Wat heb jij liever in arcade style FPS games?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik zat net weer een potje Tactical Ops te spelen en ik merk dat er toch best wel wat mensen geirriteerd raken door Friendly Fire (FF). Nu is Tactical Ops een arcade style FPS game wat duidelijk niet helemaal realistisch is. Vind je dat zo'n game realistischer moet zijn door FF ten koste van een berg irritaties en TKers of vind je dat een arcade shooter gewoon simple moet blijven en geen FF moet hebben?

Ik vind persoonlijk dat ze FF moeten uitgooien. Scheelt een hele hoop irritaties

Poll: Wat heb je liever in arcade style FPS games?
Wel friendly fire
Geen friendly fire
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=2921&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik vote niet, want ik vind eigenlijk alle 2 goed, alleen als men een realistische shooter wil hebben dan moet er wel FF zijn, maar als realistischiteit (bestaat dat woord? :X) niet belangrijk is maakt het me eigenlijk niet zoveel uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTA3 schreef op 10 juli 2003 @ 23:41:
Ik vote niet, want ik vind eigenlijk alle 2 goed, alleen als men een realistische shooter wil hebben dan moet er wel FF zijn, maar als realistischiteit (bestaat dat woord? :X) niet belangrijk is maakt het me eigenlijk niet zoveel uit....
Realistischiteit => realisme :? 8)7

Ik ben het met GTA3 eens, in een arcade shooter vind ik ff niet nodig, in een realistische shooter wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 19:29

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik vind niet dat je TK's als een eigenschap van een spel moet rekenen. Ja, ze zijn er inderdaad maar dat was niet de bedoeling van de makers op die manier. Het is spelbederf en als je het spel speelt zoals je het hoort te spelen is er niks aan de hand en krijgt FF een wat meer serieuzere en realistischere opvatting.

Ook in een arcade shooter vind ik FF een mooi iets, dus ik heb "wel" gestemd.

offtopic:
TS, weet je zeker dat je de links in de goede volgorder heb gezet? Ik zag even niet wat ik nou gestemd had. "Wel FF" staat als eerste link met volgnummer 1 (zie url) maar staat als tweede in de grafiek, en "Geen FF" staat als tweede link en heeft 2 in de url zitten en staat als eerste in de grafiek
:?

[ Voor 8% gewijzigd door DUX op 11-07-2003 00:04 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:41
jij hebt het over arcade shooters

arcade shooters zijn imho -> UT en Q3 enzo, dus ik heb nee gestemd.

Heb je het over rainbow six enzo, dan zou ik zeggen wel, maar jij vraagt naar arcade 8)7 dus.....

wat is eigenlijk het doel van dit topic? :+

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis natuurlijk wel leuk.. friendly fire.. maakt het iets beter.. maar je hebt altijd n00b die eigen teamleden neer gaan knallen voor fun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Vaak als ik aan het CS'en ben en ik kom ineens op een plek waar FF aanstaat, ga ik echt veel TK's maken >:)
Het is gewoon fun om mensen zo te irriteren (net zolang schieten tot ze >bijna< dood zijn, en als ze JOU dan doodschieten worden zij gekickt/ of mogen ze een rondje niet meedoen.

FF zucks gewoon zo erg. helemaal in realischtische games omdat ze dan bijna altijd meteen dood zijn (CS)
Vaak is het ook bijna onmogelijk om te zien wie wie is, dus ik schiet op iedereen die beweegd

[ Voor 4% gewijzigd door Collaborator op 11-07-2003 00:45 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:14
Je moet uiteraard beide opties kunnen kiezen bij het spel. Op public het liefst FF uit anders krijg je van die kut TKers of bijvoorbeeld een HE op de verkeerde plek gooien. (cs) Bij wars kan FF aan best, dan let je toch goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 13:51
CS zonder ff is nix :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel FF :) want CS is alleen maar leuk met FF en met DoD ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Hangt enorm van het spel af, als er weinig verschil in de skins zit of als iedereen door elkaar heen loopt heb ik liever FF aan.
Niet om mij maar om de etters die mij neer schieten :+
Maar bij een goede tactical shooter moet FF natuurlijk aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
CS is geen arcade STYLE FPS dus daar gaat het hier helemaal niet om. Het gaat om arcade style FPS games.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Alpha-sphere schreef op 11 July 2003 @ 11:43:
CS is geen arcade STYLE FPS dus daar gaat het hier helemaal niet om. Het gaat om arcade style FPS games.
Uhm, wat denk je dat CS dan is, een realism shooter? LOL knappe terrorist als je zo kan springen met een para.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geen friendly fire, hoe realistisch dat ook is. Niets is irritanter om per ongeluk een teammate dood te schieten terwijl je op een ownage spree bent en zo twee kills in mag leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

buzz schreef op 11 July 2003 @ 15:14:
[...]

