van echt tekens weer te geven... En hij wordt dus vreselijk warm. Het zijn de HD44780 chips.

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 01:38:
De lcd werkt ook wel, alleen hij flitst wat balkjes in plaats van echt tekens weer te geven... En hij wordt dus vreselijk warm. Het zijn de HD44780 chips.
Mis je niet toevallig wat drivers? kep dit verschijnsel wel vaaker gezien.

Verwijderd

Topicstarter
Zonder driver doet ie toch helemaal nix? Hij flitst nu alleen wat balkjes, dus niet eens karakters... Maar ik heb een port-io driver geinstalleerd, dus het zou goed moeten taan

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

lijkt me niet dat t aan de drivers ligt, want dan zouden die chippies niet zo warm worden...

idd ff doormeten en kijken wat de waardes zijn en wat ze zouden moeten zijn...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Topicstarter
Nou, mijn conclusie is dat ie is overleden... Helaas. Nu heb ik alleen net de IA van lcd's gemist... En nu een nieuwe starten heeft ook niet zo'n zin. Iemand nog tips om aan een paralelle lcd te komen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 12:36:
Nou, mijn conclusie is dat ie is overleden... Helaas. Nu heb ik alleen net de IA van lcd's gemist... En nu een nieuwe starten heeft ook niet zo'n zin. Iemand nog tips om aan een paralelle lcd te komen?
Weet je wel zeker dat hij aan de 5v hangt en niet aan de 12v? Dat is namelijk niet goed voor een lcd hoor ;)

Molex color code's/voltages:
code:
1
2
3
ZWART-> GND/Ground/0v
GEEL-> 12v+
ROOD-> 5v+

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Heb pcies het zelde met een 4x40 blauwe lcd, erg waren en balken (geen init balken voor de duidelijkheid)
ik weet 100% zkr dat ie geod gesoldeerd is en dat ik de juiste software gebruik....... d00d dus ..

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, helaas. Ik heb em trouwens prima aangsloten. Nee, 12v zal ie vast niet leuk vinden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 12:36:
Op 2ehands sites als www.marktplaats.nl worden geregeld nog lcd's aangeboden. Ik heb hier ook een keer voor 12 euro twee 2*20 lcd's gekocht. Werkt prima.

Verwijderd

Kijk is ff op het forum van http://www.crystalfontzlcd.tk of http://www.crystalfontzlcd-forum.tk (directe link). Daar zitten mensen geloof ik die er best veel verstand van hebben. Laatst haddik ook vaag probleem en toen lukte het samen met hen om het probleem op te lossen.. Je moet maar ff kijken
Pagina: 1