3dfx spellen op je nvidia kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yo ik zit met een probleem ik wil Gex:enter the gecko spelen op mijn pc met een geforce 4 ti 4200. maar dat lukt niet omdat die glide2x.dll nodig heeft.

Weet iemand een tool waarmee ik Gex:enter the gecko kan spelen?

Ik heb al verschillende tools gedownload maar er is er geen eentje die met gex werkt please help me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Eem, nou, wanneer je dat bestand toevoegd, dan zal hij waarschijnlijk weer om het volgende .dll bestand vragen. Het zal dus denk ik zo niet gaan werken. Laat staan dat wanneer je alle bestanden toe zou voegen het het zou gaan doen... Waarschijnlijk niet. Ander besturingssysteem erop misschien. Heb je Win2k?

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
the_RJ schreef op 10 July 2003 @ 22:04:
Eem, nou, wanneer je dat bestand toevoegd, dan zal hij waarschijnlijk weer om het volgende .dll bestand vragen. Het zal dus denk ik zo niet gaan werken. Laat staan dat wanneer je alle bestanden toe zou voegen het het zou gaan doen... Waarschijnlijk niet. Ander besturingssysteem erop misschien. Heb je Win2k?
Ik heb windows xp...Ik kan 2k er ook opzetten. maar ik heb eigenlijk geen zin om alles te imagen. Ik snap btw niet hoe dom een game merk is om maar op 1 video kaart een game uit te brengen zo heb je meteen veel minder klanten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-09 18:44
Je zou een "glidewrapper" kunnen proberen. Weet alleen of die ooit ontwikkeld zijn voor winxp.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Razkin schreef op 10 juli 2003 @ 22:21:
Je zou een "glidewrapper" kunnen proberen. Weet alleen of die ooit ontwikkeld zijn voor winxp.
Wel voor win ME want ik heb daar een image van staan die ik zo weer terug kan zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 22:19:
Ik heb windows xp...Ik kan 2k er ook opzetten. maar ik heb eigenlijk geen zin om alles te imagen. Ik snap btw niet hoe dom een game merk is om maar op 1 video kaart een game uit te brengen zo heb je meteen veel minder klanten.
Nee ik vroeg het meer omdat ik 2k heb en ik kan het bestand niet vinden in mijn windows map, dus ik d8 als jij dat ook heb... Niet dus, ik denk morgen op mijn werk verder voor je :P

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
http://www.voodoofiles.com/type.asp?cat_id=14 voor wrappers, ook XP :)

Spikey cloud: zo ging het er vroeger nog aan toe, geen DirectX en OpenGL werd toen (dacht ik) alleen nog gebruikt voor wetenschappelijke doeleinden.
Gamedevelopers moesten dus naast het maken van de game ook 'drivers' maken voor videokaarten. Aangezien 3DFX toen de grootste was, stond er op een hoop games "you must have a 3DFX card in order to play this game".

edit:
Dat glide2x.dll is dus het stuurprogramma om Glide (3DFX's "3d taal") op je scherm te toveren. tenzij je 3DFX drivers hebt geinstalleerd zal je deze niet op je systeem vinden.

Edit2: [google=3dfx wrapper] en [google=glide wrapper], zal wel een hoop zooi tussenzitten denk ik. VoodooFiles is ook nog een van de weinige sites van zijn soort volgens mij.

[ Voor 31% gewijzigd door Rafe op 10-07-2003 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rafe schreef op 10 juli 2003 @ 22:25:
http://www.voodoofiles.com/type.asp?cat_id=14 voor wrappers, ook XP :)

Spikey cloud: zo ging het er vroeger nog aan toe, geen DirectX en OpenGL werd toen (dacht ik) alleen nog gebruikt voor wetenschappelijke doeleinden.
Gamedevelopers moesten dus naast het maken van de game ook 'drivers' maken voor videokaarten. Aangezien 3DFX toen de grootste was, stond er op een hoop games "you must have a 3DFX card in order to play this game".

edit:
Dat glide2x.dll is dus het stuurprogramma om Glide (3DFX's "3d taal") op je scherm te toveren. tenzij je 3DFX drivers hebt geinstalleerd zal je deze niet op je systeem vinden.
Tnx ik kijk wel effetjes daar. Als iemand nog meer links heeft dan zie ik die graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 22:28:
[...]

