Toon posts:

Probleem met moederbord + videokaar

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist een nieuw abit att-max2 in mijn pc geplaatst, ik weet dat ik de bios moet flashen, nu ik de pc aanzet krijg ik wel voeding, alle ventiloren draaien, alleen nu geeft hij het probleem dat ik geen signaal op mijn videokaart krijg. Ook booten geen van de HD's, pc blijft wel gewoon draaien, maar gebeurd verder niks, is het nou het probleem dat ik de bios nog niet geflasht heb, moet ik dit eerst doen voordat ik beeld zou krijgen op mijn videokaart of dat ik mijn hd's zie.

Of kan het ook aan de ide kabels liggen, zitten volgens mij allemaal goed, weet overigens niet of ik de jumperinstellingen moet wijzigen, ik heb twee ata100 van 80gb en heb vanmiddag een maxtor van 200Gb erbij gekocht, kan het ook zijn dat hij niet boot of beeld krijg omdat mijn jumper instellingen van mijn 3e (maxtor 200Gb) hd niet goed staat.

Of zijn er andere dingen aan de hand.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

nee, je hoeft niet je bios te flashen voordat hij goed werkt.
ook de jumpers hebben geen invloed op het beeld.

krijg je geen beepcode als je je pc opstart??

druk eens je videokaart goed vast.
test anders eens een andere kaart.

ohja, bedoel je niet de at7-max2? de att bestaat niet.

controleer nog eens alle stekkers naar je monitor toe.
staat de monitor wel aan.

voor de werking van je hd's is het wel belangrijk om de jumpers goed te zetten.
hoe je die moet zetten staat wel op de hd's zelf. maar dat is niet van invloed op je beeld.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 11-07-2003 00:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad de at7-max , stekkers zitten er goed in, videokaart zit er goed in, jumpers staan goed volgens mij, krijg geen beeps bij het opstarten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je post :)

en daarin vooral:

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Als je nou wat meer info gegeven had over waarom die BIOS flash noodzakelijk zou zijn...

/onduidelijk/geen gebruik troubleshooter - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.