CPU dood? Ja dus.

Pagina: 1
Acties:

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:08
Vandaag heb ik van mijn vriendin een extra geheugen dimmetje gekregen(totaal nu 1.5 gb),en tijdens het erin zetten dacht ik,laat ik f de cooler schoonmaken,f al het stof verwijderen.Nadat ik dat had gedaan bevestigde ik mijn cooler en wat schetst mijn verbazing,pc start niet meer op,er gaan vier ledjes branden.Zoals jullie weten betekent dat bij msi dat de cpu niet goed geinstalled is(wat ie wel is,hij is er niet vanaf geweest).Ik heb daarna de cpu eruit gehaald,en goed bekeken met een zaklamp en loep,en ik zie niets.ook stinkt ie niet,er is uberhaupt geen raar luchtje in mijn pc.
Zou mijn mobo kapot kunnen zijn,of zou ie kunnen hangen op mijn pc??

p.s.
ik heb de cooler zonder pasta geplaatst,is dat eventueel het probleem?

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Ook zonder dat nieuwe stripje geheugen geprobeerd neem ik aan? BIOS reset?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Geen koelprut hoeft geen prorbleem te zijn, maar het is wel beter. Wat zegt de manual over de vier LED-jes die branden (manual kan je ook eventeel op internet vinden).

Wanbeleid is ook beleid.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Corona schreef op 10 July 2003 @ 21:49:

p.s.
ik heb de cooler zonder pasta geplaatst,is dat eventueel het probleem?
Haal efkes morgen wat Artic Silver 3, verwijder alle oude pasta van je koelblok EN processor ( processor dus heel voorzichtig schoonmaken )

En met een handschoen of plastic boterham zakje breng je een dunne laag op de processor aan ( het gedeelte dat de heatsink raakt natuurlijk ).

Breng ook een dunne ( zeer dun he....een mini graankorreltje groot ) laag op de heatsink aan waar de processor hem raakt.

Een zet hem er opnieuw op!

Sluit de FAN aan op je moederbord ( zonder stroom draait hij niet ) en probeer opnieuw

There is no place like ::1

• Corona
Ik heb een volledige biosreset gedaan via de jumper,wat niet werkte.Toen heb ik de batterij eruit gehaald,wat ook niet werkte.Ook heb ik geprobeerd op te starten met 1 dim ipv 3,werkte ook niet,kortom,ik weet t f niet meer.Zoals ik al schreef zie ik geen zichtbare schade aan de processor,en ook stinkt ie niet.Kan ik bij een pc zaak deze processor laten testen?

p.s.volgens de manual betekent 4 rode leds dat de processor niet goed is geinstalled,wat niet waar is,hij was in eerste instantie niet eens uit de socket(daarna wel,om f te kijken natuurlijk).
Ik vind dit toch wel een heel raar probleem,ik heb niet iets echt raars gedaan.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Corona schreef op 10 juli 2003 @ 23:15:
Ik heb een volledige biosreset gedaan via de jumper,wat niet werkte.Toen heb ik de batterij eruit gehaald,wat ook niet werkte.Ook heb ik geprobeerd op te starten met 1 dim ipv 3,werkte ook niet,kortom,ik weet t f niet meer.Zoals ik al schreef zie ik geen zichtbare schade aan de processor,en ook stinkt ie niet.Kan ik bij een pc zaak deze processor laten testen?

p.s.volgens de manual betekent 4 rode leds dat de processor niet goed is geinstalled,wat niet waar is,hij was in eerste instantie niet eens uit de socket(daarna wel,om f te kijken natuurlijk).
Ik vind dit toch wel een heel raar probleem,ik heb niet iets echt raars gedaan.
heb je al geprobeerd om je pc in een stopcontact met aarde aan te sluiten? Kan zijn dat er statische lading is en daardoor dus niet meer goed werkt. Of de statische lading heeft even je cpu naar de klote geholpen...of erger ....

Verwijderd

wat ik zou doen is alles van je mobo afhalen. Floppy hd's cd enz ook. En dan kaal booten, zo los ik meestal mijn problm op je weet bij welk onderdeel het fout gaat.

