'oi 
Ik probeer hier lm-sensors aan de praat te krijgen op m'n server met Intel S845WD1-E moederbord en Debian.
Volgens de site van lm-sensors moet ik voor deze chipset de i2c-i801 driver gebruiken.
Ik doe dus sensors-detect:
Ik heb net al een kernel-patch achter de rug (was nodig voor een nieuwe i2c package ofzo), maar daarna bootte m'n systeem niet meer doordat er geen support voor m'n Promise FastTrak in die kernel zat.
Ik heb dus nu weer m'n oude kernel (2.4.20-bf2.4-xfs).
Weet iemand hoe ik lm-sensors alsnog aan de praat kan krijgen?
Mijn dank zal groot zijn
Ik probeer hier lm-sensors aan de praat te krijgen op m'n server met Intel S845WD1-E moederbord en Debian.
Volgens de site van lm-sensors moet ik voor deze chipset de i2c-i801 driver gebruiken.
Ik doe dus sensors-detect:
code:
Hij kan de sensors dus wel detecten (neem aan dat 'ie daarvoor die driver nodig heeft), maar hij kan de driver daarna niet laden.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| aqua:/home/user# sensors-detect [..] Probing for PCI bus adapters... Use driver `i2c-i801' for device 00:1f.3: Intel 82801BA ICH2 Probe succesfully concluded. We will now try to load each adapter module in turn. Load `i2c-i801' (say NO if built into your kernel)? (YES/no): yes modprobe: Can't locate module i2c-i801 Loading failed ()... skipping. [..] |
Ik heb net al een kernel-patch achter de rug (was nodig voor een nieuwe i2c package ofzo), maar daarna bootte m'n systeem niet meer doordat er geen support voor m'n Promise FastTrak in die kernel zat.
Ik heb dus nu weer m'n oude kernel (2.4.20-bf2.4-xfs).
Weet iemand hoe ik lm-sensors alsnog aan de praat kan krijgen?
Mijn dank zal groot zijn