Toon posts:

booten sneller laten lopen en afsluiten ook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IN mijn vorige topic heb ik geprobeerd om mijn probleem uit te leggen maar dat is niet helemaal gelukt. DAarom ga ik het nog maar een keer proberen. MIjn computer heeft een hele hinderlijke vertraging in het eerste venster waarin ook het memory getest wordt. OP het moment dat beide cd roms er staan blijft ie hangen (waarbij ook het lamje van de hard schijf full time brandt) en dat duurt zo'n twintig seconde.. terwijl ie eerst gelijk door startte naar het volgende scherm met de IRQ's... Het probleem zit waarschijnlijk in mijn bios. Ook het afsluiten gaat veel trager waarbij ook weer het lampje van de harde schijf gaat branden, terwij lie eerst vrijwel gelijk afsloot.

Mijn computer is uitgerust met:
twee harde schijven beide op een kabel (master and slave)
Twee cd roms op een kabel ( master and slave)
LAn card
video and audio (maar das logisch zou cruijff zeggen)

MIjn bios is:
ROM PCI/ISA CMOS setup Utility AWARD SOFTWARE BIOS v4.51
ASUS P2B-F ACPI BIOS REVISION 1010

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen, iig alvast bedankt voor all reacties!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Stel je hd's cd-roms in op 'user' en nie op auto ( of CD-ROM user HDD type ed ).
En schakel de optie uit dat ie je geheugen test. ( ben ff naam kwijt )
en enable Quick POST.

edit:
k zie dat je al 2 exact dezelfde topics hebt geopent, k snap dat je nog steeds met het probleem zit, maar meer kunnen we je echt niet helpen. Als je er nog niet uitbent zal ik ff die FAQ met opstartproblemen lezen daar zal het ongetwijfelt instaan.
Ook al denk ik dat je hiermee een goede kans maakt.

[ Voor 50% gewijzigd door t!mP op 10-07-2003 20:49 ]

Verwijderd

Als je in je bios je ide-apparaten instelt in plaats van dat de kanalen op auto-detect staan gaat het sneller. Als dit al zo is probeer dan een auto-detect.

Verwijderd

Topicstarter
de harde schijven staan op user, de cdroms staan op auto, maar worden verder ook niet weergegeven om als user in te stellen

Verwijderd

ik zal voor HD/cdrom en HD/cdrom gaat is veel sneller, je gebruikt lijkt mij toch niet zovaak je cd of dvd speler

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 20:48:
de harde schijven staan op user, de cdroms staan op auto, maar worden verder ook niet weergegeven om als user in te stellen
je zegt zelf dat die hangt als die bij de cd-roms komt. wat je dan moet doen is ff op de plek waar je cd-roms zitten, prolly secundary master and slave. Stel die in op CD-ROM ( werk et zelfde als user en ANDERS als autodetect uiteraard ), hiermee voorkom je lijkt me dat die gaat zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
okeej tnx ik gaat het ff proberen... dus ben ff offf..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ff geprobeerd.. maar ik kan alleen kiezen bij de secondary master and slave uit USER, NONE of AUTO, In alle drie de gevallen laadt ie beide cd-roms maar blijft ie ook hangen..

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Bij none disable je em, dus zet 1 voor 1 een cd-rom op none kijk wat ie doet. Maar ik denk niet dat we je nog verder kunnen helpen zo. Weet eerst maar es ff cker waar je cd-roms zitten want je neemt van mij zo over dat je cdrom's op sec slave en master zitte. Zoek het ff uit anders is het zoeken naar een hele kleine niet stoere speld in een hele grote stoere hooiberg.
Check die faq ff, ben je er zo achter wat wat is. Anders schrijven wij hier een nieuwe faq voor je, is doelloos en is het te warm voor.

Verwijderd

Probeer nu dan eens om de stroom van beide cd-roms te halen. Weet je tenminste zeker of het aan je cd-roms ligt of niet...

Verwijderd

Topicstarter
okeej ik gaat weer ff aan de slag.. tnx iig en een fijne avond nog.. ik laat het wel weeer weten als ik weer meer weet

Verwijderd

Controleer ook even of je master/slave instellingen goed staan en niet op cable select ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
oke dank
Pagina: 1