[TFT]Backlight verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Okee, ik zit erover te denken om een soort "digitaal canvas" te gaan knutselen, met een oud TFT-schermpje. Punt is alleen dat ik die dingen zo onnatuurlijk vind overkomen. Het geeft licht, terwijl een echt schilderij/foto slechts omgevingslicht weerkaatst.

Dus ik zitten denken. Ik heb nooit echt zo'n TFT opengeschroefd, maar is het mogelijk om het standaar backlite te verwijderen? En als je er dan een spiegel achter zou plaatsen i.p.v. dat standaard backlite, zou dat ongeveer het gewenste resultaat opleveren, of laat zo'n TFT daar niet genoeg licht voor door?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 17:24
eh, komt het licht in een TFT scherm niet van de zijkant?

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:26

Lief Adje

Love is in the air

NaliXL schreef op 10 July 2003 @ 23:54:
Okee, ik zit erover te denken om een soort "digitaal canvas" te gaan knutselen, met een oud TFT-schermpje. Punt is alleen dat ik die dingen zo onnatuurlijk vind overkomen. Het geeft licht, terwijl een echt schilderij/foto slechts omgevingslicht weerkaatst.

Dus ik zitten denken. Ik heb nooit echt zo'n TFT opengeschroefd, maar is het mogelijk om het standaar backlite te verwijderen? En als je er dan een spiegel achter zou plaatsen i.p.v. dat standaard backlite, zou dat ongeveer het gewenste resultaat opleveren, of laat zo'n TFT daar niet genoeg licht voor door?
kan denk ik niet, bij mij Compaq TFT zaten wel 10 lagen soorten 'plastic folie' die voor het licht transport (verspreiding zorgden), de tft is zelf veel te donker om licht door te laten en vervolgens ook nog weer eens terug te spiegelen.
Schaapje_BlaaT schreef op 11 juli 2003 @ 12:00:
eh, komt het licht in een TFT scherm niet van de zijkant?
dat verschilt per tft, bij de mijne zat hij iig overaan en volgensmij zit hij bij me huidige LG bovenin...

[ Voor 16% gewijzigd door Lief Adje op 11-07-2003 12:59 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 15:12

samo

yo/wassup

er bestaan ook van die tft schermen voor op een overhead projector of in een projector. Daar komt toch zeker licht van achteren. Hieruit herleid ik dat het wel mogelijk moet zijn, maar dat het dus afhankelijk zal zijn van het scherm.
Met een spiegel er achter, denk je dan geen last te hebben van weerspiegeling/dubbel beeld?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
samo-arne schreef op 11 juli 2003 @ 13:01:
Met een spiegel er achter, denk je dan geen last te hebben van weerspiegeling/dubbel beeld?
Misschien is dat wel zo, maar een spiegel weerkaatst het meeste omgevingslicht. Aangenomen dat TFT vrij weinig licht doorlaten, en dat het licht dat wel doorgelaten word gekleurd word gereflecteerd, denk ik dat je van spiegeling niet zoveel last hebt. Om dubbel beeld te voorkomen zou het natuurlijk wel nodig zijn om de spiegel zo dicht mogelijk tegen het TFT aan te plaatsen...

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed