Toon posts:

WD 200gig herkent als 127GIG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In windows zie ik staan 127Gigabyte schijf... terwijl ik een 200gig heb gekocht...

Ik heb mijn computer net vandaag binnen...
met als moederbord: albatron px865pe pro/865pe/800fsb/ddr400

Ik vind dit vreemd want ik heb vrij nieuwe onderdelen... :/

Ik heb het FAQ en deze 2 topics gelezen maar kom er nogsteeds niet uit.

WD 200Gb niet goed in winXP

Maxtor 200gb herkent als 136gb.

Kan ik dit niet gewoon in windows oplossen? Of moet ik persee een nieuwe BIOS installatie maken...

Heb alle updates van windows geinstalleerd... maar het helpt allemaal niets :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 23:06 ]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 17:07

we_are_borg

You will Comply

WD heeft een Util online staan waarmee je het kan omzijlen alleen moet je daarna als je iets wil veranderen aan de partities weer het zelfde programma gebruiken.

Wat ziet de BIOS staan 200Gb of 137Gb, als BIOS 137Gb ziet staan dan BIOS upgraden, wel 200Gb dan http://wwwwdc.com raad plegen staat gewoon in de Knowledgebase.

Wel in een goede bui dus even gekeken op WDC. Als windows XP hem niet ziet kijk dan hier

[ Voor 67% gewijzigd door we_are_borg op 10-07-2003 23:14 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe is je disk-indeling, qua partities? FAT? NTFS? Weet-Ik-Veel-Wat?

Verwijderd

Topicstarter
Data Lifeguard v10.0 dit zeker... ik dit op een lege floppy gedaan... systeem geboot... maar dan please wait checking free disk space... en dat duurd een eeuwigheid.. want ben beneden wezen TV kijken... toen ik terug kwam was het nog niet klaar

Het is een NTFS 127gig schijf C:\ voor de rest geen partities ofzo.... alleen moet er ff 200gig van maken

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 23:14 ]

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Delusional weet jij hoe het zit met formatteren ? Ik ben een 160GB Maxtor aan het formatteren en ik ben er echt al 2 dagen (letterlijk aan het formatteren) mee bezig. Is dit normaal ? Volgens mij niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik net een ME opstart diskette derin gepropt.. maar die kan heel de disk niet vinden :/ dus kweenie of het normaal is.

Dit is echt zo gaar... ik hele dag al aan het kutten.. maar ik wordt geen steek wijzer

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 23:30 ]

Verwijderd

Choller, boot vanaf bv win2k of winxp cd en verwijder ff alle partities (als je die per ongeluk hebt gemaakt) en maak een nieuwe aan (bv NTFS of FAT, zou wel NTFS nemen in jouw geval). Ik weet niet of je iets anders wilt gaan instaleren dan windows? Linux heeft ook meestal bij de setup een formateer functie ingebouwd.

• McCoy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
op mijn wd 120GB duurde traag formatteren +/- 1 uur, kan zijn dat het 1-2 uur dus duurt bij u, maar zeker niet langer normaal.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Choller schreef op 10 July 2003 @ 23:26:
Delusional weet jij hoe het zit met formatteren ? Ik ben een 160GB Maxtor aan het formatteren en ik ben er echt al 2 dagen (letterlijk aan het formatteren) mee bezig. Is dit normaal ? Volgens mij niet.
Dat is een gevalletje RMA (hoewel mijn 40GB Maxtor er ook gewoon 3 uur! overdeed, slome dingen).

Enne, voor de TS. biosupdaten is altijd aan te raden. Waarom zou je het niet doen?

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 05:33
Ten eerste een c-partitie van 137 of zelfs 200GB |:(
Ten tweede gebruik gewoon de "quick format" tijdens de xp setup voor je system schijf en daarna in windows ook de quick voor overige partities.

Dat i865 bord moet af-fabriek toch echt al 137GB+ schijven herkennen. Bij zo'n nieuw bord zou het wel erg slordig zijn als je eerst nog een bios update moet doen.

Partities aanmaken/verwijderen/etc. buiten windows (setup) om: gebruik gdisk die bij ghost zit.

Verwijderd

Topicstarter
mja die upgrade heb ik geprobeert

http://support.wdc.com/download/promise/UltraTX2100.zip
This BIOS upgrade is for use with Promise Ultra TX2 controller
cards when used with Western Digital hard drives greater than 137GB.
Note: If the Autoexec.BAT does not load properly, or does not execute,
at the A: prompt, type in the following command:
PTIFLASH /F UL100TX2.BIN

nou ok.. dit command deed die zelf al... en er gebeurde nog niks.

het bericht "UPDATING CARD 1....OK!" kreeg ik niet te zien

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 23:49 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 23:47:
mja die upgrade heb ik geprobeert

http://support.wdc.com/download/promise/UltraTX2100.zip

[...]

