[Juridische vraag] Abbo doorbetalen na prijsverhoging?

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers.

Deze vraag is bedoeld voor iemand die rechten studeert of advocaat o.i.d. is.
Dus graag iemand die de wet kan.

De vraag luid als volgt:

Ik laat per 06-08-2003 mijn vaste KPN Telecom aansluiting afsluiten i.v.m. de prijsverhoging van 01-07-2003 ( tenminste, zo heb ik het hun verteld. Ik wou er toch vanaf ;) ). Ik had dit abbonement sinds 10-02-2003 maar i.v.m. de prijsverhoging kon ik het dus binnen het jaar opzeggen (waar ze ook helemaal niet moeilijk over deden)

Nu is de vraag:

Omdat mijn vaste lijn van KPN weggaat en daar ADSL van KPN opzit kan ik mijn ADSL niet behouden. Hoewel dit technisch gezien toch echt wel mogelijk is (kijk bijv. naar BBNed en BaByXL!). Dat ik van het abbonement af moet vind ik niet zo erg maar ben ik dan verplicht om mijn jaar door te betalen aan KPN & Planet Internet als hun dit willen? Kan ik hier door de prijsverhoging van de vaste lijn (dus niet van ADSL) onderuit? Aangezien hun geen ADSL kunnen (lees: willen) leveren zonder een telefoon abbo.?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een klant van mij was de telefoonlijn abusievelijk opgezegd. ADSL bleef daarna gewoon nog enkele maanden actief (analoge lijn misten we niet, omdat die toch niet werd gebruikt).
Na ongeveer 2 maanden kwamen "spontaan" de brieven dat de ADSL gestopt zou worden. De directeur van het bedrijf met 25 man kon hoog of laag springen, circa 1 maand na die eerste brief was ADSL verbinding verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die brief(en) heb ik al gehad.
Dat op dezelfde dag (06-08-2003) ADSL ook buiten werking gesteld zou worden.

Maar ben ik dan verplicht het jaar abbo van ADSL door te betalen wettelijk gezien?
Want hun willen niet leveren aan mensen die geen telefoon-abbo bij de KPN hebben. Hoewel dit technisch gezien toch echt mogelijk is. (Niet dat ik dat KPN ADSL abbo mis maar gaat me erom of ik moet betalen of niet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 12:54
Je bent idd wettelijk verplicht volgens je contract om de jaarlijkse termijn te betalen. Je kan dit in je contract met Planet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar toch niet als er een prijsverhoging is (of dit nu bij KPN of Planet is moet volgens mij niet uitmaken...de lijn word duurder om te hebben en dus mag ik toch opzeggen zonder extra kosten...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
Inderdaad mag je dan je abbonnement opzeggen. Planet internet staat echter los van kpn. Planet internet mag dan een dochter van kpn zijn die haar diensten afneemt, maar dit heeft verder geen betrekking op je contract met de internetmaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus zowiezo hoef ik mijn KPN deel niet door te betalen?
Planet deel vind ik persoonlijk eigenlijk ook van niet...zou dit graag ook van iemand anders horen die de wet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

idd, aan planet zal je moeten betalen gewoon.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
Ik zit zelf op een incasso bureau die met dezelfde juridische gevallen te maken heeft. Als je je contract niet nakomt zal je uiteindelijk al steeds meer moeten betalen. Je moet je contract van planet er maar eens goed op na lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KPN stuurde mij namelijk een brief met de tekst "De resterende maanden van ADSL zullen binnenkort in één keer op uw laatste factuur worden gerekend!"

Dit mag ik dus weigeren te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
Als je gebruik hebt gemaakt van de diensten van ADSL na de ingangsdatum ben je de complete termijn verschuldigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik dus niet en klopt wettelijk gezien volgens mij ook niet.

KPN verhoogt hun tarieven voor de vaste lijn. Ik ga hier niet mee akkoord en zeg op. Hun melden vervolgens dat ze ook geen ADSL meer kunnen leveren en dan zal ik dat wel compleet moeten uitbetalen terwijl hun het technisch gezien gewoon kunnen leveren maar dit dus niet willen?

