Toon posts:

Galcom Dual 5250 Active star ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik vermoed dat ik wel in het goeie draadje zit.
Ik heb 3 Galcom Dual 5250 active star 19" zoals je hieronder kunt zien:

Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL5/1243830/2409457/29187196.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL5/1243830/2409457/29187185.jpg

Het zijn in ieder geval geen normale switches of hubs. Ik heb wel gehoord dat het te maken heeft met dataverbindingen over lange afstanden. ( 3 km ) Het zijn active stars voor 5250 emulatie (As-400 terminals) heb ik me laten vertellen.
Ook dit kreeg ik via de mail erover: De terminals en printers worden met hun twinax poorten dmv twinax/RJ45 baluns aangesloten op de poortjes 0-6 (adressen) en via de link op een poort van de IBM As-400.

Helaas is deze meneer niet meer te bereiken onder zn emailadres.

Ze zijn van het merk Galcom, maar het schijnt dat dat bedrijf is opgeheven. Tegenwoordig heten ze Nbase.

Mijn vraag is of iemand mij wat meer zou kunnen vertellen over deze apparaten. Ik zou er eventueel nog een leuke verbinding mee kunnen maken en wat gaan experimenteren.

Groetjes Niels

Verwijderd

Topicstarter
Lastige vraag, maar dat dacht ik al. Als iemand mij een kleine aanwijzing zou kunnen geven graag

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als het terminal apparatuur is dan gaat het wellicht om serieele poorten.....

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58
Ik vermoed dat dit een soor van twinax hubs zijn. Als je een AS400 koopt dan krijg je daar een soort van twinax verdeeldoos (weet even geen beter woord) bij. Deze doos sluit je aan op de AS400. Op de verdeeldoos kun je dan via ICS (IBM Cabling System) consoles en printers aansluiten (consoles en AS400 printers zijn bijna altijd ICS).
Met het opkomen van UTP bekabeling gingen steeds meer mensen dit toepassen ipv ICS, UTP is namelijk veel soepeler en dunner als ICS (nadeel is dat het weer storingsgevoeliger kan zijn).
Ik denk dat deze dingen dus stammen uit de tijd dat ICS verdween en UTP in kwam, zodat mensen nog steeds consoles en printers op de AS400 konden aansluiten, maar dan direct over UTP ipv ICS.

[ Voor 7% gewijzigd door Mark op 14-07-2003 00:55 ]

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
http://www.siserv.com/toc.htm AllTheWeb leverde dit, ik weet niet of het iets is, maar ik zou zeggen bekijk het eens

• scn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2024

scn

Inderdaad net wat Mark zegt, dit is voor een termina-verbinding over UTP met een As-400 of een systeem 36, hier heb je dus als particulier helemaal niets aan, tenzij je een as-400 hebt
Alleen wat Mark zegt over ICS is niet waar, ICS wordt gebruikt voor Token-ring, wat eerst niet anders draaide dan over ICS. Het is een 4-aderige STP-kabel volgens specs van IBM, zeer zwaar en tai met speciale connectoren. Kwalitatief goede bekabeling, alleen hopeloos verouderd en alleen geschikt voor Token Ring!

[ Voor 47% gewijzigd door scn op 14-07-2003 11:32 ]

scn

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt tweakers voor jullie aanwijzingen. Ik denk dat ik nou wel een stuk verder kom. BTW, bij de computerwinkel waar ik werk hadden we wel laatst een as-400 staan. Hij moest 600 € ofzo kosten. We hebben em niet over genomen maar volgens mij is dat niet zo duur toch. Ik geloof dat een as-400 met software over een ton kost

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 23:37:
Bedankt tweakers voor jullie aanwijzingen. Ik denk dat ik nou wel een stuk verder kom. BTW, bij de computerwinkel waar ik werk hadden we wel laatst een as-400 staan. Hij moest 600 € ofzo kosten. We hebben em niet over genomen maar volgens mij is dat niet zo duur toch. Ik geloof dat een as-400 met software over een ton kost
Tsja, hangt toch echt af welk model AS400, welke versie OS400, met of zonder installatie cd's (en dus ook de lic-cd), met of zonder software subscription, met of zonder console, etc, etc. Wij hebben laatst 2 model S50's uitgezet en deze raakten we aan de straatstenen niet kwijt. Uiteindelijk dus maar moeten slopen en in de container moeten mikken. Binnenkort gaan er weer een aantal model 500's uit en ik ben bang dat daar hetzelfde mee zal gebeuren.
Pagina: 1