Toon posts:

Een paar onduidelijkheden...

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn naam is Wrod, ik ben hier nieuw (en dit is m'n eerste bericht hier). Veel mensen hoor ik praten over het grote T.net! Ik dacht op een gegeven moment, laat ik eens een kijkje gaan nemen. Gewoon uit pure nieuwsgierigheid dus.

Toen kwam ik al gauw op dit forum. En wat ik zag, dat schokeerde me werkelijk enorm!

Ik zie hier veel mensen, die bijna letterlijk en figuurlijk 24/7 achter hun monitor zitten (als ik ze mag geloven). Ze worden wel dergelijk opgewonden van casemods, en proberen alle contact met de medemens buiten hun 'virtuele leven' te vermijden... Volgens mij zijn er zelfs mensen bij die werkelijk een soort verlatingsangst hebben, en bang zijn om van hun pc weg te gaan. Daarbij wil ik wel opmerken, dat ik verstelt sta van de tech-kennis die hier aanwezig is! (Maar wat wil je ook, als je dit als je leven ziet?). Ikzelf ben iemand die sport en uitgaat zo vaak als maar mogelijk is. Ik zie velen van jullie dit eigenlijk niet doen. (Zonde, naar mijn bescheiden mening).

Maar de vraag die mij dus op de lippen brand is de volgende: Hoe komen jullie in een wereld als deze terecht, waarin je alleen gerespecteerd om je snelheid van je pc, je hoeveelheid warez, en je tech-kennis??? (En wat is voor jullie de reden om hier zo 'verslaafd' aan te zijn?)

(Als dit topic hier niet helemaal goed staat, dan hiervoor mijn welgemeende excuses...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Nou ik vind het hier wel goed staan, en als eerste post kunnen veel mensen een voorbeeld aan je nemen :Y)

Er zijn wel een aantal gebruikers ja die je hier veel zult vinden, sommige zijn ook echte die-hards in hun "eigen" stukje forum ;)
Maar ja kunt natuurlijk ook niet iedereen over een kam scheren en er zitten heel veel verschillende gebruikers op GoT (Gathering of Tweakers).

Waar veel nieuwe gebruikers op vastlopen is dat ze meteen overal topics gaan posten, zonder dat ze hebben gezien hoe het forum in elkaar steekt en welke regels er worden gehanteerd om alles een beetje overzichtelijk te houden. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Nee, dit topic staat hier inderdaad niet goed, ik kan me eigenlijk geen subforum voorstellen waar dit wel goed staat. Het beste zou je het kunnen proberen in Stuffis Generalis, maar zoals je zelf al zegt, je bent nieuw, dus daar kun je nog niet in.

Verder denk ik dat het wel meevalt met de meeste mensen. Tuurlijk zijn er mensen die naast hun virtuele bestaan niets hebben, maar de meeste hebben gewoon een normaal leven ernaast hoor. Persoonlijk ben ik zeer beledigd, aangezien ik hier moderator ben, en dus eigenlijk een soort van 'ubernerd'. Ik voel me gelukkig niet aangesproken, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat wel zo voelen. Mocht je je verblijf hier aangenaam willen maken, dan zou ik dit soort generaliserende opmerking in het vervolg achterwege laten ;).

Laat hem nog wel ff open, aangezien er vast meer mensen hierop willen reageren.

[ Voor 5% gewijzigd door Compubiter op 10-07-2003 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik ben vanavond nog wezen sporten, woon al een jaar gelukkig samen met m'n vriendin, zuip regelmatig in de kroeg met m'n vrienden die nauwelijks weten hoe een computer aan moet, en ik kan ook nog steeds enorm kicken op een lekker nerdy maar fantastisch stuk software programmeren.

* curry684 ziet het probleem niet :D

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Laatst online: 09-09 14:42
Ik wil niet op mijn eigen duiven schieten, maar de meeste mensen hier leggen sociaal moeilijk contacten. En op internet is dat een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat hetgeen je beschrijft nu niet de gemiddelde forumbezoeker betreft, ik mag hopen van niet :D Mensen hebben naast de PC doorgaans ook nog een leven hoor :)

Interessante vraag, dat zeker, maar ik denk dat je het behoorlijk wat extremer ziet dan voor de gemiddelde bezoeker opgaat :o

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Laat maar open, k denk dat ik dit een leuk topic ga vinden :)
Wrod is namelijk helemaal niet flamerig bezig en gewoon geintreseerd in de mening van de die-hard-tweaker, en ik vind dat ook leuk om te lezen :)

edit:
Compubiter schreef op 10 juli 2003 @ 23:08:
Laat hem nog wel ff open, aangezien er vast meer mensen hierop willen reageren.
ok, bij deze is mn reply alweer overbodig
zmn schreef op 10 July 2003 @ 23:09:
Ik wil niet op mijn eigen duiven schieten, maar de meeste mensen hier leggen sociaal moeilijk contacten. En op internet is dat een stuk makkelijker.
'Meeste mensen' is denk ik iets (enorm veel) overdreven hoor, denk dat het misschien 1% is, nie eens..

[ Voor 66% gewijzigd door HaaZ op 10-07-2003 23:13 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

zmn schreef op 10 July 2003 @ 23:09:
Maar dat is op elk forum wel zo over het algemeen. :)

Je zal mij ook wel veel tegenkomen in principe, maar dat komt meer omdat ik GoT vrijwel altijd aan heb staan terwijl ik ook nog iets anders aan het doen ben.
En op m'n werk kan ik ook de hele dag GoTten als er even niets anders te doen is.

En je kan nu een aantal fora nog niet in (de General Chat, algemenere dingen dus, niet alleen computer-gerelateerd) maar vooral dat vind ik altijd wel leuk om te lezen. :)

[ Voor 42% gewijzigd door dreeke op 10-07-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30

crisp

Devver

Pixelated

ik heb vandaag ook een keer naar buiten gekeken!

ben gelukkig getrouwd, heb huisdieren vrienden en een baan, en de kinderen zullen zich vroeger of later ook wel aandienen (al moeten we ze waarschijnlijk wel van ver weg gaan halen)

[ Voor 68% gewijzigd door crisp op 10-07-2003 23:12 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:53

ripexx

bibs

Je kan nog niet in SG maar daar zie je alle dagelijkse zaken voorbij komen. Van liefdes problemen tot politieke discussies enz. Deze General Chat fora moet je verdienen, en ik denk dat de gemiddelde tweaker een redelijk goed sociaal leven heeft. De gemiddelde tweaker intresseert zich gewoon veel meer in ICT door oa veel te lezen en te proberen. Ik denk dat jij het stereotype "NERD" verward met tweakers. :)

Trouwens respect verdien je hier niet door het aantal GHz waar je pc op draait, warez is ten strengste verboden en tech kennis doet men aldoende op. Respect verdien je door je gedrag en respect naar anderen niet door egostrelende factoren zoals jij noemt. Kijk maar eens een tijdje rond en dan zul je zien dat er meer is dan GHz.

Oja welkom op GoT :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Och, noem het uit de hand gelopen enthousiasme. Anderen worden blij van het zien van een bepaalde tele-lens, weer anderen van een stuk vinyl waarop een bepaalde mix van een bekende dj staat. Je gedachte over dat contact is wel een beetje scheef overigens, er zijn er hier zat die echt een normaal leven met een baan, familie en vrienden enzo hebben ;).

Maar idd, GoT is zeker een actief forum :). GoT staat idd bol van de technische kennis, het is bijna een compu-bieb op allerlei gebieden waar computers en aanverwanten bij betrokken zijn. Wat je zegt over uit gaan, ik zie velen van jullie dit niet doen: er lopen (posten ;)) hier een redelijk aantal studenten, en die houden heus wel van een verzetje door uit te gaan enzo.

En je hoofdvraag, hoe je hier terecht komt, tja. Ik ben hier gewoon via de frontpage gekomen, www.tweakers.net . Na een tijdje daar nieuws en reviews etc gelezen te hebben, zag ik het community gedeelte, en zodoende kwam ik op GoT terecht. Waardoor een heel scala aan interessante onderwerpen 'voor het grijpen lag'. En dat is nog steeds zo.

De verslaving ligt er dus eigenlijk in, dat je over allerlei onderwerpen je mening kan delen, en mensen vragen om hulp als je ergens echt niet uit komt. Andersom kunnen mensen met meer kennis over een bepaald iets, die hulpbehoevende mensen helpen :) Iedereen blij.