In een prijsverhoging mag je toch in een keer al je diensten opzeggen die persee die aansluiting nodig hebben zonder extra kosten?

Als ik bijv. een SMS abbonement en Bel-abbonement hebt (zo heeft O2 het, zijn 2 aparte abbonementen) en hun verhogen het beltarief dan mag ik mijn abbo opzeggen. Maar hun kunnen geen SMS abbo doorlaten zonder een BEL-abbo en dan moet ik dat SMS-abbo dus gewoon vrolijk door betalen? Lijkt me niet...

Van Planet kan ik nog wel begrijpen. Maar van KPN niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben geen jurist maar zou het niet zo zijn dat het abonnement van planet ook kosteloos opgezegd kan worden. Je hebt immers een contract met planet voor een Internet abbonnement, welke Planet dan niet meer kan leveren. Dat KPN de lijn niet beschikbaar wil maken zal jou een worst wezen. Dat is een probleem tussen Planet en KPN, jij betaalt alleen maar voor het 'gebruik' van een data-lijn. (erg kort door de bocht misschien :o )
Als je gewoon het gedeelte van het gebruik van de adsl lijn aan KPN blijft doorbetalen kunnen zij juridisch gezien het data gedeelte (adsl) van de lijn toch niet afsluiten. of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
Je bent ook niets aan KPN verschuldigd. Je bent je termijn aan planet verschuldigd. Als KPN de doorgave niet mogelijk kan maken zonder prijsverhoging kan je deze zonder problemen opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Purge

Ja dat dacht ik dus ook...want dat het niet kan is een k*tsmoes van de KPN...BBNed en BaByXL kunnen dit wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sunflame schreef op 10 July 2003 @ 21:20:
Je bent ook niets aan KPN verschuldigd. Je bent je termijn aan planet verschuldigd. Als KPN de doorgave niet mogelijk kan maken zonder prijsverhoging kan je deze zonder problemen opzeggen.
Oké, dus die rekening die KPN zal sturen voor de resterende maanden van hun deel hoef ik niet te betalen? Alleen het Planet deel volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 21:17:

Van Planet kan ik nog wel begrijpen. Maar van KPN niet!
ik zou de algemene voorwaarden er eens op naslaan en als je zeker bent van je zaak een advocaat in de hand nemen en een brief schrijven naar adsl klantenreacties. Die kan je bereiken op postbus 58800 in A'dam :) (1040JA geloof ik). Als je daar nou eens een redelijke brief heenstuurde, of eens belde naar 0900-0244 en dan eens de optie kiest "vragen over de rekening", wellicht dat ze daar ook overtuigd raken als je het gewoon redelijk brengt (nooit gaan schreeuwen, dat werkt averechts bij een callcenter medewerker).

Heb je overigens zelf adsl opgezegt, of is dat vanzelf gegaan bij het opzeggen van je telefoonlijn en heb je niet expliciet gezegd dat adsl er ook af moest> Ben je vantevoren geinformeerd dat je dan ineens alle termijnen moest betalen?

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 10-07-2003 21:23 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de vaste lijn opgezegd, kreeg toen te horen dat ADSL er dan ook af moest. Heb niet gezegd dat ik persee wou dat ADSL eraf moest. Ben hier toen maar mee akkoord gegaan door "Oke dat moet dan maar" te zeggen!

De medewerker van 0900-0244 heeft mij niets vermeld over de resterende maanden die ik moet betalen aan KPN of wie dan ook.

