Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Trouwens je kan kijken of je ergens een GSM oplader vind, die zijn vaak 5 V namelijk! Knip je stekkertje eraf en soldeer je een jack-plug of iets anders eraan
het is alleen de bedoeling dat ik het lcd zo mee kan nemen, zonder dat ik in iedere pc zo'n ding moet hebben.
en dat was nou net niet de bedoeling. hier had ik ook al aan gedacht. anders had ik ook mn lego transformator kunnen modden.My-life schreef op 10 July 2003 @ 21:18:
Alleen dan krijg je weer zo'n kast erbij...
http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=30
Sim-pel
Verwijderd
en ik zou zo'n lcdtje NIET direct aan een elcheapo adapter knopen, die dingen leveren altijd (veel) meer spanning dan opgegeven als ze niet volbelast zijn. dan heb ik het nog niet eens over de enorme rimpelspanning die op die dingen staat.
Beter is idd het idee van een 9 of 12V adaptertje met een 7805 en een extra elcotje
Verwijderd
Verwijderd

http://www.howstuffworks.com/digital-electronics4.htm
Misschien is het een optie dat er uit te slopen
[ Voor 20% gewijzigd door Nobby op 11-07-2003 04:44 ]
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
100 ma zonder software
100 ma met software
100 tot 500 ma met software.
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
Die sluit je aan tussen de pc en het keyboard of de pc en de muis
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
als die 5 volt adapter relatief weing stroom levert zal die mischien nog een aardig hoge spanning er op zetten .. heb je het al gemeten ?mentalmadnizz schreef op 11 July 2003 @ 17:11:
De voeding uit die fax is echt enorma, dus daar heb ik nix aan. ik heb vandaag wel een 5volt adaptor gekocht en die doet het. het lcd'tje is aangesloten. Alleen, als ik er spanning op zet (en dus nog niet aan mn pc koppel) wordt de controller bloedheet. ik heb al een lagere potmeterinstelling gekozen maar het helpt nix. heeft iemand hier ervaring mee?
Is het trouwens de bedoeling dat er initialisatielijnen op het scherm komen als je hem aanzet (dus zonder connectie met een pc)?
dat doet ie namelijk niet. hij wordt alleen maar warm.
[ Voor 9% gewijzigd door mentalmadnizz op 11-07-2003 20:46 ]
Verwijderd
Ik had bij mij ook 5 volt erop gedaan en ze werden alleen heet. Soms kreeg ik wel wat lijntjes maar meestal niet, en na een paar keer testen waren ze helemaal dood.