Ohja, wat ik nog vergeten was te zeggen:

Veel plezier op GoT ;) en maak er wat van.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, mijn excuses voor het feit dat ik over de leden in het algemeen heb gesproken. Ik doelde met m'n post uiteraard op leden die zoals dreeke al zei: echt die hards zijn. (Maar dat leek me op zich al vrij duidelijk.)

Ik zie hier ook leden die hier komen om hun tech-kennis te delen en te vergroten, en voor de gezelligheid, maar die er niet verslaafd aan zijn om op het internet hun dag door te brengen... Deze leden wil ik dan ook buiten schot houden!

En ik heb echt geen beldedigende toon achter mijn eerste post hoor, ik wil gewoon weten wat jullie er toe drijft zoveel online te zijn.....??? (Dus Nofi, zoals jullie het zouden zeggen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Mensen zijn hier naar verhouding een stuk meer geintreseerd in computers - logisch, het is een computer related forum.
Op een duivenmelkersbijeenkomst zul je naar verhouding erg veel mensen zien die geintreseerd zijn in... postduiven.
Logisch.
Er lopen hier extreme gevallen rond die leven voor hun computer en niets anders doen. Tsja.. Da's een klein deel denk ik. Ik aanbid iig geen mensen met meer warez of een snellere processor. Ik word niet sexueel opgewonden van nieuwe hardware oid. Maar het is wel een leuke hobby. Ik ga ook wel es uit hoor, ik zit gewoon nog op school dus daar breng ik ook dagelijks een aantal uur rond. En... ik hang hier rond. So what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Oja, inderaad welkom op GoT ;)

Overigens ben ik hier gekomen door een topic met plaatjes van babes, en een tweede keer ben ik hier blijven hangen toen ik Trance Energy kaartjes zocht! Totaal niets computerachtigs dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 23:13:
Ik zie hier ook leden die hier komen om hun tech-kennis te delen en te vergroten, en voor de gezelligheid, maar die er niet verslaafd aan zijn om op het internet hun dag door te brengen... Deze leden wil ik dan ook buiten schot houden!
Buiten schot houden? Klinkt niet echt aardig :>
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 23:13:
En ik heb echt geen beldedigende toon achter mijn eerste post hoor, ik wil gewoon weten wat jullie er toe drijft zoveel online te zijn.....??? (Dus Nofi, zoals jullie het zouden zeggen....)
Omdat ik het leuk/interessant/heel wat beter dan buiten rotzooi trappen/en-ga-zo-maar-door vind :)

Computers zijn gewoon na de natuur/dieren de mooiste dingen op deze wereld, ik vind het gewoon absoluut verbazingwekkend dat een zooi transistoren die je met het blote oog niet ziet zoveel kunnen _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Beaves op 10-07-2003 23:17 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:22
Ach het is nog altijd beter als hanggroepjongere de buurt lastig vallen. Hier heeft niemand last van en je leert er wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 23:04:
Ze worden wel dergelijk opgewonden van casemods, en proberen alle contact met de medemens buiten hun 'virtuele leven' te vermijden...
Het eerste gedeelte begrijp ik. Mensen 'kicken' ook op mooie auto's, vette home-cinema installaties, of (in mijn geval), een arsenaal synthesizers :). Maar het tweede - contact vermijden? Hm, daar mag je me een paar voorbeelden van geven, dan :P. Is het met elkaar praten via IRC/MSN (of in langzame vorm, via het forum) op een of andere manier dan geen contact?
Daarbij wil ik wel opmerken, dat ik verstelt sta van de tech-kennis die hier aanwezig is! (Maar wat wil je ook, als je dit als je leven ziet?). Ikzelf ben iemand die sport en uitgaat zo vaak als maar mogelijk is. Ik zie velen van jullie dit eigenlijk niet doen. (Zonde, naar mijn bescheiden mening).
Je "ziet" nog niets - want je bent nieuw hier :). Wat je hier ziet zijn een paar duizend mensen die per dag allemaal een stukje schrijven. Hou in je achterhoofd hoeveel geregistreerde leden dit forum kent. Als je die allemaal een klein stukje ziet schrijven en het aan elkaar lijmt en dan op een kleiner aantal personen plakt kom je natuurlijk bij die conclusie uit :).
Maar de vraag die mij dus op de lippen brand is de volgende: Hoe komen jullie in een wereld als deze terecht, waarin je alleen gerespecteerd om je snelheid van je pc, je hoeveelheid warez, en je tech-kennis??? (En wat is voor jullie de reden om hier zo 'verslaafd' aan te zijn?)
Je wordt niet gerespecteerd om je snelheid van je PC, zoals boven al gedemonstreerd. Je wordt wel gerespecteerd als het je lukt om een P4 op 3 Ghz nog een trap extra te geven tot 4 Ghz zonder dat 'ie doorbrandt.

Je hoeveelheid warez is ook geen indicator voor respect. Erover opscheppen is zelfs gewoon -stom-.

Verslaafd? Mwah, valt mee. Ik kan gewoon een hele hoop werk doen met m'n PC - varieert van graphics, muziek, development, communicatie en browsen. Als ik die dingen allemaal zonder computer zou doen zou ik er net zo lang (of nog veel langer) mee bezig zijn, en minder hobbies hebben.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 23:13:
Buiten de sociale dingen die ik doe (zoals jij ook vast wel zal herkennen, nl school (ja is ook grotendeels sociaal doen ;)) met je vrienden op een vrijdagavond vermaken met een krat bier tijdens een filmpje of poolen, zaterdagavond weer bij elkaar komen, onder het genot van een drankje en muziekje een potje kaarten en daarna uit met zn allen, sporten, etcetera...)) heb je ook een hoop vrije tijd.

Sommige mensen doen dan niks anders dan TV kijken, zelf vind ik het veel ontspannender om die achter de PC door te brengen. En dan niet gamen, nee maar juist op IRC, en ook op diverse fora. Eigenlijk is het een verrijking, want je voegt alleen maar meer sociale bezigheden toe. Want ook dit is een vorm van sociaal contact, gelukkig kan het niet het IRL sociale contact vervangen want dat wil ik ook helemaal niet.

het is alleen maar een welkome aanvulling, ik zit liever een beetje actief te forummen en te kleppen dan levenloos de hele avond achter de TV door te brengen ;)

Zo brengt ieder zijn eigen tijd door.

En uiteraard heb je altijd de uitzonderingen, maar die groep is relatief klein gelukkig :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Eskimootje, daar ben ik het wel weer mee eens. Maar nog steeds heb ik geen antwoord gehoord waarom jullie zo graag internetten en op dit forum rond hangen?

Komt het door de gezelligheid? De drang om tech stuff bij te leren? Verveling? Of komt het echt doordat sommigen verder niets weten te doen, wat hun voldoening geeft? (Of is het iets anders?) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Welkom op GoT.

Zo zien we ze graag iid, de eerste post van nieuwe users.
Zeker met de belangstelling die er achter zit om af te vragen wat ons beweegd.

Zoals eerder verteld zijn de users die hier veeeeel rondhangen (meubels) niet persee de nerds. De meeste hebben gewoon vrienden, hobby's, gaan wel eens naar buiten, etc. :+

Ik ben iig blij om een nieuwe users eens zo belangstellend binnen te zien komen.
Het zal je opvallen, als je een tijdje rond snuffeld op dit forum, dat er ook veel users zijn die met heel weinig inspanning, direct antwoord op vragen willen hebben en als ze dat niet krijgen direct beginnen te klagen.

Al met al is dit een zeer leuk forum, met leuke users die elkaar (zo veel mogenlijk) respecteren en helpen.

Veel plezier vast :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:20
Een of ander dom blondje uit mn klas zei dat ze gister een proggramma op tv had gezien over computernerds, ze vond me d'r sprekend op lijken.. Dat ze ondertussen zelf de slet uithangt maakt haar nix uit.

Wat ze dus niet weet is: -
1. Dat ik ook nog flink veel werk.
2. Dat bijna de hele klas houd van gamen (ben op 1 na de enige GoT-ter hier, maarja)
3. Dat ik ook nog gewoon mn normale school heb (mn rapport was een stuk hoger dan die van haar, ondanks mijn "nerd" gedrag)
4. Dat als je kijkt naar het totaal aantal uren dat ik echt achter mn pc doorbreng dat dat best wel weinig is.

en ja.. Ik houd idd van casemods, lannen, discussieren over harde zooi etc :). Waarom? Eigenlijk geen idee, zit wel in de familie denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 23:18:
@ Eskimootje, daar ben ik het wel weer mee eens. Maar nog steeds heb ik geen antwoord gehoord waarom jullie zo graag internetten en op dit forum rond hangen?

