Wat voor een netwerk kaart.

Pagina: 1
Acties:

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:24
Ik zag ze bijv. een NE2000 voor 35,- maar ook voor 135,- maar dan met bootrom

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ne2000 origineel? wordt dat nog verkocht? denk het niet.. ne2000 is een soort standaard geworden om duidelijk te maken dat je kaart netware compatible is (en dus een redelijke kwaliteit heeft en met bijbehorende drivers). Tegenwoordig is iedere PCI kaart van 40 piek uitgerust met een chipset die waarschijnlijk uit de Realtek fabriek komt. Voor thuisgebruik maakt het niet bar veel uit wat je neemt, meestal werkt het zelfs vanuit win98 wel standaard (realtek chipsets standaard etc). BootROM houdt in dat je bv. een novell workstation kunt booten vanaf de netwerkkaart; in die rom (is gewoon een chipje dat in een lege "socket" zit) zit als het ware een bootdisk met netwerk-drivers. Handig als je harddiskloze workstations hebt; het vereenvoudigt het onderhoud (behalve bij het flashen van chips...). Thuis: Niet nodig. Je kunt ook een dure 3com kopen, daar is al een uitgebreide thread over geweest afgelopen week,maar dat is ook niet nodig voor thuis en ik kan me voorstellen dat 180 piek je wat te veel is. Ze zijn hoogstens 5% sneller (als ze dat al halen...), maar voor bedrijven is het prettig als je allemaal dezelfde kaarten hebt van een goed merk.

Verwijderd

Gewoon een 3com 10/100 kopen stonden op de beurs voor slechts 49 geen geld voor het beste