Processor word te warm

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Taedium
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:23
Dit topic word waarschijnlijk toch meteen dicht gegooit, maar toch doe ik een poging. O-)

Ik heb op dit moment een Amd 2100 (gwoon std) met een Zalman CNPS6000-AlCu koeler erop. En een mooie Thermaltake Xaser III kast eromheen, nu zit ik alleen met het probleem dat die proc. wel 70 ;( graden word.

Weet iemand soms een goeie manier om dat ding te koelen en dat ie toch goed stil blijft ?
ik wil die zalman namelijk niet op max zetten want dan kan ik net zo goed die kast open zette....

Iemand ?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je denk dat ie dicht gegooit word waarom open je em dan ?
maar ik zou gewoon ff wat reviews van coolers bekijken en een leuke uitkiezen

edit : goede airflow is misshien ook wel een idee

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 10-07-2003 19:32 ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Taedium schreef op 10 juli 2003 @ 19:29:
Dit topic word waarschijnlijk toch meteen dicht gegooit, maar toch doe ik een poging. O-)

Ik heb op dit moment een Amd 2100 (gwoon std) met een Zalman CNPS6000-AlCu koeler erop. En een mooie Thermaltake Xaser III kast eromheen, nu zit ik alleen met het probleem dat die proc. wel 70 ;( graden word.

Weet iemand soms een goeie manier om dat ding te koelen en dat ie toch goed stil blijft ?
ik wil die zalman namelijk niet op max zetten want dan kan ik net zo goed die kast open zette....

Iemand ?
Als ie 70c is, kan je dan je heatsink vastpakken? maw: is ie echt heet, dan moet je wat aan de koeler doen, is ie niet heet, 2 mogelijkheden:

1) Sensor :r
2) Heatsink scheef / te veel / te weinig pasta.

Edit: Er is hier overigens een mooie faq voor zag ik net ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Banshee op 10-07-2003 19:33 ]

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

70 graden is niet erg hoor...

zeker niet met dit weer ...

zolang hij niet aan 90-95 graden komt kan je rustig verder werken

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-02 09:28
Met die cooler verwacht je toch niet zulke temperaturen.
Zit de cooler er goed op?
Heb je genoeg coolpasta?
Heb je ook fans in je kast?
Zo ja, is de circulatie dan goed?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Taedium schreef op 10 July 2003 @ 19:29:
Waarom post je hem dan?
Da's minder ja, maar dat kan in deze warme tijden, 70 graden is nog te doen hoor ;) Zeker als je je fan heel langzaam hebt draaien.

Iemand ?
Yep, check de tips die er al in dit topic staan, gebruik de search, en denk eens aan casefans oid. Overigens is een grotere fan, zoals een 120mm Papst 4412 FGL, als procfan, ook geen gek idee.

En inderdaad, hij gaat dicht. Er zijn zoveel factoren waar je aan moet denken als je processor te warm wordt, dat hier alleen maar wat tips die je zelf ook had kunnen bedenken, gegeven kunnen worden. Succes :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.