Komt het door de gezelligheid? De drang om tech stuff bij te leren? Verveling? Of komt het echt doordat sommigen verder niets weten te doen, wat hun voldoening geeft? (Of is het iets anders?) ...
een combinatie, ik vind het best handig om nieuwe dingen bij te leren, want je bent er toch geinteresseerd in want dat is de directe aanleiding. Soms is het verveling, je kijkt dan ff of er iets leuks gaande is.

Het belangrijkste echter is na een tijdje het 'community' gevoel. Als je een tijdje rondhangt, je komt steeds meer figuren tegen die je 'herkent' en waar je meer mee rondhangt (zeker als je daarnaast gebruik maakt van IRC). Overigens is dat makkelijker wanneer je komt instromen op een klein forum dan op een grote zoals deze.

Je zult wat meer moeite moeten doen om 'er in te rollen'. Maar is dat gevoel er een beetje, dan is het wel leuk (oja als je zin hebt om eens slap mee te lullen op IRC, ben je altijd welkom via http://irc.tweakers.net of via Mirc ;))

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:22

Ik internet graag omdat ten eerste moet voor mijn opleiding (HIO) ten tweede om kennis bij te spijkeren en ten 3e voor de gezelligheid @ IRC. En tja sommige mensen zijn gek van auto's, ik meer van pc's en alles er om heen.

Ohw ja en een sociaal leven heb ik echt wel hoor, maar ik vind het ook niet erg om gewoon relaxed te doen wat ik zelf wil. En t.net is dan ook wel leuk voor toch de contacten.

[ Voor 13% gewijzigd door Eskimootje op 10-07-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Tweakers willen alles weten wat betreft computers en dat delen met anderen en anderen daar mee helpen.
Wat is dan een beter medium dan internet +forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 23:18:

Dit soort topics wakkert bijvoorbeeld mijn interesse in de psychologie nog eens aan.
Zo vind je de meest onverwachte dingen op zo'n forum.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

Voor mij is dit het eerste forum (en enige) waar ik terecht ben gekomen. De orde, regels etc. vond ik wel prettig :) De reden dat ik me hier vermaak, is omdat ik het leuk vindt tech te lezen (soms posten als dat nuttig is). Het meest belangrijke imho (in my humble opinion ;) ) is wel dat men gewaardeerd en gerespecteerd wordt om een houding en nuttige inbreng en niet op grond van uiterlijk, leeftijd etc.
Verder is het voor mij een verslaving, maar ondanks dat heb ik wel een social life en ben ik ook nog eens geen alwetende computerfreak :)

En irl kun je niet met smilies strooien :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Ik zie hier veel mensen, die bijna letterlijk en figuurlijk 24/7 achter hun monitor zitten (als ik ze mag geloven). Ze worden wel dergelijk opgewonden van casemods, en proberen alle contact met de medemens buiten hun 'virtuele leven' te vermijden... Volgens mij zijn er zelfs mensen bij die werkelijk een soort verlatingsangst hebben, en bang zijn om van hun pc weg te gaan. Daarbij wil ik wel opmerken, dat ik versteld sta van de tech-kennis die hier aanwezig is! (Maar wat wil je ook, als je dit als je leven ziet?). Ikzelf ben iemand die sport en uitgaat zo vaak als maar mogelijk is. Ik zie velen van jullie dit eigenlijk niet doen. (Zonde, naar mijn bescheiden mening).
Hoi Wrod, allereerst welkom op GoT,
Nu sta je nog te kijken dat mensen dit kunnen doen, zolang achter de pc hangen, maar in feite is het net als drugs, de eerste shot is gratis waarna je er verslaafd aan kan raken.

Zelf zit ik niet 25/7 achter de pc, eerder 16/7 oid, Je raad het al, de computer is mijn werk en vrije tijd waardoor je al snel zoveel achter een pc zit, daarnaast is irc ook een van de dranghekken die je doet binnenhouden in de wereld van de elektron en byte

Zelf ben ik al jong begonnen met computers waardoor je natuurlijk wat nerderiger bezig bent dan de gemiddelde medemens op deze leeftijd. De een heeft als hobby zwemmen en zwemt iedere dag minstens anderhalve uur, ik heb hetzelfde met een computer. Het is een onderdeel van hoe ik ontwikkeld ben, en hierdoor juist een baan heb gevonden waardoor ik deze hobby’s kon uitvergroten tot een professioneel iets.

Ik denk persoonlijk dat je op dit moment even overdrijft dat iedereen contacten probeert te mijden met de buitenwereld, zo spreek ik vanwege mijn werk iedere dag weer nieuwe mensen en maak je hierdoor nieuwe contacten, zo erg is het dus niet ;) wel kan een gemiddelde tweakers het even gezellig vinden op een irc kanaal op een zaterdag avond dan een gemiddelde jongere dit in een discotheek doet. Vergeet niet dat er evenveel mensen zijn die liever een avondje voor de tv hangen, of in een kroeg zitten in plaats van een discotheek.

Een pc is een speciale vorm van sport, het kan een denksport wezen en zelfs zeer intensief bezig zijn achter een pc, wel ga ik bijvoorbeeld iedere ochtend een half uurtje rennen.

En zeg nou eerlijk zo een gans geile ISA kaart van vroeger is toch gewoon heerlijk om weer eens in je handen te hebben. Net als een ouderwetse XT machine met een groen/gele beeldscherm, laat staan die Proc die is overgeclocked tot 4ghz met 2 gig intern geheugen en een terrabyte aan opslagruimte :Y)
De een is verslaafd aan cocaïne, de ander aan wielrennen en weer een ander aan lockpicking. En weer iemand anders is verslaafd aan alcohol, de ander aan sex, de ander aan sigaretten weer iemand anders is verslaafd aan cracking/hacking en iemand anders is weer verslaafd aan hardware. Verslavingen zijn er in alle soorten en maten. En je hebt natuurlijk leuke verslavingen en slechte.

Hoe ik er zelf in gekomen ben? Een oude XT machine op 8 jarige leeftijd met Dos 3.3 erop :) waar ik dankbaar gebruik van mocht maken. Op 10 jarige leeftijd in qbasic wat prutsen totdat je wat leuks hebt gemaakt (de IF ELSE en DO – LOOP) geweldig is dat gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

LuNaTiC schreef op 10 juli 2003 @ 23:18:
Sommige mensen doen dan niks anders dan TV kijken, zelf vind ik het veel ontspannender om die achter de PC door te brengen. En dan niet gamen, nee maar juist op IRC, en ook op diverse fora. Eigenlijk is het een verrijking, want je voegt alleen maar meer sociale bezigheden toe. Want ook dit is een vorm van sociaal contact, gelukkig kan het niet het IRL sociale contact vervangen want dat wil ik ook helemaal niet.

het is alleen maar een welkome aanvulling, ik zit liever een beetje actief te forummen en te kleppen dan levenloos de hele avond achter de TV door te brengen ;)

Zo brengt ieder zijn eigen tijd door.

En uiteraard heb je altijd de uitzonderingen, maar die groep is relatief klein gelukkig :)
Ik heb precies hetzelfde. Vroeger zat ik 's avonds voor de tv, nu zit ik achter de computer (voor, achter :? ). Ik vind het nu veel leuker. Het heeft zelfs positieve invloed op mijn IRL sociale contacten, ik ben minder verlegen geworden. Gedeeltelijk komt dat ook door andere dingen, persoonlijke ontwikkeling enzo ;), maar ik trek de lijn van IRC en forum kletsen nu ook door in sociale contacten. Ik denk: hier vinden ze het leuk wat ik zeg, waarom IRL dan niet, ook al gaat het dan meestal over heel andere dingen? En ik heb gemerkt dat het zo gaat.
Nerd ben ik niet, eerder iemand die meer houdt van interactief dan passief ontspannen. En ik heb in de tijd dat ik hier actief ben al zoveel geleerd, niet alleen over computers maar ook over andere dingen. Zoveel 'gesprekken' als hier gevoerd worden kun je IRL nooit bijhouden.
edit:
Je moet het onderwerp (computers in de ruime betekenis van het woord) op zijn minst wel een beetje interessant vinden, dat is de grote gemene deler en zorgt ervoor dat het óók de extreme computerfreaks aanspreekt, maar in een sportschool komen ook mensen die het leuk vinden om te sporten naast mensen die niets anders doen en nergens anders over kunnen praten.