Note: If the Autoexec.BAT does not load properly, or does not execute,
at the A: prompt, type in the following command:
PTIFLASH /F UL100TX2.BIN

nou ok.. dit command deed die zelf al... en er gebeurde nog niks.

het bericht "UPDATING CARD 1....OK!" kreeg ik niet te zien
Even voor de duidelijkheid
Gaat dit om de o.b. controller of om een losse ATA controller (of om een extra o.b. controller?)

Verwijderd

Topicstarter
om een losse.. heb hem net vandaag. ut is een ata 100

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 23:55 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 23:54:
Ik vind dit vreemd want ik heb vrij nieuwe onderdelen...
Tja, dan is dit ineens een stuk minder vreemd.

Heb je voor het flashen als een Uniflash gebruiikt?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog nooit geflasht... als ik iets met BIOS gedaan heb is dat Primary slave en First boot drive veranderen... :/ dus maakt het vrij lastig

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
delusional schreef op 10 July 2003 @ 23:54:

Ik d8 dat 200gig alleen met een 133 controller kon...

Staat ook in de OM faq als goed is

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
mwa der zijn geloof ik paar patches waardoor het wel kan

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
http://gathering.tweakers...message/16985207#hdd128gb

Dit stukje dus

Aangezien hij 127 gig pakt lijkt het me dat je daar last van hebt :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
nu moet ik een .inf maken en een .txt en dan dit... maar waar zit dit

Locate the Sysprep\I386 folder in the Sysprep image, and then create a $OEM$ subfolder in this folder.
Copy the 48bitlba.inf and Cmdlines.txt files into the Sysprep\I386\$OEM$ folder

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 23:09
Ik begrijp overigens bij god niet waarom je een losse ata100 controller hebt gekocht terwijl er op de albatron 865PE Pro II al een promise U133 raid controller zit die ook als normale IDE controller te gebruiken is. Dan had je beter dat board kunnen bestellen of een andere losse controller. :|

[ Voor 10% gewijzigd door KaMiKaZe op 11-07-2003 01:06 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
uuh 3 weken geleden besteld bij para... der was geen pro 2. En die 200gig moet toch prima runnen op dit mobo. Zelfs mijn buurjongen op zijn 2 jaar oude mobo heb der 200gig inzitten... :/

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 01:23 ]

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 01:10:
uuh 3 weken geleden besteld bij para... der was geen pro 2. En die 200gig moet toch prima runnen op dit mobo. Zelfs mijn buurjongen op zijn 2 jaar oude mobo heb der 200gig inzitten... :/
Hmmz, toevallig daar langs geweest deze week ergens? ;)

Het is namelijk zo dat ik dit probleem ook van iemand heb gehoord.
Wat ik in de search had gevonden is dat Windows XP (let op ZONDER SP1) 48 bit lba adressing niet ondersteund.

Als je kijkt bij de POST van je bios zie je ook dat hij hem als 200 GB zijnde herkend.
Het is echter een probleem van Windows XP dat hij maximaal 128 GB toelaat voor een partitie.

Mij lijken er 2 oplossingen voor de hand liggend (voor de onboard ATA controller):
1). Slipstreamen van Windows XP met SP1 zodat je hiermee kan installeren
2). Windows XP installeren, en later de registry hack uitvoeren.

Voor een losse ATA100 controller moet je met F6 de driver die de fabrikant heeft geleverd laden, tijdens setup. Ik durf zo niet te zeggen of het probleemloos zou werken met de ATA100 controller aangezien mijn grootste HD 120 GB is.

Trouwens de 865PE Pro heeft een ATA100 controller.

BF2 stats Systemen

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Terw_Dan schreef op 10 July 2003 @ 23:37:
[...]

Dat is een gevalletje RMA (hoewel mijn 40GB Maxtor er ook gewoon 3 uur! overdeed, slome dingen).
Waar kan ik iets instellen over RMA ? Ik kan het nergens vinden en Windows helpt heeft ook niks ?

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Choller schreef op 11 July 2003 @ 07:29:
[...]

Waar kan ik iets instellen over RMA ? Ik kan het nergens vinden en Windows helpt heeft ook niks ?
>:) Die is goed _/-\o_

bij MS aankloppen dat het product niet goed is, ik weet het antwoord al.
Koop de nieuwe versie maar voor het volle bedrag. :7

voor de duidelijkheid return merchandise authorization (RMA)
met andere woorden het product is kapot en dient ter reperatie of vervanging aangeboden te worden.

[ Voor 2% gewijzigd door ronny op 11-07-2003 10:19 . Reden: typo ]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 23:09
ronny schreef op 11 July 2003 @ 10:16:
[...]

>:) Die is goed _/-\o_

bij MS aankloppen dat het product niet goed is, ik weet het antwoord al.
Koop de nieuwe versie maar voor het volle bedrag. :7

voor de duidelijkheid return merchandise authorization (RMA)
met andere woorden het product is kapot en dient onder ter reperatie of vervanging aangeboden te worden.
Ik denk dat ie DMA bedoelt ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Choller schreef op 10 juli 2003 @ 23:26:
Ik ben een 160GB Maxtor aan het formatteren en ik ben er echt al 2 dagen (letterlijk aan het formatteren) mee bezig. ..
Terw_Dan schreef op 10 July 2003 @ 23:37:
[...]

