[wlan]hacking by car

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:39

dodo79

witte dikke tonnie

Topicstarter
ik zit hier een beetje te prutse met men wlan, en kwam op het punt beveiliging.......
ik hebbem hier helemaal dichtgemetseld door middel van de mac adressen en een web codering, omdat iemand er van buitenaf wel eens in zou kunen komen.

en toen vroeg ik me af, zijn er mensen hier die met de auto en een lapdoos rond gaan rijden om te kijkken of er ergens wlan's open staan???

en zo ja, heb je de desbetreffende personen daarvan op de hoogte gesteld, of heb je gewoon alles gewist wat je tegen kon komen???????.

of is het je zelf wel eens overkomen dat je op zo'n manier "gehacked" bent???

ik ben benieuwd :)

omdat het kan!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dat hacking by car zoals je het omschrijft gaat voor zover ik weet door het leven als wardriving.
Misschien daar eens op zoeken?!?

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Uh, als het om hacken gaat wordt het ook wel driveby hacking genoemd. Het zogenaamde WARdriving (of de variant voor de tweakers met alleen een benenwagen WARwalking) is alleen het zoeken (R staat voor reconnaissance) naar Wireless Access Points. Wat je er dan verder mee doet moet je zelf weten.

En nu misschien nog even een tipje voor de topicstarter. WEP is zoals de meeste mensen weten niet echt veilig. MAC adressen kunnen gesnift worden (helemaal makkelijk als je geen WEP gebruikt) en zoals je misschien wel weet is het spoofen van een MAC adres al helemaal niet zo moeilijk.
Wat je het beste kunt doen als je een 802.11b netwerkje wilt beveiligen is met VPN's werken als de rest van je hardware dat toestaat. Verder kun je nog denken aan 802.1x maar misschien dat het allemaal iets te ver gaat en ben je met WEP + MAC adressen wel gered vooropgesteld dat je zelf handmatig vaak genoeg je WEP key veranderd en hem moeilijk genoeg maakt. My 2 cts

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
Ik doe samen met vrienden wel eens aan wardriving, het is écht ongelovelijk hoeveel onbeveiligde netwerken je tegen komt.

Ik moet wel expliciet vermelden dat wij nog nooit inzage hebben gehad in gegevens van andere partijen of verbindingen hebben misbruikt! Puur scannen dus.

Vaak is het lastig om te achterhalen in welke woning de AP gevestigd is, laat staan dat je die mensen dan kunt waarschuwen. Helemaal in de steden...

Er zijn trouwens ook best wel veel bedrijven die roekeloos omspringen met hun WLAN's en niet eens de moeite nemen om maar ook enige vorm van beveiliging toe te passen.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

Ik heb wel eens een site gevonden waar per plaats stond beschreven waar je op straat verbinding kon krijgen met bedrijfsnetwerken. erg handig allemaal als je in leeuwarden lekker een broodje zit te eten, dan kan je inloggen op 't netwerk van achmea en toch nog ff lekker internetten :)

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:39

dodo79

witte dikke tonnie

Topicstarter
nou, ff geprobeerd dus.

we zijn in de auto gestapt en we zijn eens met ons laptoppie rond wezen rijden.
tot onze ontdekking lagen er toch redelijk veel netwerken open.
we hadden 8 plaatsen gevonden waar het netwerk open stond, en waar we dus gewoon internet hadden in de auto.

Op 1 plek was het zelfs zo erg dat we gewoon de server op konden gaan en zijn mp3 collectie konden bekijken en beheren.
Ook kregen we er opeens 2 printers bij, dus een uitdraai maken was ook nog mogelijk.
er zat wel een password op, maar admin/admin ligt wel heeeel erug voor de hand :)

maar zo fair als we zijn hebben we er nix mee gedaan, maar ik sta wel versteld van het resultaat moet ik zeggen.

omdat het kan!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

dodo79 schreef op 11 July 2003 @ 17:07:
Op 1 plek was het zelfs zo erg dat we gewoon de server op konden gaan en zijn mp3 collectie konden bekijken en beheren.
Ook kregen we er opeens 2 printers bij, dus een uitdraai maken was ook nog mogelijk.
er zat wel een password op, maar admin/admin ligt wel heeeel erug voor de hand :)
Voor de lol een .avi van 200 mb ofzo door de printer heen jagen :P

Maar serieus.. als je die mensen wilt helpen kun je gewoon een simpel word-documentje maken met de mededeling dat het draadloze netwerk toegankelijk is voor mensen die er niets te zoeken hebben.

Heb ik ook wel eens bij een vriend van me gedaan, die had z'n printer over internet gedeeld staan. Dat heeft hij toen maar meteen dichtgezet.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
je zou voor de grap eens in hartje Amsterdam moeten kijken hoeveel netwerken je daar oppikt met je WiFi-kaartje...
en zeker 75% ervan is onbeveiligd.

echt ongelovelijk hoe roekeloos mensen met hun gegevens omspringen, of uit onwetendheid.. :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Helaas,

Kans is groot dat dit draadje de verkeerde kant opgaat.
Hoe je het went of keert, het blijft een vorm van hacking.
Hier kunnen we niet aan meedoen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.