[ Voor 11% gewijzigd door Canaria op 10-07-2003 23:37 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Teckna schreef op 10 July 2003 @ 23:30:
[...]

........
Zelf zit ik niet 25/7 achter de pc,

........
Wat in mijn ogen vrij logisch is, want dagen hebben maar 24 uur. (Dit is overigens als grapje bedoelt, ik weet heus dat je een typ0 hebt gemaakt, en wel wist dat een dan 24 klokuren had....)

Dit is trouwens een van de eeste posts waar een 'mogelijke' verklaring word gegeven voor het eerder door mij omschreven gedrag...

Kortom, ik ben blij met posts als deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 23:35:
[...]

Wat in mijn ogen vrij logisch is, want dagen hebben maar 24 uur. (Dit is overigens als grapje bedoelt, ik weet heus dat je een typ0 hebt gemaakt, en wel wist dat een dan 24 klokuren had....)
En daar.....hebben we hier smiley's voor: :+

Het is dus niet alleen maar tech hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan ben ik zeker de enigste die bijna 24 uur per dag achter zijn pc zit, ik zei bijna op een paar uurtje's slaap na. :P
(Na ja ik ben dan ook een echte tweaker he :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Idd ik kijk bijna nooit meer naar de tv.

Beetje computeren 's avonds is altijd wel wat te doen :) En in het weekend beetje stappe en stampen etc en zo komen we onze tijd wel weer door =).

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 23:43:
Nou dan ben ik zeker de enigste die bijna 24 uur per dag achter zijn pc zit, ik zei bijna op een paar uurtje's slaap na. :P
(Na ja ik ben dan ook een echte tweaker he :+ )
Mr.Marihuana, dit topic is eigenlijk ontstaan door het lezen van soortgelijke reacties als die van jou. Alleen dan in andere fora's. (Ik weet alleen niet of ik jou reactie nu als grapje moet opvatten of serieus?)

Als het serieus was, kan jij mij (en mede-lezers van dit topic) dan misschien uitleggen wat (voor jou) de drijvende veer achter deze levensstyle is??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 23:45:
[...]

Mr.Marihuana, dit topic is eigenlijk ontstaan door het lezen van soortgelijke reacties als die van jou. Alleen dan in andere fora's. (Ik weet alleen niet of ik jou reactie nu als grapje moet opvatten of serieus?)

Als het serieus was, kan jij mij (en mede-lezers van dit topic) dan misschien uitleggen wat (voor jou) de drijvende veer achter deze levensstyle is??
Je hebt een serieus gebrek aan ironie volgens mij als je dat serieus op vat. Ik doe het wel es... Een dagje vrij weinig toen en tot in de late uurtjes (4 uur ofzo) hier ouwehoeren. Maar als vaste levensstijl? Dat houdt toch niemand vol joh... Mochten er mensen zijn die dat echt alleen maar zo doen dan mogen ze wat mij betreft zo snel mogelijk naar het RIAGG. Net als jij het niet volhoudt om 20 uur per dag rondjes op de atletiekbaan te rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ m-m Oke, ik zag niet goed in dat z'n post een nogal ironische content had. (Daar heb ik wel vaker last van...) En ik begrijp dat het niet vol te houden is, en dat ik mijn oordeel te snel had klaarliggen en alles iets heb overdreven. Dat is me nu wel duidelijk....

Als ik het goed begrijp zitten jullie hier dus, om tech-kennis in te winnen, dus uit pure interesse.
Ook een beetje als tijdsverdrijf... En voor de gezelligheid?!

Ik heb het waarschijnlijk niet goed ingezien, en heb jullie te erg als echte nerds/geeks aangekeken. Maar dat kon eigenlijk niet echt anders, ik proef de werkelijke sfeer pas, nu ik zelf een middelpunt van een discussie ben. (Dat zal wel een reden zijn van m'n 'inschattingsfoutje'.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

m-m: je hebt ze er echt wel tussen zitten hoor. :)

Ik heb een half jaar thuis gezeten ooit, en toen waren er toch wel dagen bij dat ik gewoon uit verveling de hele dag zat te GoTten. :o
Gelukkig nu allang niet meer zo erg. :)

En wat iemand anders al opmerkte, dit is ook inderdaad een vervanger van de tv.
De TV is prut vind ik, domme hersenloze spelletjes en stomme reclames waar de gemiddelde huisvrouw 10x naartoe belt zodat de HMG en vrienden en vriendinnen van weer wat rijker worden.

Internet is niet hersenloos, en zeker een forum niet: Het kan ontspannend werken om er gewoon een beetje rond te hangen, maar je kunt ook actief meedenken als je dat wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 23:54:
Als ik het goed begrijp zitten jullie hier dus, om tech-kennis in te winnen, dus uit pure interesse.
Ook een beetje als tijdsverdrijf... En voor de gezelligheid?!
Zie het als een tennisvereniging :)

Je gaat erheen omdat je tennis leuk vindt, geinteresseert bent erin of je het wilt aanleren. Je bent enthousiast en je komt vaker langs. Je ontmoet mensen die net zulke interesses hebben als jij, namelijk je techniek verbeteren, die tenniswedstrijden van Wimbledon waar je veel over praat met je tennisvrienden etc. En aangezien er op televisie vrij weinig interessants te vinden is, ga je maar even een balletje op het tennisveld slaan, zo onderhoudt je ook nogeens je sociale contacten ;)

Misschien een vreemd vergelijk, maar het zou zomaar kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ik vraag me eigenlijk wel af wie jij dan wel niet bent (Wrod), hoe oud je bent, wat voor werk/school je doet en waarom je je geregistreerd hebt op dit nerden-forum? :)

Ik vraag me ook af hoe je zo snel aan het beeld komt dat hier 'alleen maar' nerds zitten die 24 uur per dag achter hun computer zitten? Als je op een computerforum als dit kijkt zie je idd alleen maar mensen die enthousiast over pc's praten. Dat vind ik niet zo verwonderlijk.. (de andere subfora kun jij nog niet 'zien'). Je gaat in een subforum over hardware niet over sport of uitgaan praten. Is hetzelfde als dat je in de kantine van een voetbalclub gaat zitten.. dan kun je ook denken "Goh, die mensen prarten alleen maar over voetbal. Die zijn DUS 24 uur per dag met voetbal bezig!!" ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 11-07-2003 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Palomar ik ben 18 jaar oud, ik doe een mbo opleiding ICT en ga nu het derde leerjaar in. Ik sport veel, ik zit op voetbal en ben daar keeper. Uitgaan/muziek en mode zijn belangrijke punten die mijn leven bepalen!
Ik heb me hier geregistreerd om deze vraag te stellen! Ik wilde een antwoord op mijn vraag, en die heb ik wel dergelijk gekregen.
Het beeld dat hier 'alleen maar' nerds zitten vormde zich zoals je zelf al zei, door enkel tech-topics gelezen te hebben... De andere fora zijn niet toegankelijk voor me, maar geloof me, ik weet nu dat mijn visie op de members van deze communitie niet helemaal correct was.

(Ik scheerde nogal over 1 kam, zoals eerder aangegeven door andere leden, overigens was dit achteraf niet de bedoeling....)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

't is ingeburgerd dat mensen die veel met pc's werken nou eenmaal een "nerd" gevonden worden.
Ongeacht wat ze doen als ze niet achter de pc zitten, en de manier waarop ze er mee omgaan.

Ik vind een nerd gewoon iemand die sociaal contact gestoord is, en dat kan iemand zijn die toevallig veel achter de computer zit maar dat kan ook iemand zijn die alleen maar aan z'n auto ligt te klooien bijvoorbeeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 00:15:
@ Palomar ik ben 18 jaar oud, ik doe een mbo opleiding ICT en ga nu het derde leerjaar in. Ik sport veel, ik zit op voetbal en ben daar keeper. Uitgaan/muziek en mode zijn belangrijke punten die mijn leven bepalen!
Ik heb me hier geregistreerd om deze vraag te stellen! Ik wilde een antwoord op mijn vraag, en die heb ik wel dergelijk gekregen.
Het beeld dat hier 'alleen maar' nerds zitten vormde zich zoals je zelf al zei, door enkel tech-topics gelezen te hebben... De andere fora zijn niet toegankelijk voor me, maar geloof me, ik weet nu dat mijn visie op de members van deze communitie niet helemaal correct was.

