PC 'hangt'

Pagina: 1
Acties:

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 09:49
Howdi,

Ik heb een serieus probleem met mijn pc. Hij hangt om de zoveel tijd. Ik krijg verschillende STOP errors, varierend van

BAD_POOL_CALLER
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

en zo nog een aantal... Ik heb uiteraard alle drivers al vervangen, en ook zonder drivers (zoals mijn pc vaak draait na een herinstallatie) maakt ook niets uit. Een herinstallatie van Windows (XP) heb ik ook al geprobeerd. Zonder succes.

Heeft iemand een prog om mijn hardware te checken op errors? Ik heb sisoft sandra al geprobeerd, alleen die laat niet genoeg zijn. De benchmarks zijn leuk, echter leveren niets op. Ik ben op zoek naar een PC Check of een soortgelijk programma. Iemand? Ik word helemaal gek van de pc crashes...

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Heb je de search al wel eens geprobeerd?
Daar kan je namelijk al heel wat over je probleem vinden.

search results: driver irql not less or equal

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Benchmarks hebben hier weinig mee van doen.
Je zult dit waarschijnlijk in je hardware/BIOS moeten zoeken.
Je hebt last van IRQ conflicten, d.w.z. een soort hardware adressering.
Je zou eens wat PCI kaarten kunnen wisselen onderling, misschien dat hiermee de problemen opgelost zijn.
Waarschijnlijk is er een conflict tussen verschillende componenten.
Kijk anders de FAQ van Windows Operating Systems een door.
Daar staat een hele lijst met verklaringen van de verschillende Blue Screens.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:11
Overklokt?
The snelle geheugentimings? (bios)

• -W0kk3L-
-gezocht op google en tweakers heb ik al, en er is inderdaad veel te vinden. Echter niets wijst naar een duidelijk oplossing waar ik moet zoeken. De error wisselt ook de hele tijd, dus er is geen touw aan vast te knopen.

-Ik heb alle kaarten al gewisseld van plek (met uitzondering van mijn video, aangezien die AGP is). Ook de memorybankjes heb ik al gewisseld. USB apparatuur al gewisseld. Geluidskaart eruit. Printer eraf. Maar nog steeds de errors...Uiteraard heb ik de MS site al doorgezocht naar de errors, en ook verklaringen gevonden. Echter geen van alle verklaringen komen overeen met de problemen of mogelijkheden bij mijn pc.

-Nope, hij is niet geoverlocked. Standaard AMD 1600XP draaiende op 1.4 Ghz.

[ Voor 23% gewijzigd door -W0kk3L- op 10-07-2003 22:30 ]

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ja je kan wel wisselen maar dan kan een apparat nog steeds een geshared irq krijgen.
Ik heb zelf ook onwijs zitten kloten met m'n irq's maar dat was het probleem.

Check met Speedfan de fitness en de smart van je Harddisk. Beide moeten helemaal vol zitten. Bij mij was het dus mijn HD wat voor super veel vage problemen zorgde.

• -W0kk3L-
Ehh, speedfan is toch voor het regelen van je fan speeds?

Wat me wel opgevallen is, is dat de pc meestal crashed bij veel gebruik. Ik bedoel dit meer in de trend van, als ik em een paar dagen aan laat staan en gewoon de 'standaard dingen doe' (surfen, mailen, irc'en, ftp'en enz), dan gebeurt er nix. Dan blijft hij gewoon draaien. Maar zodra ik ook maar een game opstart is et mis. Uiteraard heb ik de game al opnieuw geinstalleerd ;b (CS btw). Het gaat de eerste paar minuten prima. Ik kan een dikke 10 mins zonder problemen spelen, en dan komt de STOP error....en moet ik weer rebooten...

[ Voor 83% gewijzigd door -W0kk3L- op 10-07-2003 22:56 ]

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
-W0kk3L- schreef op 10 July 2003 @ 22:42:
Ehh, speedfan is toch voor het regelen van je fan speeds?

Wat me wel opgevallen is, is dat de pc meestal crashed bij veel gebruik. Ik bedoel dit meer in de trend van, als ik em een paar dagen aan laat staan en gewoon de 'standaard dingen doe' (surfen, mailen, irc'en, ftp'en enz), dan gebeurt er nix. Dan blijft hij gewoon draaien. Maar zodra ik ook maar een game opstart is et mis. Uiteraard heb ik de game al opnieuw geinstalleerd ;b (CS btw). Het gaat de eerste paar minuten prima. Ik kan een dikke 10 mins zonder problemen spelen, en dan komt de STOP error....en moet ik weer rebooten...
ja dat had ik ook.
speedfan kan je je HD mee testen en als je chipset van je mobo wordt ondersteund ook je fanspeed regelen.

• -W0kk3L-
Kep em geinstalled en gedraaid. Alles geeft keurig groen OK aan. Geen rode logo's. Wel wat blanco's maar da's nie erg, volgens mij.
Pagina: 1