Toon posts:

Bestaande Router uitbreiden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een E-Tech broadband router die mijn zeer goed bevalt. Ik wil binnenkort een laptop aanschaffen en dan draadloos toegang tot mijn netwerk internet krijgen.

Nu vroeg ik mij af of ik een soort van antenne in een poort van mijn router kan doen zodat ik met een poort draadloos kan internetten, of moet ik een wireless router aanschafen?

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

neen, je hebt hier zo'n antenne voor nodig, ookwel Accesspoint genoemd :)

Verwijderd

Topicstarter
-FoX- schreef op 10 July 2003 @ 20:04:
neen, je hebt hier zo'n antenne voor nodig, ookwel Accesspoint genoemd :)
Moet het accesspoint dan in de router geplugd worden? Of in mijn PC. :?

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

in je router hé..
en je WLAN-kaart moet in je PC gestoken worden..

Verwijderd

-FoX- schreef op 10 July 2003 @ 20:29:
in je router hé..
en je WLAN-kaart moet in je PC gestoken worden..
... de Pcmia kaart in de flaptop dus ;)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
nou ja, niet direct in je router, maar met een UTP kabeltje naar je router..

Maar sommige Access points en routers ineen zijn nog goedkoper dan een losse access point.. Als je slim bent, koop je een wireless router, en verkoop je je huidige aan je buurman/oom/kennis, en spaar je weer wat geld uit :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie, de reden waarom ik graag een los accesspoint wil hebben is omdat ik met de router alles kan wat ik wil! Hiervoor had ik een Draytek Vigor 2200e en daar kon ik bepaalde dingen gewoon niet lekker mee doen terwijl die router wel beter is!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 22:14:
Bedankt voor de informatie, de reden waarom ik graag een los accesspoint wil hebben is omdat ik met de router alles kan wat ik wil! Hiervoor had ik een Draytek Vigor 2200e en daar kon ik bepaalde dingen gewoon niet lekker mee doen terwijl die router wel beter is!
Inderaad, ik heb nu een router met printserver maar wil ook wel een keertje draadloos gaan, maar dan mis ik mijn printserver. Maar als een accesspoint met router goedkoper is dan eentje zonder, koop die dan gewoon met, maar gebruik de router functie niet. Dat kan toch ook?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Je moet je access point zien als een draadloze hub. Deze geef je een uplink naar je router (of naar een switch, die op zijn beurt weer in je router zit.

Als je router bijv ook caching-only DNS server of DHCP server is, dan maken je draadloze clients daar ook meteen gebruik van. Hoef je niets extra voor te doen op je router.

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

De goedkopere accesspoints zullen toch nog rond de € 70 liggen hoor..

Verwijderd

Topicstarter
-FoX- schreef op 10 July 2003 @ 22:45:
De goedkopere accesspoints zullen toch nog rond de € 70 liggen hoor..
Offtopic: Kun je misschien een goede aangeven...

Edit: Bedankt ik ben voldoende geïnformeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 00:37 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 22:50:
[...]

Offtopic: Kun je misschien een goede aangeven...
benq: cheap, maar bij recente test niet onaardig voor zijn geld
Linksys: roeleerd

En zo zijn er vast nog wel merken... Imho geen sweex, dat is brak. (meer zeg ik er niet over, zoek maar wat op internet).
Pagina: 1