(Ik scheerde nogal over 1 kam, zoals eerder aangegeven door andere leden, overigens was dit achteraf niet de bedoeling....)
Mooi gezegd en welgemeend welkom!
Hopelijk blijf je hier wel nu je een antwoord op je vraag hebt :). Je bent lekker snel van begrip, het zal voor jou echt geen groot probleem worden om je hier ook te vermaken, ook al is het dan niet 24/7 maar af en toe.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ haas 24/7 zal het zeker niet worden. Verwacht mij hier trouwens niet te veel. Ik heb m'n antwoord gevonden (nog thanks allemaal daarvoor...) en verder interesse in high-tech gebeuren heb ik in principe niet echt ...

En wat je bedoelt met snel van begrip, is denk ik het goed weten te werken met een forum als deze, en een goede houding aannemen. Nou neem van mij aan, dat ik naar hier vele topics gelezen te hebben wel weet hoe jullie het graag willen zien.... (En ik ben dan ook niet de beroerdste om me dan enigzins aan te passen aan jullie wensen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tja, ik heb overdag de laptop gewoon aan staan met GoT als hoofddraad. Het is niet zo dat ik er de gehele dag op zit te kijken, vaak neem ik even een pauze van 5 minuten waarin ik even de interessante fora voor mij naloop. Vaak lijkt het dat iemand 24/7 @ GoT zit maar in de praktijk valt dat reuze mee. Ik denk zelfs dat sommige user dat graag willen doen geloven maar dat is gewoon niet haalbaar. 's Avonds ben ik iig minder online omdat ik mijn social life ook waardeer. Maar wanneer ik bij iemand op bezoek ga die internet heeft dan kan ik het niet laten om toch even @ GoT gluren... dus ja, ik ben weldegelijk verslaafd :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Hoe komen jullie in een wereld als deze terecht, waarin je alleen gerespecteerd om je snelheid van je pc, je hoeveelheid warez, en je tech-kennis???
Ik vind dit een wat vreemde uitspraak. Want de zeilfanaten worden afgerekend op hun kennis van zeilen, de beleggers op hun vooruitziende blik, de managers op hun controlerende capaciteiten, de F1-coureurs op hun rijvaardigheden en ga zo maar door. En net zo kunnen mensen op dit tech-forum respect krijgen voor hun tech-kennis inderdaad. Ik zie totaal het verschil niet met een kantklosclub eigenlijk, het is gewoon een kwestie van gedeelde interesses en respect voor het beheersen van een vakgebied. Ik snap dan ook niet waarom je de 80000 registered users van GoT wel meteen tot kansloze gepukkelde peenhaar- en brildragende nurts degradeert, het is het zoveelste stereotype dat nergens op slaat eigenlijk.

Nofi verder hoor, wilde dit ff zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 00:26:
@ haas 24/7 zal het zeker niet worden. Verwacht mij hier trouwens niet te veel. Ik heb m'n antwoord gevonden (nog thanks allemaal daarvoor...) en verder interesse in high-tech gebeuren heb ik in principe niet echt ...
Ach zonder echte kennis kun je hier ook goed overleven. Ik ben hier ooit binnen gerold via DPc, een poosje wat zitten lezen, me aangemeld en nog 2 weken gewacht en toen eens wat gaan reageren. Toendertijd kon je nog direct in SG komen... daat kwam ik dan ook vooral veel. En in de loop de tijd werd het erger en erger. Ik zit nu (vakantieperiode) bijna 16 uur per dag op GoT. :X en nee nog steeds niet echt veel technische kennis. (in vergelijking met de users in de fora dan ;) )

Ik heb ook nog een leven hierbuiten, maar ja het is vakantie en mijn vrienden wonen een **ringend uit de buurt dus die zie ik alleen in het weekend. En ja ik chat veel, en dan is GoT 'bijhouden' ook best leuk.

Oh ja ik doe ook een totale nontech studie, rechten. Dus nerd? ach ja whatever. :)
curry684 schreef op 11 July 2003 @ 00:36:
En dan nog hebben wij als crew het recht om op dat gebied kansloos te zijn :Y)
offtopic:
dat was je ook al, deed je het eerst dan illegaal? :P

[ Voor 13% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-07-2003 00:38 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

XceeD schreef op 11 juli 2003 @ 00:32:
Vaak lijkt het dat iemand 24/7 @ GoT zit maar in de praktijk valt dat reuze mee.
* curry684 werkt als programmeur en drukt tijdens iedere compile op 'GoT Active Topics'. Als ik een full rebuild moet doen past er ook nog wel een slotje bij :D

Sja vaak aanwezig betekent niet meteen uren aan kwijt idd. En dan nog hebben wij als crew het recht om op dat gebied kansloos te zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Alfredt, je beweert dat ik geen echte kennis heb op het gebied van de computerwereld en dergelijke? Dan zit je er behoorlijk naast. (Ik doe een ict opleiding, en ben dus wel dergelijk op de hoogte van de recente ontwikkelingen op tech-gebied) Dat wilde ik even kwijt...

@ curry684 Ik begrijp je (na dit topic) helemaal hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 00:40:
@ Alfredt, je beweert dat ik geen echte kennis heb op het gebied van de computerwereld en dergelijke? Dan zit je er behoorlijk naast. (Ik doe een ict opleiding, en ben dus wel dergelijk op de hoogte van de recente ontwikkelingen op tech-gebied) Dat wilde ik even kwijt...
Je doet dan wel een tech opleiding maar dit heeft volgens mij weinig te maken met de recente ontwikkelingen op dat gebied.
want volgens mij lopen ze op scholen toch vaak wel een jaartje achter of zie ik dit verkeerd (verbeter me if so). En je zegt het of een opleiding alles zegt over je kennis en dat vind ik ook niet waar je hoef helemaal geen opleiding te hebben om ECHTE kennis te hebben op tech gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 00:40:
Nee ik had het over dat hightech gedeelte uit je post. En kennis in de buitenwereld zegt niet zoveel. Daar ben ik zeg maar ook wel een 'kenner' maar op GoT lopen gewoon een aantal mensen rond dat je soms het gevoel hebt dat je echt helemaal niks weet :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 12:54
Hey, dit is nog eens een leuk openingstopic.

Nou, vergeet het maar dat de meeste mensen hier de hele dag rondhangen...de meeste klooien hier hooguit 's avonds een uurtje, in plaats van lam achter de TV te hangen met een biertje (en nee, DAT is pas lekker sociaal inderdaad).

Zelfs de meeste moderators zijn regelmatig dagen- of soms zelfs enkele weken pleitte, gewoon omdat ze het te druk hebben met hun echte leven (vrienden, verhuizing, vakantie, werk, weet ik wat). En dat zijn toch de mensen die in het algemeen hier het meest rondhangen.

Het is ook een gemeenschap, zoals anderen misschien 's avonds op MSN rondhangen en zinloos zitten te chatten, zo hangt hier een groep rond die nog de begintijd van tweakers.net heeft meegemaakt, en verschillende mensen hier ook 'in het echte leven' kent. Dat is best leuk dus :)

Om even voor mezelf te spreken: ik ben (lite-)moderator van Non-Windows Operating Systems, ik denk wel een van de meer nerderige subfora hier B) . Toch hang ik regelmatig in de stad rond, ben lid van een studentenvereniging, heb een bijbaantje naast m'n studie enzo...en dit (of iets dergelijks) geldt voor het grootste deel van de mensen die hier komen wel.

24/7 achter m'n PC zitten GoTten? Dat zie ik niet gebeuren, daar heb ik simpelweg de tijd niet voor. En als ik die wel had, zou ik wel wat anders zoeken om te doen :)

Oh...enne @AlfredT e.a. : over die reusachtige techkennis hier? Mwah...ik wilde dat er in NOS meer mensen waren met tech-kennis...aan het aantal newbie-vragen zou je het niet aflezen af en toe :X . Ikzelf heb geen ontzettend grote techkennis (vind ik zelf), zelfs niet over Linux e.d. , ik weet gewoon hoe ik moet zoeken! Als je dat kunt ben je een heel eind >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Wilke op 11-07-2003 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vergeet ook niet dat er hier een boel ICT professionals rondlopen, danwel aankomende ICT professionals.