ADSL zou dan ook gewoon afgesloten worden meer niet.
Zal idd even afwachten of KPN het echt op de factuur zet en zo ja dan even bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Ik denk dat je dit probleem beter bij een advocaat neer kan leggen de eerste gesprek is 9 van de 10 keer gratis (informeer hier eens over). Het is een leuk punt van discussie aangezien KPN de tarieven verhoogt van telefonie, die jij dus op zegt maar niet je ADSL.
Je kan ook een brief laten opstellen dat je eist dat hun je internet verbinding actief houd tot het einde van je jaar contract. Technisch is dit allemaal mogelijk zonder enig probleem, wat KPN doet is trouwens koppel verkoop je moet het één af nemen om een ander product te verkrijgen (wat ook zonder leverbaar is), bij wet is koppelverkoop verboden.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar er zijn hier dus geen juristen die mij dit (zowel voor Planet als voor KPN) kunnen melden? Dan kan ik als KPN en Planet niet meewerken altijd nog naar een advocaat stappen...maar wil dan wel zeker zijn van mijn zaak...dus graag iemand reageren die het voor 100% zeker kan zeggen (dus echt een advocaat (evt. in opleiding) o.i.d.)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef je wel een kansje van slagen (kleintje dan). Idd is het onzin dat kpn je adsl ook afsluit. Dat is alleen zgn "koppelverkoop". Ik denk dat er aardig wat mensnen zijn die hun vaste telefoonlijn houden om adsl tekunnen hebben (zelf ben ik er ook zo een).

Ik zou gewoon eens een afspraak met een advocaat maken... of laat eens een mailtje bij de consumentenbond oid vallen..

Edit:

Kansje van slagen, omdat een mogelijke positieve uitslag voor jou zeer grote gevolgen voor de kpn heeft

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan je kpn deel opzeggen, provider deel (planet) moet je gewoon betalen. Heel simpel. Het zijn 2 verschillende leveranciers volgens de wet, met aparte diensten. Dat het 1 concern is is niet relevant.

Als jij een telefoonabbo had bij o2, maar een sms voorraad bij vodafone (om je vb aan te halen en als dit zou kunnen) en je zou o2 opzeggen, dan moet je aan vodafone door blijven betalen.

Ook omdat planet kosten maakt om je adsl gereed te maken. Maw je had jezelf beter moeten informeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 10:15:
Ik geef je wel een kansje van slagen (kleintje dan). Idd is het onzin dat kpn je adsl ook afsluit. Dat is alleen zgn "koppelverkoop". Ik denk dat er aardig wat mensnen zijn die hun vaste telefoonlijn houden om adsl tekunnen hebben (zelf ben ik er ook zo een).
op dit moment is het nog toegestaan voor kpn dit in combi aan te bieden, zolang er geen rechtzaken gewonnen zijn mag het dus van kpn.
En officieel betaal je ook niks meer aan kpn he, alleen aan planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 20:59:
Ja, die brief(en) heb ik al gehad.
Dat op dezelfde dag (06-08-2003) ADSL ook buiten werking gesteld zou worden.

Maar ben ik dan verplicht het jaar abbo van ADSL door te betalen wettelijk gezien?
Want hun willen niet leveren aan mensen die geen telefoon-abbo bij de KPN hebben. Hoewel dit technisch gezien toch echt mogelijk is. (Niet dat ik dat KPN ADSL abbo mis maar gaat me erom of ik moet betalen of niet :P)
Nee want zoals je in de voorwaarden ook had kunnen lezen is dit niet een jaar maar een maand.

De Overeenkomst kan uitsluitend schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal een kalendermaand voor het verstrijken van de in lid 1 genoemde termijn.

Betreffende het KPN gedeelte staat er dit.

Voor aansluiting op de Breedbanddienst dient een gewone telefoonaansluiting door de betrokken telecommunicatie-aanbieder te worden aangepast tot een Breedbanddienst-aansluiting. Uitsluitend de telecommunicatie-aanbieder kan bepalen of een telefoonaansluiting geschikt is voor een Breedbandaansluiting. Met betrekking tot aanpassing van de telefoonaansluiting schakelt Planet Internet de betrokken telecommunicatie-aanbieder in teneinde de aansluiting aan te passen. Planet Internet kan op geen enkele wijze aansprakelijk gehouden worden voor handelingen van de telecommunicatie-aanbieder.

en

De Gebruiker dient zelf zorg te dragen voor het in bezit hebben en het functioneren van de noodzakelijke hard- en software, randapparatuur en verbindingen om indienststelling van de Aansluiting mogelijk te maken.

