'Avond allen,
Sindsgister ben ik bezig om een vpn server op te zetten, gewoon onder Debian woody. Maar ik loop tegen het hieronderstaande probleem aan, waar ik zelf niet uit kan komen.
Hoe heb ik pptpd geinstalleerd
Simpel, ppp support in de kernel gebakken en apt-get install pptpd
Config files:
/etc/ppp/options
De volgende opties staan hier aan:
/etc/ppp/pptpd-options
Hier staan aan:
Deze opties heb ik aangezet aan de hand van de orginele config file door te lezen en aan de hand van een aantal voorbeeld config files gezien te hebben.
/etc/ppp/chap-secrets:
En toch krijg ik deze foutmelding:
Maar ik heb het idee dat het toch ergens in mijn config files zit. Ik hoop daarom dat iemand die een werkende vpn server heeft draaien mij een aantal voorbeeld config's en evt. een kleine beschijving hoe ik ze moet wijzigen.
Ik heb het idee dat ik het namelijk helemaal niet goed heb gedaan.
Sindsgister ben ik bezig om een vpn server op te zetten, gewoon onder Debian woody. Maar ik loop tegen het hieronderstaande probleem aan, waar ik zelf niet uit kan komen.
Hoe heb ik pptpd geinstalleerd
Simpel, ppp support in de kernel gebakken en apt-get install pptpd
Config files:
/etc/ppp/options
De volgende opties staan hier aan:
code:
1
2
3
| auth lock +chap |
/etc/ppp/pptpd-options
Hier staan aan:
code:
1
2
3
4
5
| auth netmask 255.255.255.0 nodefaultroute proxyarp lock |
Deze opties heb ik aangezet aan de hand van de orginele config file door te lezen en aan de hand van een aantal voorbeeld config files gezien te hebben.
/etc/ppp/chap-secrets:
code:
1
| test * test <ip-adres> |
En toch krijg ik deze foutmelding:
Natuurlijk heb ik gekeken wat google hierover zegt, maar ik vind niet echt een mogelijke oplossing. Er staat zelfs op een site "dit is een unknown error, zoek het zelf maar uit" (bij wijze van).Jul 10 20:20:17 serve-me pptpd[917]: MGR: No free connection slots or IPs - no more clients can connect!
Jul 10 20:20:17 serve-me pptpd[982]: CTRL: Client 80.126.18.140 control connection started
Jul 10 20:20:17 serve-me pptpd[982]: CTRL: Starting call (launching pppd, opening GRE)[b]
Jul 10 20:20:17 serve-me pptpd[982]: GRE: read(fd=5,buffer=804d5a0,len=8196) from PTY failed: status = -1 error = Input/output error
Jul 10 20:20:17 serve-me pptpd[982]: CTRL: PTY read or GRE write failed (pty,gre)=(5,6)[b]
Jul 10 20:20:17 serve-me pptpd[982]: CTRL: Closing child BCrelay with pid 0
Jul 10 20:20:17 serve-me pptpd[982]: CTRL: Closing child ppp with pid 983
Jul 10 20:20:17 serve-me pptpd[982]: CTRL: Client 80.126.18.140 control connection finished
==> /var/log/debug <==
Jul 10 20:20:17 serve-me pptpd[982]: CTRL: Closing child BCrelay with pid 0
Jul 10 20:20:17 serve-me pptpd[982]: CTRL: Closing child ppp with pid 983
Maar ik heb het idee dat het toch ergens in mijn config files zit. Ik hoop daarom dat iemand die een werkende vpn server heeft draaien mij een aantal voorbeeld config's en evt. een kleine beschijving hoe ik ze moet wijzigen.
Ik heb het idee dat ik het namelijk helemaal niet goed heb gedaan.