[linux] toetsenbord weigert

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
nadat ik vastliep met gentoo (begonnen met stage1), besloot ik om zolang Slackware 9 erop te zetten. Dus na
code:
1
boot:
op enter gedrukt. Gaat ie ff wat hardware zoeken. Moet ik kiezen voor een toetsenbord layout.
Maar dit gaat dus niet. Mijn toetsenbord weigerd dus gewoon, ook caps lock en numlock lampjes werken niet.

Dus ik RedHat 8 gepakt en precies hetzelfde. Aangezien ik een laptop (HP xe4500) heb al eens geprobeerd om een gewoon toetsenbord eraan te hangen, zonder resultaat.

Toetsenbord doet het gewoon anders typte ik dit niet onder windows :+

Dan maar eens Gentoo stage3 gaan doen

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
Zoek eens op google naar 'Linux HP xe4500'. Een van de dingen die je bijvoorbeeld zult vinden is deze link: RH 7.3 on HP Omnibook XE4500 laptops. Daar staat o.a. bij:
For Red Hat 8.0, you need to type: "linux idebus=50 nousb" as the installer seems to have a USB bug which locks up the keyboard.
Gewoon even zoeken dus, en je komt vast al een stuk verder. Er zijn iig meer mensen die Linux hebben geinstalleerd op eenzelfde laptop, dus dat geeft hoop ;)

offtopic:
/me kan zich niet inhouden...

Lelijke spelfout in topictitel gefixed. Ja, hij staat ook nog een keer in je post...succes met zoeken, iets met tegenwoordige tijd en d/t enzo...succes met zoeken :P )

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
ok bedankt ik zal dat zeker onthouden voor de volgende keer aangezien Gentoo nu bijna draaiende is :D

offtopic:
volgens mij was ik niet helemaal wakker genoeg bij het typen. Sorry voor de typo's

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!