Dit gaat dus over de aansluiting. Dus geen aansluiting..geen ADSL.

[ Voor 10% gewijzigd door Danster op 11-07-2003 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 10:20:
[...]

op dit moment is het nog toegestaan voor kpn dit in combi aan te bieden, zolang er geen rechtzaken gewonnen zijn mag het dus van kpn.
En officieel betaal je ook niks meer aan kpn he, alleen aan planet.
Als dat laatste echt klopt, dus dat je officieel je complete (dus kpn-deel en provider-deel) aan je provider betaald... Dan mag de kpn niet zomaar de adsldienst stoppen.. lijkt me... Alleen dat is het wel je provider die in protest moet gaan, het wordt hun immers onmogelijk gemaakt hun product te leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 10:24:
[...]

Als dat laatste echt klopt, dus dat je officieel je complete (dus kpn-deel en provider-deel) aan je provider betaald... Dan mag de kpn niet zomaar de adsldienst stoppen.. lijkt me... Alleen dat is het wel je provider die in protest moet gaan, het wordt hun immers onmogelijk gemaakt hun product te leveren..
Uhm nee jij maakt het hun onmogelijk om de dienst te leveren.
Bovendien wordt het hier verrekend door de kpn en betaal je dus niet alleen je provider. Zou lekker zijn betaal je dus geen abbo kosten aan de kpn. Zeg je je verbinding op en heb je gratis een telefoonlijn, zo werkt dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het is een moeilijk verhaal wat je aansnijdt. Voor iedere ADSL aansluiting moet men langs KPN, ook BBNed, BabyXL of wie dan ook. KPN heeft wat dat betreft een riante positie met de eigendom van de infrastructuur rond ADSL en kan dus vrolijk allerlei eisen gaan stellen.

Het probleem spitst zich hier toe op de discrepanties tussen twee verschillende overeenkomsten. Eenmaal Mxstream met een vrij ingewikkelde verhouding van klant met KPN voor ADSL en internet bij Planet (dochter van KPN) en eenmaal klant <-> KPN voor de telefoonlijn.

Als in het ene contract een vaste telefoonverbinding (telefoonaansluiting dus) een voorwaarde is voor het verstrekken van Mxstream door KPN, kan een opzegging van een andere overeenkomst (de vaste telefoonverbinding) natuurlijk best gevolgen hebben voor die ene overeenkomst. Of dat allemaal mag is extreem moeilijk te beantwoorden. Het riekt naar koppelverkoop, maar harde do's en don't 's bestaan niet op dat gebied. Alhoewel je misschien een punt zou kunnen maken dat het een wel erg verweven is met het ander, voorzie ik een moeizame weg om je gelijk te krijgen. KPN kan de centjes maar wat hard gebruiken op dit moment :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Koppelverkoop is dit niet want je bent nl niet verplicht om ADSL te nemen. Het is een beetje te vergelijken met een auto. Je koopt een auto(leverancier X) maar zonder brandstof doet ie niets (leverancier Y).

Het probleem is dat de providers dit soort problemen bij de klant neerleggen. Deze dienen de infra te hebben om de dienst af te nemen (lees telefoonlijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danster schreef op 11 July 2003 @ 10:43:
Koppelverkoop is dit niet want je bent nl niet verplicht om ADSL te nemen. Het is een beetje te vergelijken met een auto. Je koopt een auto(leverancier X) maar zonder brandstof doet ie niets (leverancier Y).

Het probleem is dat de providers dit soort problemen bij de klant neerleggen. Deze dienen de infra te hebben om de dienst af te nemen (lees telefoonlijn)
Dat vind ik van niet.. Je bent wel verplicht een telefoonabbo te hebben om adsl te kunnen aanvragen.. dat vind ik wel koppelverkoop...

