Toon posts:

Radeon 9500 Pro wilt niet werken op 8X AGP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu me systeem gedeeltelijk ge-upgrade. Met een Athlon XP 2600+, nieuwe kast, 350Watt voeding en een Asus A7N8X-X.

En nu is me prob dat me Radeon 9500 niet wilt werken onder 8X AGP. Is dit algemeen bekend?? :S. Kan het zo zijn omdat ik op dit moment (moet ff weer wat sparen)PC2100 256 MB DDR RAM erin heb zitte?

En het OS = XP met SP1

Alvast bedankt! :)

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
heb jij nog een oude revisie van de 9500 het probleem in nl ook geweest met de eerste 9700/pro.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Wat heb je zelf al geprobeerd? En een a;gemeen probleem is dit niet, leg jouw probleem dus veel duidelijker uit, op deze manier kunnen we er niet veel mee.

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 13:36
Het heeft nix met je ram te maken. Heb je de optie AGP 8X wel al geprobeerd in je BIOS aan te zetten ?
Het is voor de prestaties niet zo boeiend maar er is natuurlijk nix vervelender dan een kaart die niet doet wat ie moet doen.

Failure is nothing compared to regret

Verwijderd

Topicstarter
kevinp schreef op 10 July 2003 @ 23:32:
heb jij nog een oude revisie van de 9500 het probleem in nl ook geweest met de eerste 9700/pro.
ik weet niet als i een oude revisie heb, het is een Sapphire, heeft weleens vaker probs gegeven, had het gewonenn met RvS-demo compo

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 10 juli 2003 @ 23:37:
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Wat heb je zelf al geprobeerd? En een a;gemeen probleem is dit niet, leg jouw probleem dus veel duidelijker uit, op deze manier kunnen we er niet veel mee.
Wat ik heb geprobeerd, ja eerst had ik omega driver (ston toen nog op 8X AGP), daarna eraf gehaald (games liepen na een tijdje vast, tijden waren verschillend), daarna catalyst (nieuwste), toen heb ik nog geprobeerd van voeding te switchen, hielp niet, en toen heb ik op 4X AGP gezet, en daarna gepost op tweakers :P

Verwijderd

Topicstarter
Barazinbar schreef op 10 July 2003 @ 23:37:
Het heeft nix met je ram te maken. Heb je de optie AGP 8X wel al geprobeerd in je BIOS aan te zetten ?
Het is voor de prestaties niet zo boeiend maar er is natuurlijk nix vervelender dan een kaart die niet doet wat ie moet doen.
Ja AGP 8X stond al aan op bios, daarna heb gescwitched via Desktop>Eigenschappen etc. naar 4X AGP

Ik wou bijna vorrdat ik op 4X heb geprobeerd op me bios te updaten maar nog neit gedaan

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hij boot dus wel met agp8x?

Update je bios en je chipset drivers dan eens, zou op zich wel moeten werken dan.

Overigens is het verschil tussen 4x en 8x agp niet zo heel veel dus als het niet wil gewoon op 4x zetten.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op 11 juli 2003 @ 00:14:
Hij boot dus wel met agp8x?

Update je bios en je chipset drivers dan eens, zou op zich wel moeten werken dan.

Overigens is het verschil tussen 4x en 8x agp niet zo heel veel dus als het niet wil gewoon op 4x zetten.
Ja booten met agp 8X doet hij wel, maar als je games speelt of 3dmark dan loopt hij vast. Ik dacht er ook aan om bios te flashen, maar ben een beetje bang dat het fout gaat :S (ohh ja, enuh mooie Lain Li heb je daar! :D )

Verwijderd

AGP apperture size in je bios wel goed gezet? Vervolgens Fast writes uit zetten en nog een keer proberen..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 12:33:
AGP apperture size in je bios wel goed gezet? Vervolgens Fast writes uit zetten en nog een keer proberen..
Fast Write staat al uit, maar hoeveel moet de apperture size zijn? :S, ik heb 128 mb ddr op de Radeon

Verwijderd

op 128mb dan..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 15:10 ]

Pagina: 1