Tnx ik kijk wel effetjes daar. Als iemand nog meer links heeft dan zie ik die graag :)
Ze werken niet hij geeft nu een foutmelding van "the application has failed to intialisize properly (0xc0000005)" weet iemand wat dit inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Ehm, ik denk niet dat het kan? Ik kan Ignition ook niet op 3DFX spelen.. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deorgere schreef op 10 July 2003 @ 22:43:
Ehm, ik denk niet dat het kan? Ik kan Ignition ook niet op 3DFX spelen.. :)
Dus met andere woorden mensne die geen 3dfx kaar thebben mogen geen gex spelen );

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... zou dit ook 't zelfde probleem zijn waarom ik Carmageddon 2 niet op mijn GF4 ti 4400 & WinXP kan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 22:45:
Hmm... zou dit ook 't zelfde probleem zijn waarom ik Carmageddon 2 niet op mijn GF4 ti 4400 & WinXP kan doen??
carmageddon draait sowieso niet op xp (denkt dat het nt4 is )
voor de rest werkt ie wel uitstekend met een gf4 hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 22:45:
[...]

Dus met andere woorden mensne die geen 3dfx kaar thebben mogen geen gex spelen );
In die tijd hadden mensen nog een voodoo, nu niet meer. :) heb zelf ook Gex gespeelt..

Denk toch dat je op zoek moet naar een voodoo kaartje, die zijn voor 10 euro al te koop. Als je hem heel graag weer wilt spelen.. ;)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deorgere schreef op 10 July 2003 @ 22:49:
[...]

In die tijd hadden mensen nog een voodoo, nu niet meer. :) heb zelf ook Gex gespeelt..

Denk toch dat je op zoek moet naar een voodoo kaartje, die zijn voor 10 euro al te koop. Als je hem heel graag weer wilt spelen.. ;)
waar zijn die dan voor 10 euro te koop :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 22:49:
waar zijn die dan voor 10 euro te koop :p?
Gewoon zoeken op 2e-hands sites zoals Marktplaats enzo :)

Linkje

[ Voor 6% gewijzigd door Vinnie op 10-07-2003 22:52 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 10 July 2003 @ 22:51:
[...]

Gewoon zoeken op 2e-hands sites zoals Marktplaats enzo :)

Linkje
is een add-on -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jah duh... Voodoo Graphics = add-on, of je moet een Voodoo Rush willen hebben.
En al zou het een add-on zijn, het werkt dan nog prima.

Ik weet niet of er voor de Voodoo Graphics WinXP drivers zijn, maar iig voor de Voodoo2 wel :)

edit: wat is er trouwens mis aan een add-on? Je kan (moet trouwens :+) em gewoon naast je bestaande videokaart planten en voila... werkt prima :) (Nee, je videokaart gaat er niet langzamer van worden of whatever :P)
muv van de Voodoo Rush, Banshee en Voodoo3/4/5

[ Voor 28% gewijzigd door Vinnie op 10-07-2003 22:56 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Jep, even vragen of die de doorlus kabel erbij heeft en dan kun je hem zo aansluiten. En kun je Gex spelen en alle andere spellen zonder enige fouten.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deorgere schreef op 10 July 2003 @ 22:57:
[...]

Jep, even vragen of die de doorlus kabel erbij heeft en dan kun je hem zo aansluiten. En kun je Gex spelen en alle andere spellen zonder enige fouten.. >:)
Hmmz maar mijn virend heeft een vodoo 3 zitten daar wel vertragingen bij? En ik neem aan dat die vodoo kaart dan pci is want ik heb geen 2 agp sloten. Denk de meeste mensen ook niet :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 22:45:
offtopic:
Carmageddon 2 niet draaiend onder XP? das nieuw voor mij :/
Heb je een no cd patch opgehaald of iets dergelijks?
Ik heb hem hier namelijk al bijna 2 jaar gewoon foutloos draaien (Geforce 3 TI200)

Edit: Zelfs deel 1 krijg ik werkend zag ik net (compatabiliteitsmodus /win95)

[ Voor 10% gewijzigd door Banshee op 11-07-2003 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carmageddon2 draait hier prima op Windows XP hoor.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 00:31:
Carmageddon2 draait hier prima op Windows XP hoor.... :)
Ja volgens mij draait ie bij mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:58
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 22:48:
[...]

carmageddon draait sowieso niet op xp (denkt dat het nt4 is )
voor de rest werkt ie wel uitstekend met een gf4 hoor
Werkt prima met WinXP hoor, en als het niet werkt kan je altijd nog de compatibility modus proberen :)
Pagina: 1