Installeer ook eens een dimm waarvan je zeker weet.. 'die' doetet. :)

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Misschien is er wat van die zilverbende (als je dat gebruikt) gelekt naar die gevalletjes rond je core, die kunnen er voor zorgen dat je CPU er mee kapt. Als je een koelpasta hebt die geen stroom geleid, hoef je je niet druk te maken, en moet het wat anders zijn.

Verwijderd

Voedingstekker van je cooler wel aangesloten??? Veel mobo's starten dan ook niet door.
Was al gemeld, zie ik 8)7
En op de goede voedingsconnector??

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 23:39 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

CyberTijn schreef op 10 July 2003 @ 23:22:
Misschien is er wat van die zilverbende (als je dat gebruikt) gelekt naar die gevalletjes rond je core, die kunnen er voor zorgen dat je CPU er mee kapt. Als je een koelpasta hebt die geen stroom geleid, hoef je je niet druk te maken, en moet het wat anders zijn.
Zijn er ook koelpasta's die wel stroom geleiden dan (no offense) gewoon vraagje?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 00:31:
[...]

Zijn er ook koelpasta's die wel stroom geleiden dan (no offense) gewoon vraagje?
ja en nee ;)
AS geleid niet maar werkt als een condensator (waar door hij uiteindelijk tog weer wel geleid :+

mare hij heeft GEEN koelpasta gerbuikt :P een beetje lezen kan geen kwaat hoor :D

ik vrees dat je een heel klein scheurtje in de core hebt gemaakt dan is het dag dag proc

even kijken of je een test cpu ergens van daan kan halen om te testen dan weet je het zeker :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
Jazeker, de meeste "silver" (arctic silver enzo) pasta's geleiden stroom, als dit op je cache belandt en op die manier geleidende banen gaat vormen kun je het vergeten met je proc.

• Corona
ik ben eruit!!
Mijn processor is dus na een jaar trouwe dienst overleden(may it rest in peace :) ).Blijkbaar kan een athlon niet zonder koelprut,ik heb vanavond een nwe processor gehaald,een xp 2400 met een andere cooler en pc werkt weer.Ik had nooit gedacht dat dit het probleem zou zijn,geen pasta werkt dus niet.
Thx voor jullie reacties.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:47
Corona schreef op 11 July 2003 @ 22:24:
geen pasta werkt dus niet.
Dat is niet helemaal waar wat je zegt, ik heb op dit moment een AMD K6-2/500 draaien met een klein koelertje erop zonder!!! pasta, en hij wordt wel 50 graden stressed, maar het is dan ook wel 40-42 graden in die kast, als ik hem helemaal laat idle-en daalt de temp tot 26 cpu en 26 kast 8)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Moah, een K6-2/500 is lang niet zo'n grote kachel als een XP2000+. Die kan je nog wel passief koelen met een niet al te groot koelblok. Hoef je bij een XP niet te proberen. :X

Wanbeleid is ook beleid.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tja...koelprut heeft een reden van bestaan. Met de processoren die tegenwoordig een halve kachel geworden zijn...mag je er alles aan doen om die warmte zo snel mogelijk weg te krijgen.

Oftewel koelprut + goede koeler + goede airflow in je pc om de warmte simpelweg zo snel mogelijk UIT je pc te krijgen!

Merk het hier al, ik draai dus het koetje en mijn P4 2Ghz verstookt iets van 55Watt....

En ik heb hier dus een zeer goede verwarming onder mijn bureau staan.

:-)

Tip, wil jij een multi-functionele verwarming....koop hardware voor rond de 1200 Euro bij elkaar en zet dat in elkaar tot een computer, sluit hem op je stroom netwerk aan en installeert een OS, na dit alles goed ingesteld te hebben installeer je efkes koetje of een ander programma in die zin.

En voila....verwarming, divx kijken, remote harddisk space....alles in een huiskamer vriend!

Let wel op, niet deze verwarming proberen te gebruiken in vochtige ruimtes als kelders. En huisdieren uit de buurt houden!

[ Voor 36% gewijzigd door swampy op 11-07-2003 23:43 ]

Pagina: 1