Veel mensen in dezelfde beroepsgroep communiceren met elkaar - ICT'ers doen dit uiteraard per computer en niet door elke week een gestencilled a4'tje uit te brengen :)

Wat wel eigen is aan ICT'ers is dat ze erg fanatiek zijn. Dat onderscheidt dat ook een goede ICT'er van een slechte. Net zoals een fanatieke tennisser veel meer kans heeft prof-tennisser te worden dan een luie tennisser. Het verschil is misschien een heel klein beetje dat je wel fanatiek moet zijn in de ICT, anders kom je (professioneel) niet ver in dat vak.

[ Voor 42% gewijzigd door elevator op 11-07-2003 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ach, de meeste hebben het eigenlijk al gezegd, maar eigenwijs als ik ben wil ik toch nog ook ff mijn zegje doen.

Alles wat er hier gebeurd op het forum komt meestal voort uit hobbie. En bij sommigen is die hobbie zo uit de klauten gegroeit, dat ze inderdaad veel tijd doorbrengen hierow en dus veel tijd besteden aan hun hobbie. En nu het nieuwtje: Dit komt niet alleen maar voor bij computer-hobbies, maar bij alle soorten hobbies. Hoeveel sporten er niet elke dag 2 uur? Hoeveel mensen zitten niet 5 avonden in de week en de hele zondag achter de TV? Hoeveel mensen hebben er niet alles voor hun motor over? Hoeveel mensen houden zich niet dag in dag uit met muziek bezig?

Ik begrijp dat je post niet beledigend bedoeld was, maar je moet wel in de gaten houden dat computers (in dit geval GoT) puur een hobbie is voor de meeste hier en dus een hobbie kan zijn waar veel tijd in wordt gestoken.

Ikzelf steek ook erg veel tijd in GoT. Ik steek ook veel tijd in mijn computer-hobbies. En soms lijkt het wel alsof ik hier dag en nacht zit, maar ik heb ook een baan, zit in een band, en ben meestal op zaterdagavond ergens anders te vinden dan achter mijn computer. Computers zijn m'n hobbie, maar gelukkig niet de enige.
curry684 schreef op 11 juli 2003 @ 00:36:
[...]

* curry684 werkt als programmeur en drukt tijdens iedere compile op 'GoT Active Topics'.
Ik herken dat inderdaad :P
* mOrPhie is ook progger

[ Voor 3% gewijzigd door mOrPhie op 11-07-2003 00:52 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 01-10 19:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Nou, ik voldoe wel een beetje aan jouw schets. :X

'k Ga zelden uit, hoewel dat momenteel wel meer gebeurt dan voorheen. Verder sport ik niet veel, althans, als je het trappenlopen op het werk geen sporten noemt. :+

Verder zit ik minstens 12 uur per dag achter de computer. Je kan zóveel dingen doen. En snel afwisselend. Het ene moment schiet je iedereen verrot die maar op je pad komt, het andere moment help je een zielig meisje dat net haar relatie beëindigd heeft, na 7 jaar samengewoond te hebben.

Die uitersten trekt me wel, dat zou IRL nooit lukken. Verder leg je gemakkelijk contact. In de stationshal zou ik niet zo snel meisje X aanspreken, op ICQ is dat makkelijker...

Wel werk ik nu gewoon 40 uur per week hoor, al heb ik (school)vakantie.

Hoe ik hierin ben terecht gekomen? Ach, het begon bij mij met een 386 van m'n broer. Met MS-DOS en WordPerfect 5.1 met een Shell erbij. Daar stonden wat leuke spelletjes. Van het een kwam het ander, binnen een maand wist ik meer van WP dan m'n broer. Dat geeft weer motivatie om er meer van te leren. Later kreeg ik een eigen computer. Een echte 486 met CD-ROMspeler, wow! Dat waren wel 500 diskettes. 8)7

Van het een komt het ander. 'k Had gehoord dat zo'n modem ook wel erg leuk is. Dat 56.600 baud apparaat klonk heel duur, dat was vast heel mooi. Daar zat een CompuServe (:r) CDtje bij.

Dat internet was helemaal het einde, chatten was leuk, plaatjes downloaden was leuk, al wist ik toen nog niet wat downloaden was. Alles was leuk. Behalve de eerste telefoonrekening van 750 gulden... :| Goed, daarna ADSL en dan toen ging het in een rap tempo omhoog met het aantal uren op een computer. Het plezier dat ik had in het omgaan met de computer en vooral internet, is nooit weggegaan en zo zit ik hier nu lekker te chatten, muziek te luisteren en te downloaden. Woeiiiiii. 8)

offtopic:
En inderdaad, een goede eerste post, jij wordt vast een goede user! :Y)

[ Voor 39% gewijzigd door PromWarMachine op 11-07-2003 01:04 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hmm, misschien kan je het voor een i-net leek die Wrod zo op het eerste gezicht lijkt ze zijn het beste uit te leggen met een conventie: er lopen allerlij mensen rond die geïnteresseerd zijn over een bepaald onderwerp en daar praten ze over. Bij een conventie is dat maar voor even en op een bepaalde plaats op aarde. Hier is het continu en overal waar internet beschikbaar is. Volgens mij was dit je al enigzins duidelijk gemaakt, maar misschien dat dit nog wat meer helpt.
Het lijkt er een beetje op dat Wrod nog nooit of niet zo vaak op een onderwerp specefiek forum als GoT geweest, en mocht ie dat wel zijn dan laat ie dat (misschien expres) niet merken. (misschien voor onderzoeksredenen?)
Bij elke hobbie heb je mensen die vrij ver gaan, en dus ook bij computers.

Ik heb GoT nu zo'n 3 jaar meegemaakt waarvan de laatste paar niet echt actief (behalve dan in spielerij en soms een maandje een ander forum) Ik ben meer gamer dan hardware fanaat of expert in een bepaalde groep software. Ik heb in mijn beginperiode een tijdlang veel tijd besteed aan GoT, maar nu ben ik bezig met de studie en het virtuele vliegen. Ik zal waarschijnlijk in de categorie die-hard vallen in jouw ogen als het gaat om de indeling van mijn tijd, toch zit ik slechts maximaal een uur of misschien anderhalf per dag op GoT. (en ik ben bepaald geen snelle typist)
Ik heb geen uitgebreid social life en wil er ook geen (afgezien van film kijken met huisgenoten, lannen met de buren en nog wat van dat soort dingen). Voor mij is uitgaan etc. een hele saaie bedoeling er valt nl geen snars te beleven. (ok, ik ga wel eens naar de bios, maar dat is alleen als ik een film persé in de bios wil zien, anders download ik hem wel. Ik heb thuis toch beter geluid en een fijnere omgeving) Ik ben niet geïnteresseerd in het aangaan van een relatie met een vrouwelijke noch een mannelijke wederhelft, kost me veel te veel tijd en aandacht die m.i. nuttiger besteed kan worden, dus daar hoef ik niet voor uit te gaan. Ik zie het punt er dus niet van in. (ja soms word ik wel eens verliefd o.i.d. maar dat gaat vanzelf weer over.)
Ik zit overigens al sinds ±1997 op het internet, meer ben slechts bij toeval eind 1999 op T.net terecht gekomen bij het samenstellen van een nieuw systeem.