Of in auto's.. Je koopt bij dealer a een auto, maar je kan bij bedrijf b,c en d terecht voor brandstof....

Ik zie een telefoonabbo en adslabbo als 2 diensten die onafhankelijk van elkaar zouden moetenzijn. KPN heeft het wat handerig aangepakt, en maakt op een slimme manier gebruik van haar monopolie positie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Hetzelfde met ADSL. Je kan bij planet. demon etc.

ADSL is een "telefoonlijn" hoe je het ook bekijkt. De provider verleent alleen maar een dienst door je aan te sluiten op internet. Zou de provider ook een lijn aanleggen naar je huis zou het een ander verhaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zodra het een gevraagd wordt voor het ander heb je in mijn ogen al koppelverkoop. Als dan bij de 'verplichte' overeenkomst iets gewijzigd wordt ten nadele van de klant, hij er vanaf kan en wil, maar dat gevolgen heeft voor zijn andere contract, maar die voor een deel betaald moet worden aan een ander bedrijf, dat stiekem toch een volledige dochter van de koppelverkoper is, gaat het rechtvaardigheidsgevoel toch kriebelen.

Na ervaring wordt men wijzer en ga je dus lekker ADSL shoppen bij een dedicated ADSL boer, maar nu zit WouterXP nog met de brokken met een duur doorbetaald internet abonnement waar hij niet zomaar vanaf komt. Ik vrees dat je daar niet zoveel aan kan doen. Het ADSL element in de rekening van Mxstream wordt bij mijn weten direct door KPN zelf gefactureerd op de telefoonrekening, dus daar kan je wel een halt voor bedenken met dito redenering, maar technisch gesproken is Planet daarbij gewoon een derde die niet meer in de gelegenheid wordt gesteld haar deel van het internetcontract te vervullen.

Zuur leergeld neertellen dus, of een moeilijke weg voor een eventueel gelijk. Je bent echt niet de eerste die zich hierover opwindt, maar gelijk krijgen kan best eens heel moeilijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het liever nog iets anders ;) ADSL is een dienst die toevallig gebruik maakt van dezelfde lijn als de telefoon doet (de "lijn" is gewoon een universele datalijn).

Dat de kpn eigenaar is van deze datalijn (door het hele land) is het gevolg van een fout die gemaakt is tijdens de privatisering van de kpn. Hier maakt de kpn dus handig gebruik van.

Dit in reply to danster trouwens..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Dat de kpn eigenaar is van deze datalijn (door het hele land) is het gevolg van een fout die gemaakt is tijdens de privatisering van de kpn. Hier maakt de kpn dus handig gebruik van.
Yep maar vergeet niet dat de privatisering al speelde voor er ook maar iets bekend was van ADSL e.d.

Maar goed we kijken er verschillend tegen aan. Dit neemt niet weg dat we het er beiden mee eens zijn dat het niet leuk is voor Woutertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het allemaal heel raar.

Even in het kort:

KPN-deel resterende maanden hoef ik dus niet te betalen, en Planet deel wel?

Is dit correct?

Al valt dat Planet deel eventueel aan te vechten. Aangezien Planet toch echt een dochterbedrijf van KPN is. En Planet = dus KPN.

Ik vind dit heel raar en laat het er zowiezo niet bij zitten.
Indien Planet en/of KPN moeilijk zal gaan doen zal ik een zaak beginnen tegen KPN waarom ze zowiezo doen aan koppelverkoop (hou jullie dan wel op de hoogte, misschien willen er mensen meedoen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Ik vind dit heel raar en laat het er zowiezo niet bij zitten.
Indien Planet en/of KPN moeilijk zal gaan doen zal ik een zaak beginnen tegen KPN waarom ze zowiezo doen aan koppelverkoop (hou jullie dan wel op de hoogte, misschien willen er mensen meedoen ;))
Dit is ook heel raar. Maar je doet er weinig aan. Zelfs een rechtzaak zal je niet helpen (en je bent dan duurder uit dan 10 jaar ineens afbetalen)
En je kan het vergeten je rechtsbijstand verzekering hiervoor aan te spreken want
dat dekt dit niet. En als je zoveel geld hebt om je procureur te betalen kun je net zo goed betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat planet een dochter van kpn is doet niet ter zake... planet had ook xs4all/wanadoo/zonnet/etc kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
12x 52,25 = € 627,- x 10 = € 6270,-

