ik heb een tijdje geleden ook wat gepost over dit onderwerp, maar ben nu al weer wat verder en weer zit ik vast
aangezien ik niet de hele script mag posten zal ik proberen iig duidelijk te maken wat ik wil.
Ik heb een begin asp formulier (1705021.asp) met de volgende code:
er is een tweede pagina (175021b.asp) die laat zijn dat de gegevens zijn toegevoegd:
En tot slot heb ik ng een database met de velden klant id, naam adres etc.
Ok tot dusver gaat alles goed. De gegevens die in de eerste pagina worden ingevoerd worden in de database geplaatst. Maar nu het belangrijkste:
Hoe zorg ik ervoor dat de gegevens die zijn ingevuld (dus als er op opslaan is geklikt) worden verstuurd naar een specifiek e-mail adres? In t mailtje dat versuurt wordt moet de ontvanger dus de ingevulde vakken kunnen zien (naam, adres, postcode etc). Ik heb zelf al geknoeid om in de submit vak mailto: <mijn email adres> te zetten, maar dit lukt niet (zal ook waarschijnlijk niet de juiste manier zijn)
Ik heb een begin asp formulier (1705021.asp) met de volgende code:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <% %> <td>Naam:</td> <td><input type="text" name="naam"></td> </tr> <tr> <td>Adres:</td> <td><input type="text" name="adres"></td> </tr> </table> <p> <input type="submit" name="Submit" value="Opslaan"> </p> </form> %> |
er is een tweede pagina (175021b.asp) die laat zijn dat de gegevens zijn toegevoegd:
ASP:
1
| <% |
En tot slot heb ik ng een database met de velden klant id, naam adres etc.
Ok tot dusver gaat alles goed. De gegevens die in de eerste pagina worden ingevoerd worden in de database geplaatst. Maar nu het belangrijkste:
Hoe zorg ik ervoor dat de gegevens die zijn ingevuld (dus als er op opslaan is geklikt) worden verstuurd naar een specifiek e-mail adres? In t mailtje dat versuurt wordt moet de ontvanger dus de ingevulde vakken kunnen zien (naam, adres, postcode etc). Ik heb zelf al geknoeid om in de submit vak mailto: <mijn email adres> te zetten, maar dit lukt niet (zal ook waarschijnlijk niet de juiste manier zijn)
[ Voor 123% gewijzigd door Glimi op 10-07-2003 20:32 ]