Toon posts:

[VS 6.0] ListView van .NET in Visual Studio 6.0?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege het gebrek aan Visual Studio.NET moet ik eventjes snel een programma maken in VS6.0. Hiervoor heb ik een ListView nodig, tenminste... zo heet ie in .NET. Als ik deze als component importeer in VS6 dan heb ik het attribuut "view" niet beschikbaar... nouja, hij is er wel. Maar de optie "details" onder "view" is er gewoon niet.

Hoe krijg ik het voorelkaar om hier nou meerdere kolommen in te krijgen, en de data daarin?

In .NET weet ik het wel :o

Sorry voor de newbie vraag... maar om hier nou een uur mee te gaan liggen ouwehoeren is me iets teveel gevraagd ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
Tuurlijk niet. De .NET library is managed code. De controls in .NET zijn dan ook een andere library dan de controls die beschikbaar zijn in VS6.
Trouwens, in VS6 (VB, VC++ etc) heb je ook wel een ListView control. De manier waarop je het daar doet zal trouwens wel dezelfde zijn als in .NET. Daar wordt ook gewerkt met SubItems ed.
Misschien is het gewoon eens een idee dat je in de help kijkt naar de beschikbare properties van de listview in VS6, en kijkt wat al die properties doen enzo.
Kijk ook eens naar de properties van een ListItem.

[ Voor 24% gewijzigd door whoami op 10-07-2003 20:58 ]

https://fgheysels.github.io/

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

En in de originele Win32 ListView (wat overigens gewoon hetzelfde component is hoor whoami maar met minder properties exposed ;) ) zoek je naar displaystyle 'Report'.

Professionele website nodig?

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Visual Basic .NET:
1
2
Set itmX = ListView1.Add("test")
itmx.SubItems.Add "test2"