Een rechtzaak duurder als 6270,- euro?
Hoe kom je daar nou bij?

Ben op dit moment bezig met een zaak tegen Laurus en dat kost me echt geen 6270,- euro als ik zou verliesen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 11:22:
dat planet een dochter van kpn is doet niet ter zake... planet had ook xs4all/wanadoo/zonnet/etc kunnen zijn..
Ja maar dat is het niet ;)
XS4ALL is trouwens precies zelfde verhaal als Planet maar dat terzeide.

Als Planet hun dienst niet KAN leveren door de KPN lijkt het mij toch dat ze de geleden schaden bij KPN verhalen (als ze dit al doen, aangezien het het moederbedrijf is van Planet) ? Ik wil tenslotte wel ADSL houden maar dit word onmogelijk gemaakt aangezien ik mijn telefoon abbonement i.v.m. een prijsverhoging opzeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 11:23:
12x 52,25 = € 627,- x 10 = € 6270,-

Een rechtzaak duurder als 6270,- euro?
Hoe kom je daar nou bij?

Ben op dit moment bezig met een zaak tegen Laurus en dat kost me echt geen 6270,- euro als ik zou verliesen!
Wat betaal jij voor je procureur? En wat bedoel jij met een zaak?
Als je toch met een zaak bezig bent vraag je toch aan je procureur wat je met dit probleem aanmoet.
Als Planet hun dienst niet KAN leveren door de KPN lijkt het mij toch dat ze de geleden schaden bij KPN verhalen (als ze dit al doen, aangezien het het moederbedrijf is van Planet) ? Ik wil tenslotte wel ADSL houden maar dit word onmogelijk gemaakt aangezien ik mijn telefoon abbonement i.v.m. een prijsverhoging opzeg!
ho ho ..jij zegt het abbo op..niet kpn

[ Voor 29% gewijzigd door Danster op 11-07-2003 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LOL, ik betaal € 64,- voor mijn zaak (ook al word het een rechtzaak!)
(ik krijg subsidie ofzo van de gemeente)

En nee heb geen rechtsbijstandverzekering.

Alleen als ik de zaak zou verliesen zou ik tussen de 1000-1500 euro moeten betalen. Maar dat lijkt me sterk aangezien het een "ijzersterke zaak" is aldus de advocaat (heb het nu over Laurus he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ho ho ..jij zegt het abbo op..niet kpn
Inderdaad, het telefoonabbonement. Niet het ADSL abbonement. Dat beëindigd KPN er ook gelijk maar even bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 11:32:
[...]

Inderdaad, het telefoonabbonement. Niet het ADSL abbonement. Dat beëindigd KPN er ook gelijk maar even bij...
Ja doordat zij doorgeven dat jij de lijn opzegt en dus niet kan voldoen aan de eisen die planet stelt.

ff off

vraag me af hoe waar die laurus zaak over gaat want als prive persoon kun je dit niet doen (de holding aanklagen dan)

[ Voor 18% gewijzigd door Danster op 11-07-2003 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Danster schreef op 11 July 2003 @ 11:39:
vraag me af hoe waar die laurus zaak over gaat want als prive persoon kun je dit niet doen (de holding aanklagen dan)
Ik kan heel Shell met zijn directeuren aanklagen als ik wil. Of ik win is een tweede O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja gaat wel.