Uhm, wat denk je dat CS dan is, een realism shooter? LOL knappe terrorist als je zo kan springen met een para.
idd, maar het schieten zelf is zo ongeloofelijk realischtisch gedaan, met een AK moet je van afstand echt telkens 1/2 kogels schieten anders spray je alles onder

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

CS en realistisch? whahahahaha :P
Als je in het echt zou gaan sproeien zou je meer raken dan in cs...
De M4a1 is ook veel te sterk, echt zo'n uberwapen, vooral in close combat, dus er zit helemaal geen gelijke verdeling tussen de wapens van de 2 teams

En dat proberen we in Alternova ook zo realistisch te doen 8)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blade_V schreef op 11 July 2003 @ 16:42:
CS en realistisch? whahahahaha :P
Als je in het echt zou gaan sproeien zou je meer raken dan in cs...
De M4a1 is ook veel te sterk, echt zo'n uberwapen, vooral in close combat, dus er zit helemaal geen gelijke verdeling tussen de wapens van de 2 teams

En dat proberen we in Alternova ook zo realistisch te doen 8)
ach hou toch eens op met je Alternova :|

simulatie = gewoon zo echt mogelijk (bijvoorbeeld CS, Tactical ops etc)

arcade = er op losknallen (Serious Sam 2 etc)

arcade staat dus ook voor no recoil etc (geen afwijking :P )
het heeft ook meer een knal-tot-je-kogels-op-zijn doel, waardoor je eik met FF eerder meer TK's hebt dan kills :/
daarom stem ik dus op geen FF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Hou jij eens op met zeuren ofzo?

/offtopic

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 17:07:
[...]

ach hou toch eens op met je Alternova :|

simulatie = gewoon zo echt mogelijk (bijvoorbeeld CS, Tactical ops etc)

arcade = er op losknallen (Serious Sam 2 etc)

arcade staat dus ook voor no recoil etc (geen afwijking :P )
het heeft ook meer een knal-tot-je-kogels-op-zijn doel, waardoor je eik met FF eerder meer TK's hebt dan kills :/
daarom stem ik dus op geen FF
jij vind dat arcade met no recoil is, moet je het niet stellen als een feit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Friendly Fire is natuurlijk wel realistischer, maar ik vind het meer de lol bederven dan dat het bij draagt aan een goede gameplay of iets dergelijks.

Als je schrikt en je schiet per ongeluk krijg je gezeik, je gooit een granaat omdat je iets hoort ben je ineens een teammate kwijt, je loopt zelf door het vuur van je team waardoor je gewond raakt en dan heb ik het niet eens over TKers gehad. Realistisch of niet, ik speel het liefst zonder FF. Dat maakt het wat relaxter zonder dat je overal op hoeft te letten.

In wars moet je op zoiets getraind zijn en verhoogd het alleen maar de spanning dus maakt het me niet echt uit, maar je speelt vaak op publics voor de lol en als ik de hele tijd (half) dood ga door m'n team is de lol er al snel af.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

In Vietcong staat FF altijd aan en het vormt eigenlijk geen probleem daar. De community is gelukkig ook helemaal niet zo kinderachtig als de CS community (uitzonderingen daargelaten en NOFI, gewoon mijn persoonlijke ervaring met beide spellen)

In een map die bijv 30 tot 45 minuten duurt wordt je gemiddeld denk ik 1 keer gedood door friendlies (ligt er ook aan welke map) en dat is meestal door granaten die onoplettend zijn gegooid of die iemand liet vallen toen die zelf werd gedood.

Natuurlijk is men bij Vietcong FF gewend en wordt er dus veel scherper op gelet op wie je schiet (en dat is soms best lastig te zien door de vrij goede camouflage, je moet jezelf soms in bedwang houden als je iets ziet bewegen maar je kunt het nog niet met zekerheid identificeren :))
edit:
ik bedenk mij net: misschien ligt het ook wel aan mijn speelstijl, ik rush altijd voor iedereen uit en breng best veel tijd door in het vijandelijke kamp en dan gaat het wel eens mis

[ Voor 12% gewijzigd door makje op 11-07-2003 18:32 ]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen FF gestemd:
reden:
Tactical-Ops is een arcade shooter _/-\o_ , daar hoort geen FF in thuis.
Net als het verhaaltje hierboven over de AK dat je alles onder spray'ed is waar.

De meeste mensen hebben de guns nog niet helemaal onder controle en nemen jou mee de dood in van de tegenstander. |:(

Raak ik zelf per ongeluk een team8 dan verwond die mij weer tot 5 a 10 hp. :/

Het verhaal met FF is niet eens zo erg met guns maar met NADES!
Die van je team8 verwonden je soms meer als die van je enemy. :?

FF on in Tactical-Ops is een grote irritatie bron erbij. Als je een tegenstander vaak killed dan joined die jou team en Tk'ed die je omdat die het niet kan hebben.

sry van grote post maar dit is mijn story over FF
Pagina: 1