BTW, even over je ijllings vast klemmen aan de slagzin "ik doe een technische opleiding" : het feit dat je een techinsche opleiding volgt hoeft nog niets te zeggen, vooral hier niet. Er zijn hier mensen die dingen weten die je in een opleiding nooit besproken worden. Ik doe Hogere Informatica (HBO) (ben 1e/3e jaars afhankelijk van het perspectief, maar daar ga ik verder niet op in) en er zijn bij ons zitten mensen die gewoon geen snars uitvoeren omdat ze niks kunnen. De groep waar ze dan mee werken lapt dan wat huiswerk voor ze en ze lullen zich door tentamens heen op de een of andere manier. Ik verwacht dat ze zich wel door de opleiding heen kunnen slepen maar ver zullen ze m.i. in hun ICT carrière niet komen. Kennis moet je zelf opdoen, en de school is voor mensen die van te voren bijna geen computer hebben aangeraakt buiten hun vooropleiding en wat i-netten thuis om. Echt leren doe je door op zoek te gaan naar kennis buiten het curriculum van school om, want wat je op school leert is slechts een deel van wat je moet of wil weten om succesvol te zijn. (ik ga er alleen heen voor het papiertje. Ik kon al een beetje C++ toen ik er kwam, en dat krijg je daar pas in het 2e jaar) Je leert er m.i. geen snars, en ik gebruik mijn stufie om op eigen kracht dingen te leren op kosten van de staat en mijzelf te ontwikkelen met bijv. het bijdragen aan een open source flight sim of het bestuderen van natuurkunde voor het programmeren van e physics van het eerder genoemde project. maar ook het bestuderen van AI routines voor pathfinding in een project voor school (3e jaars spul op de HIO hier, maar wel ff in een 1e jaars project geplugd :) )
Uiteindelijk zal ik door vertaging alles zelf toch terug moeten betalen, maar het is ff om een punt te illustreren.
Ik merk bijvoorbeeld dat onderwijs over bijv. OS varianten bijzonder summier is, en ben daarom wat gaan klooien met linux, maar daar na een tijdje weer mee opgehouden omdat ik de basics wel door dacht te hebbem. School is als het ware een intro op alles, en sommige dingen worden beter uitgewerkt. Als je voorop wilt liggen moet je harder lopen dan de school, die fungeert als een soort sneeuwschuiver voor de minimum standaard. Ik ben zeker geen superstudent. Ik sta een 6.5 gemiddeld, maar met de toevoeging dat ik er gemiddeld maar 25 uur per week aan besteed (en dan nog 40 STP halen :P)

Een voorbeeld: [rml][ alg] Niveau van HBO/Uni Informatica opleidingen[/rml]

Nou, voor zover mijn relaas. Veel plezier op GoT :Y

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 23:45:
[...]

Jawel hoor, dat wil ik wel even uitleggen.
Sorry dat ik nu pas antwoord, gisteren was ik bek af(van het computeren :P ), en ben na mijn post dus gaan slapen.
Ik ben 32 jaar, heb een lieve vrouw en 3 kinderen, ik heb een zware ongeluk gehad op mijn werk,en nou ben ik afgekeurd, en zit ik de hele dag thuis.
En ik zit echt 24 uur op een paar uurtjes na dan voor slaap natuurlijk achter de computer, want ik ben gek echt hartstikke gek op alles wat maar met computers te maken heeft en films, en ik hou ook heel veel van games zoals battlefield 1942(wat ik ook nachten lang speel), ik weet niet waarom, maar zo ben ik nou eenmaal.
Maar ik hou ook van wat er in de pc zit, de hardware dus, daar ben ik ook altijd mee bezig, om alles goed af te stellen, of iets sneller te laten lopen, overclocken, ik zet zelf ook pc inelkaar voor andere mensen, ik help ook veel vrienden die hun pc weer eens vast hebben laten lopen, of wat dan ook.
Nou heb ik heus wel vrienden, heel veel zelfs,maar die komen meestal bij mij, inplaats ik bij hun(of de pc van hun moet weer eens gemaakt worden), en ik doe heus wel wat, zoals mijn kinderen onderhouden, zware dingen in huis, maar zo gauw ik weer klaar ben, zit ik weer achter de pc(de vrouw doet de rest :P ).
Mijn vrouw vindt dat niet erg, zei zegt liever een man die de hele dag thuis zit, dan een man die de hele dag weg is, en dat ik niet weet wat die doet, ja, ik heb een lieve vrouw.
Ik heb dan ook een eigen kamertje, en die heb ik helemaal ingericht aan mijn eisen, daar heb ik 3 pc staan en 1 laptop, en daar zit ik de hele dag, te gamen, te GoTTen, te chatten, films kijken, muziek luisteren, tweaken, OC(overclocken), weet ik niet veel wat meer.
Maar ik schaam me er niet voor of zoiets, en ik ben ook niet iemand die moeilijk contacten legt(integendeel zelfs) of zoiets, i love it nou eenmaal.
Zo als een ander van auto's houdt, of van uitgaan, hou ik nou eenmaal van computers, thats it. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:01
Nou ik moet zeggen dat ik mezelf toch wel degelijk herken in de startpost van dit topic. Voor mij is de computer op dit moment gewoon echt mijn leven , erbuiten heb ik niets laat ik het zo zeggen. Tuurlijk ook ik ging op het begin wel eens uit, denk in totaal keer of 3-4 uitgeweest, maar langzamerhand kom je gewoon steeds verder van die wereld af te staan. Als je een aantal keer op zaterdag thuis blijft om te computeren dan is het op een gegeven moment ook heel moeilijk om na een maand te zeggen van goh ik bel wat vrienden, als je daar van kunt spreken, en ik ga naar de kroeg. Mensen om je heen duwen je vanzelf wel wat verder in het "nerd ' hoekje en daar kom je dan eigenlijk niet meer uit. Mensen weten mij te vinden als ze problemen hebben met hun computer maar als ze ergens naar toe gaan hoor je nooit wat van ze . Op die manier kom je in een soort van "negatieve ", die overigens voor mij VERRE van negatief is , spiraal terecht waar je moeilijk meer uit komt.

Tuurlijk zou ook ik achteraf het best wel wat meer 50 - 50 willen doen zo van door de week 18 uur per dag computeren en op zaterdag avond wat anders maar ik ben inmiddels gewoon zover heen dat dat voor mij geen zin meer heeft. Ik denk dat zolang je jezelf daar goed bij voelt en alles buiten deze 4 muren je niks kan schelen dat ook totaal niks uitmaakt. Maar wie weet denk ik over een paar jaar nog eens lachend terug aan een post als deze als ik eenmaal student ben.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 11 juli 2003 @ 00:36:
* curry684 werkt als programmeur en drukt tijdens iedere compile op 'GoT Active Topics'. Als ik een full rebuild moet doen past er ook nog wel een slotje bij :D
Grappig, zo werkt/werkte het bij mij ook :D

@ Wrod : Er zullen overigens best wat mensen komen van wie jij het beeld hebt wat je beschrijft in je startpost; echter de verscheidenheid is hier gewoon erg groot.
Ik ben zelf ook in de gelukkige omstandigheid dat ik van mijn hobby mijn werk heb kunnen maken (juist, computers en alles wat daarmee te maken heeft), en als je dan @ werk tijd over hebt dan kom je hier om

- vragen te beantwoorden
- interessante verhalen/topics te lezen

maar vooral om te leren.
Je wilt niet weten wat ik hier allemaal tot nu toe heb geleerd.... de kennis rond hard-en software is hier nu eenmaal enorm. :)

Welkom overigens en nog veel plezier hier... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:29

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik zie hier een hoop reacties waarvan ik eigenlijk best schrik, vooral als ik lees dat mensen soms dagen achter de PC zitten. Niet te geloven :X Ik zie GoT alleen maar als een leuke manier om lekker te ouwehoeren, vragen te stellen of andere mensen te helpen. Verder doe ik eigenlijk geen bal met de PC, behalve rapportjes tikken (op m'n werk), beetje mailen, MP3'tjes downloaden en websites onderhouden. Programmeren heb ik een gruwelijke hekel aan, aan spelletjes ook dus eigenlijk hoef ik ook niet veel achter de PC te zitten. Ik heb zat andere dingen te doen zoals mijn vriendin, familie, vrienden, auto's, lezen, sporten, reizen, stappen en knutselen aan van alles en nog wat. Een PC is alleen maar handig als hulpmiddel bij die bezigheden.