Je mag best weten waar het omgaat:

Ik ben op 13 Jan. 2003 in dienst gekomen bij Laurus met een halfjaarcontract (Dus t/m 13 Juli 2003)

Na een ruzie met bedreigen en klappen gehad te hebben (allemaal van een NIEUWE asociale collega) weigerde ik verder ik dat filiaal te werken. Ik wou overplaatsing hebben naar een ander filiaal (wat normaal gesproken altijd gebeurd. Maar nu kon het opeens niet meer... :?)

Ik ben hem toen gesmeerd en heb me ziek gemeld (geestelijk)
Kreeg vervolgens een brief van Laurus dat ik per direct ontslagen ben i.v.m. werkweigering (wat ik niet doe, want ik wil naar een ander filiaal)

Aangezien ik toen toch eens langs een advocaat ben gegaan heeft die het nagekeken en die merkte op dat Laurus het niet goed had gedaan.

Als ze mij hadden willen ontslaan had dat in princiepe gekund (had ik het nog wel kunnen aanvechten maar had ik kleinere kans) als ze dat via de kantonrechter hadden gedaan. Ze hebben mij op eigen houtje op staande voet ontslagen.

Wat dus niet mag, en ik eis nu alle resterende maanden geld...en dat is volgens de advocaat een ijzersterke zaak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
dat's geen probleem wout :) die zal wel lukken. Maar het probleem met je kpn/planet is wel een iets andere zaak. Ben bang dat je dat niet zal lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Wekkel schreef op 11 July 2003 @ 11:45:
[...]

Ik kan heel Shell met zijn directeuren aanklagen als ik wil. Of ik win is een tweede O-)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, Planet is het dan toch alleen?
KPN hoef ik zowiezo de resterende maanden niet te betalen als ik het goed begrijp toch?

Kan voor Planet altijd een gratis afspraak maken bij een advocaat kijken wat die kan doen :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Oftewel, de werkgever is zelf (mede)schuldig aan de onwerkbare situatie door de asociale collega niet te wippen of te vermanen of wat dan ook ;) Ook bij de kantonrechter hadden ze wellicht lik op stuk gekregen met een riante schadevergoedingsverplichting. Even afwachten dan maar en vertrouwen hebben in het oordeel van je ter zake kundige advocaat.
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 11:50:
KPN hoef ik zowiezo de resterende maanden niet te betalen als ik het goed begrijp toch?
Niets is hard, maar je kan richting KPN natuurlijk een ijzersterk verhaal ophangen dat het wel erg vreemd is dat je (i) gedwongen wordt een vaste telefoonaansluiting bij hen te nemen tegen hun voorwaarden om ADSL te kunnen krijgen, (ii) je vervolgens een prijsverhoging krijgt op dat vlak en (iii) je dan wel je telefoon abbo vanwege deze verhoging zou kunnen opzeggen, maar gehouden zou zijn het KPN ADSL gedeelte wel te houden. Dan hadden ze de vaste telefoonverbinding maar niet als eis moeten stellen, want de voorwaarden van dat contract waren natuurlijk mede ( O-) ) een reden om het ADSL contract aan te gaan. Als KPN vervolgens wijzigingen gaat aanbrengen in deze voorwaarden op basis waarvan jij akkoord bent gegaan met deze hele santekraam, kan ze in redelijkheid natuurlijk niet verwachten dat jij je nog gebonden acht aan de ADSL component. Planet staat daar natuurlijk buiten, tenzij Planet allerlei eisen stelt voor hun deel. Kijk daar nog eens goed naar.

[ Voor 64% gewijzigd door Wekkel op 11-07-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 11:50:

Kan voor Planet altijd een gratis afspraak maken bij een advocaat kijken wat die kan doen :P ;)
Geldt ook voor planet wat voor kpn geldt. je betaald de termijn die in de voorwaarden geldt. En zover ik het kon zien was dit een maand en geen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HUH?