KaMiKaZe schreef op 11 July 2003 @ 10:18:
[...]

ik geloof dat het zo wel duidelijk is wat hij bedoelt :7
2 dagen bezig met formateren lijkt mij toch niet een kwestie van DMA ....
Bovendien is er genoeg over DMA te vinden bij MS

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:16

LoCuTuS2000

Resistance is futile

BTW XP Pro met SP1 slipstreamed ondersteunt de Promise Ultra100 TX2 al direct, hoef je niet met F6 extra drivers meer te laden

• Double__D
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-02 22:37
Omdat het hier toch ook over groter dan 128 GB schijven gaat en de problemen daarmee...

Ik heb een 180 GB Desktar van IBM/Hitachi gekocht en die zit nu aan een ABit BX-6.2 vast (ja, lekker oud ja). Ik heb dus een één partitie van 128 GB. Binnenkort krijg ik een nieuw moederbord, die in principe wel de volledige ruimte kan zien. Krijg ik nu problemen als ik de schijf aan 't nieuwe moederbord hang? Of is 't dan alsof er in één keer meer ruimte is ontstaan en kan ik dan een tweede partitie klussen van 52 GB?

Groetjes,
DD

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”

Verwijderd

Topicstarter
Kleintje81 schreef op 11 juli 2003 @ 01:50:
[...]

Hmmz, toevallig daar langs geweest deze week ergens? ;)

Het is namelijk zo dat ik dit probleem ook van iemand heb gehoord.
Wat ik in de search had gevonden is dat Windows XP (let op ZONDER SP1) 48 bit lba adressing niet ondersteund.

Als je kijkt bij de POST van je bios zie je ook dat hij hem als 200 GB zijnde herkend.
Het is echter een probleem van Windows XP dat hij maximaal 128 GB toelaat voor een partitie.

Mij lijken er 2 oplossingen voor de hand liggend (voor de onboard ATA controller):
1). Slipstreamen van Windows XP met SP1 zodat je hiermee kan installeren
2). Windows XP installeren, en later de registry hack uitvoeren.

Voor een losse ATA100 controller moet je met F6 de driver die de fabrikant heeft geleverd laden, tijdens setup. Ik durf zo niet te zeggen of het probleemloos zou werken met de ATA100 controller aangezien mijn grootste HD 120 GB is.

Trouwens de 865PE Pro heeft een ATA100 controller.
Die reghack kom ik niet uit... en bij de installatie van XP op F6 drukken niet geprobeert.. Als ik op F6 druk moet ik dan wat op diskette of CD-rom hebben staan?

En die reghack zit het probleem niet bij het maken van die .inf of .txt.. maar bij het zoeken naar een folder of iets dergelijkst..
Locate the Sysprep\I386 folder in the Sysprep image, and then create a $OEM$ subfolder in this folder.
kom hier niet verder.. zal wel aan mijn noobheid liggen 8)7

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 16:23:
[...]
Die reghack kom ik niet uit... en bij de installatie van XP op F6 drukken niet geprobeert.. Als ik op F6 druk moet ik dan wat op diskette of CD-rom hebben staan?

En die reghack zit het probleem niet bij het maken van die .inf of .txt.. maar bij het zoeken naar een folder of iets dergelijkst..
[...]
kom hier niet verder.. zal wel aan mijn noobheid liggen 8)7
Wat voor Windows XP cd heb je daar? Zijn het 2 recovery cd's van de fabrikant of een originele van microsoft? Naar mijn weten is dat sysprep gebeuren alleen ter sprake als je een 'recovery' hebt...

Als je F6 drukt krijg je de mogelijkheid om bv de Promise driver van een diskette oid te laden.

Van de microsoft site:
Windows XP SP1 includes 48-bit LBA support for ATAPI disk drives. With this support, you can use hard disks that are larger than the current 137 GB limit. By default, support is enabled in SP1. To determine if you are running SP1, right-click My Computer and then click Properties. On the General tab, Service Pack 1 will be listed under System.
Je moet zowieso dus SP1 hebben, wat je dus achteraf kan installeren op je install of vooraf door te slipstreamen.

[ Voor 14% gewijzigd door Kleintje81 op 11-07-2003 17:18 ]

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt. Ik deed XP cdtje derin en verwijderde de partitie en sloot de XP setup af. Nu deed ik een ME opstart diskette erin en gebruikte FDISK en daarna starte ik nog een keer opnieuw op en installeerde XP en heb nu een 186gig disk ( 200 dus )

Bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 20:45 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

KaMiKaZe schreef op 11 July 2003 @ 10:18:
[...]

Nee, serieus RMA
als zo''n ding al vanaf het begin niet werkt, gewoon terugsturen die hap.
Pagina: 1