De vergelijking met andere hobbies snap ik niet zo. Het bezig zijn met PC's is over het algemeen een supersolistische bezigheid, dingen als lanparties ed buiten beschouwing gelaten. Ik zie de PC als één van mijn vele hobby's maar ik heb het idee dat anderen het als een soort lifestyle zien. Dat is iets wat ik nooit zal snappen: contact via ICQ, email of wat dan ook zal nooit normale contacten kunnen vervangen. Als je dat wel denkt hou je jezelf voor de gek; je zult jezelf steeds verder verliezen in cybercontacten en wordt het leggen van IRL-contacten steeds moeilijker. En bovendien is IRL-sex een stuk lekkerder dan cybersex :P

Ik heb wel eens wat mensen van GoT IRL ontmoet, o.a. op Gotball en wat etentjes. Veel daarvan zijn uitermate geschikte figuren, maar als ik dan op een HCC rondloop en daar met wat mensen spreek.... NOFI, maar die zagen eruit als nerds, gedroegen zich als nerds en communiceerden als nerds. Maar ach, als zij zich daarbij prettig voelen moeten ze dat helemaal zelf weten :)

Overigens vind ik hobbies als uitgaan/muziek, voetbal en mode nou ook niet echt getuigen van een brede interesse, maargoed.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 11 juli 2003 @ 09:40:
Ik zie hier een hoop reacties waarvan ik eigenlijk best schrik, vooral als ik lees dat mensen soms dagen achter de PC zitten. Niet te geloven :X Ik zie GoT alleen maar als een leuke manier om lekker te ouwehoeren, vragen te stellen of andere mensen te helpen. Verder doe ik eigenlijk geen bal met de PC, behalve rapportjes tikken (op m'n werk), beetje mailen, MP3'tjes downloaden en websites onderhouden. Programmeren heb ik een gruwelijke hekel aan, aan spelletjes ook dus eigenlijk hoef ik ook niet veel achter de PC te zitten. Ik heb zat andere dingen te doen zoals mijn vriendin, familie, vrienden, auto's, lezen, sporten, reizen, stappen en knutselen aan van alles en nog wat. Een PC is alleen maar handig als hulpmiddel bij die bezigheden.

De vergelijking met andere hobbies snap ik niet zo. Het bezig zijn met PC's is over het algemeen een supersolistische bezigheid, dingen als lanparties ed buiten beschouwing gelaten. Ik zie de PC als één van mijn vele hobby's maar ik heb het idee dat anderen het als een soort lifestyle zien. Dat is iets wat ik nooit zal snappen: contact via ICQ, email of wat dan ook zal nooit normale contacten kunnen vervangen. Als je dat wel denkt hou je jezelf voor de gek; je zult jezelf steeds verder verliezen in cybercontacten en wordt het leggen van IRL-contacten steeds moeilijker. En bovendien is IRL-sex een stuk lekkerder dan cybersex :P

Ik heb wel eens wat mensen van GoT IRL ontmoet, o.a. op Gotball en wat etentjes. Veel daarvan zijn uitermate geschikte figuren, maar als ik dan op een HCC rondloop en daar met wat mensen spreek.... NOFI, maar die zagen eruit als nerds, gedroegen zich als nerds en communiceerden als nerds. Maar ach, als zij zich daarbij prettig voelen moeten ze dat helemaal zelf weten :)

Overigens vind ik hobbies als uitgaan/muziek, voetbal en mode nou ook niet echt getuigen van een brede interesse, maargoed.
Ja die tijd heb ik gehad, doet me denken toen ik nog een puber was, en uitging, en achter de meisjes aanzat, en dacht dat ik heel wat was. :P
Nee, heel af en toe eens ga ik met mijn vrouw naar de bioscoop.
Sex heb ik met mijn vrouw, en heerlijke ook, geld ook geen probleem, kijk naar mijn nicknaam, en denk niet alleen maar aan jointjes roken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een opleiding ict, is inderdaad niet super super up to date. Maar je leert zelf altijd meer dan nodig is voor de opleiding. Ik lees hier topics, en op de frontpage lees ik nieuwsberichten en dergelijke. Verder 'pruts' ik thuis zo af en toe wel wat met pc's. Ik kan designen, php'en, weet behoorlijk wat van netwerken (na twee semesters Cisco succesvol afgerond te hebben.) Ik weet met verschillende besturingssystemen te werken, en weet op zich voldoende van hardware af, om zelf een perfecte pc samen te stellen... (als voorbeeldje). Dus dat m'n kennis niet echt top is, daar ben ik het niet mee eens. Ik ben alleen niet zo fanatiek, zoals jullie. (Een internet leek ben ik overigens ook niet hoor. Internet is een media waar ik al ruim 3 jaar dagelijks gebruik van maak.)

Ik zal er ook eerlijk voor uitkomen en zeggen dat ik de verkeerde opleiding heb gekozen. Computers en de hele wereld eromheen boeit me niet meer. Ik heb het wel gehad. Maar ik wil m'n opleiding wel succesvol afronden. Ik heb immers nog maar 1 jaartje te gaan. Daarna wil ik gaan proberen een baan te krijgen bij de defensie... (Maar hoe dat gaat lopen is allemaal afwachten). Kortom ik ben absoluut niet fanatiek in de wereld van de computers...!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 06:43
curry684 schreef op 11 July 2003 @ 00:36:
[...]

Dan compile jij wel veel hoor. :D

Owja, ik vind van mezelf dat ik ook wel veel (teveel) op GoT zit.... Verslaafd enzo...
Maar, ik heb ook een job (programmeur) en net als curry piep ik ook nu en dan eens in de active topics tijdens mijn werk.
Daarnaast heb ik nog behoorlijk wat andere hobbies naast GoT'en, proggen, etc... Ik ga regelmatig (1x per week ofzo) karten, ga regelmatig uit, pik af en toe eens een filmpje mee in de cinema, heb een vriendin etc.....

[ Voor 41% gewijzigd door whoami op 11-07-2003 13:18 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT is mijn tweede werkgever :)

Als de baas het toch eens wist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik denk eerder omdat hier aardig veel mensen zijn die sociaal niet helemaal goed zijn, of iets missen. zoals ik, ik vindt het moeilijk om nieuwe sociale contacten leggen, hou niet van verandering etc. Maar een medium als internet is een goede oplossing voor mensen met dit soort problemen. Het is veel makkelijker om via internet mensen te leren kennen enzo, en uiteindelijk ook nog wel in het echte leven elkaar ontmoeten.

Zover, vindt ik bijvoorbeeld GoT een goede les, hoe je contacten maakt etc, kan best handig zijn :Y).

Natuurlijk heb je ook mensen die veel uit gaan, drinken, uit hun dak gaan en ook nog full time Tweakeren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:30

Snow_King

Konijn is stoer!

curry684 schreef op 10 juli 2003 @ 23:09:
Ik ben vanavond nog wezen sporten, woon al een jaar gelukkig samen met m'n vriendin, zuip regelmatig in de kroeg met m'n vrienden die nauwelijks weten hoe een computer aan moet, en ik kan ook nog steeds enorm kicken op een lekker nerdy maar fantastisch stuk software programmeren.

* curry684 ziet het probleem niet :D
ik heb dus ongeveer het zelfde.

heb een webdesign bedrijf, speel in een clan, kan php'en e.d.

maar aan de andere kant, ik sleutel aan brommers, ga uit, heb een drive-in show, ga met mensen om welke helemaal 0,0 van PC's weten.

Je moet het gewoon kunnen combineren!
Dus TS, jou beeld is lichtelijk vertekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ken het algemene verhaal wel hier.

Ik ben gewoon een sociaal mens.
Heb ook al een webdesign bedrijf(bezig met opbouwen nog), speel af en toe wel eens een keer counter-strike(meer niet), en ben in mn vrije tijd bezig met php als ik achter de computer zit. Ook heb ik dan altijd GoT open staan om te kijken of er nog iets in CME(casemodding en elektronica) / P&W(programming & webscripting) te doen is.

Buiten de computer (thuis) ben ik o.a. systeembeheerder cq netwerkbeheerder(op een speciaal onderwijs school). Ik hou me ook bezig op een scouting voor kinderen met o.a. ADHD en meer problemen(dus een beetje fulltime in de buurt van probleemkinderen ;) ).
Heb nou 4 maanden geen vriendin meer, is wel even relaixed na bijna 2 jaar.
Buiten mn werk(scouting/school) en de pc hou ik me ook graag bezig met Survival, Bergklimmen, etc. Een beetje buitenactiviteiten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie enig idee hoe ik me heb vermaakt om deze thread. Nog nooit eerder heb ik zoveel lol gehad om geeks zonder leven!

Ik weet precies wat jullie doen, en waarom jullie je zo voor computerzooi interesseren. Ik vind jullie allemaal triest, en het betreurt me dat jullie geen leven hebben.

Dit topic was alleen maar als grapje opgezet! En lees jullie eigen replie's nou eens! Zo serieus als jullie er op in gingen! Heeeeerlijk!

Ow jah ik word denk ik gebanned en deze thread gaat denk ik per direct op slot! Bij deze nog bedankt voor de lol die ik heb gehad, en tot ziens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hihi! :D

[ Voor 255% gewijzigd door LuNaTiC op 11-07-2003 17:33 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.