Ik raak nu helemaal door de war ;) LOL

KPN is dus een maand extra betalen omdat dat de "opzegtermijn" Is...en Planet de rest van het contractsjaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:18

samo

yo/wassup

ADSL gaat over de telefoonlijn. Deze lijn is aangelegd en eigendom van KPN. Jij vraagt of je die lijn kan afsluiten.
Ander voorbeeld:
Stel, je zegt (om welke reden dan ook) je stroom contract op. Dus je huis zit zonder stroom. Dan zal je nog steeds je ADSL abbo moeten betalen, hoewel je geen gebruik kan maken.
Of je zegt je pc-lease contract op....

[adsl provider] [voorwaarden/apparatuur] [eindgebruiker]
Het is aan de eindgebruiker om te zorgen dat de voorwaarden/apparatuur in orde is. Als jij daar iets in wijzigd kan je toch niet eisen dat de ADSL provider dan maar alles op zich neemt... KPN levert jou een dienst door je telefoonlijn op te zeggen (jij vraagt, zij doen)... Jij kiest er voor om een deel van de apparatuur (fysieke lijn) te verwijderen terwijl jij weet dat de ADSL communicatie over deze lijn gaat...
m.a.w. je had het kunnen weten (of eerder navragen)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je kan het een toch moeilijk los zien van het ander. Lees ook mijn edit op de vorige pagina nog even voor mijn logische insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar nu is het alleen nog onduidelijk of ik ook aan KPN alle resterende maanden ADSL moet betalen.

Aan PLANET is jullie mening nu wel duidelijk :)

edit:

Ok, na die edit is het duidelijk :X ...iedereen bedankt! 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
no prob..suc6 (in beide gevallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Wekkel schreef op 11 July 2003 @ 12:01:
[...]

Je kan het een toch moeilijk los zien van het ander. Lees ook mijn edit op de vorige pagina nog even voor mijn logische insteek.
Ik snap wel dat het 1 niet los te zien is van het ander, maar bij KPN koom jij de dienst "telefoonlijn" en bij PI koop je de dienst "ADSL". PI heeft dan niks met kpn te maken omdat dat niet bij de PI dienst hoort.
Ik denk trouwens wel dat als je dit verhaal uitlegd aan PI dat je wel in aanmerking zou komen voor verzachtende maatregelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je neemt een ADSL abo bij KPN en een Inet abo bij Planet. Bij mij wordt het ADSL gedeelte keurig meegefactureerd op de rekening voor de telefoonlijn -> KPN dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Wekkel op 11-07-2003 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

ok, maar bij het wegvallen van adsl moet je internet provider toch geen verantwoordelijkheid nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Lees even goed wat ik daar allemaal over heb zitten brallen. De pijlen worden nu in eerste instantie op KPN gericht voor het KPN gedeelte van ADSL, niet zozeer op Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net contact gehad met planet en die vertelden mij, dat als je je telefoonlijn opgezegd bij kpn, planet automatisch wordt opgezegd zonder dat je de rest van de maanden hoeft te betalen. Ik krijg het zelfd schriftelijk toegezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 18:15:
Ik heb net contact gehad met planet en die vertelden mij, dat als je je telefoonlijn opgezegd bij kpn, planet automatisch wordt opgezegd zonder dat je de rest van de maanden hoeft te betalen. Ik krijg het zelfd schriftelijk toegezonden.
Sorry voor het omhoog schoppen van dit topic, het is niet zo héél oud en ik ben erg benieuwd hoe het is afgelopen.

Dus janjanjan, hoe is het afgelopen? Heb je inderdaad een brief van Planet Internet ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nooit iets schriftelijk op papier ontvangen. Ik heb een klachtenbrief gestuurd en uit collance hebben ze mijin contract per 1 augustus verbroken. Ik heb nu lekker over 2 weken demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
Hey, maar janjanjan, ben jij nu wel je KPN telefoonverbinding kwijtgeraakt?
Zou je die eerst kunnen opzeggen, zodat je je Planet ADSL ook kwijt raakt zonder voor de rest van t jaar hoeft te betalen, en dan weer je KPN telefoonverbinding laten aansluiten?
Pagina: 1