[Win2k] netwerk 'knippert' on/off na onbepaalde tijd

Pagina: 1
Acties:

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Medetweakers,

Ik heb het volgende, wazige, probleem wat ik niet thuis kan brengen. Ik heb sinds een tijd een Win2K AS machine staan, die Internet deelt (Sygate), website host dmv IIS, en ook files shared. Geen probleem zou je denken :)

Nu is het volgende, wanneer de pc een tijd up is, heb ik een vastlopende winamp of mijn internet valt weg. Er zit ook geen vaste tijd tussen elke keer, het is gewoon zomaar!. Het enige wat ik dan direct doe is kijken op de 100Mbit 5 poorts Netgear switch (FS105). Wat ik dan zie, is gewoon verontrusten:

Lampje aan, dus we hebben een link
5 tellen later,
Lampje uit, dus we hebben geen link

En dit herhaalt zich eindeloos :/

Ik gooi er dus weer een monitor aan, toetsenbord en ja hoor, Win2k geeft het ook aan, zo'n txt ballonnetje "Network cable unplugged" die hetzelfde doet als het lampje op de switch.

Voor de duidelijkheid een filmpje van Windows (1,1MB Divx 5.0.3).

• Wat ik al heb gedaan, tevergeefs danwel:
disable enable netwerk (5 min. later weer terug bij af)
power managment uitgezet van NIC
resetten
acpi geupdate :?
NIC vervangen met de mijne (ook 3com 905b-tx)
andere netwerk kabel.
aan de 10Mbit 3Com hub gehangen
BIOS doorgespit, powermanagement uitgezet, verder staat alles goed.

• De specs van het beestje zijn hier te vinden
een soort van logfiletje van mij simpele versie:
27 april 2003 - uptime: 2 dagen 19 uur
27 april 2003 - uptime: 10min?
24 mei 2003 - uptime: : lang... dagen dus
29 juni - 18 dagen 23 uur 17 minuten
10 juli - 10 dagen 20 uur 35 minuten

Ik wordt er een beetje moedeloos van :r . Wat kan dit zijn? Ik snap ook totaal niet wat het kán zijn, want het enige wat wél werkt is herstarten. Als er vragen zijn, hoor ik het graag ;)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zij die netwerkkabels "zelf"gemaakt ? of kant&klaar

hoe lang zijn ze eigenlijk ?

[ Voor 34% gewijzigd door Fish op 10-07-2003 19:35 ]

Iperf

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

virus?

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
fish schreef op 10 juli 2003 @ 19:33:

zelf gemaakte en kant&klare eraan gehad, en zullen een 3 meter zijn.

Nope, ook geen virus, maar ik zal het nog eens checken.
Btw: alle's gaten in Win2K zijn dichtgetimmerd :)
Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 19:45:
[...]

ja hoor, 10 dagen werken en dan opeens zou het een brakke kabel zijn?? bovendien heeft ie een andere geprobeerd.

wordt er misschien iets erg warm?
is je pc geaard?
is er misschien een prog die je opstart of handeling die je doet waarna het fout loopt?
Helaas, koeling is goed. Daar heb ik toen met de bouw ervan opgelet, en laatst nog eens gecheckt ivm warme weer.

PC is geaard, en zover ik weet ook geen progsels die zoiets doen. Ik gebruik standaard daarop:
Sygate Office Network
DUMeter
Windows Commander
VNC
Nero voor cd's fikken
notepad B)

Maar het idiote is, dat het alleen de netwerk kant is, de nic voor het internet, doet dit nooit.

[ Voor 53% gewijzigd door Barreljan op 10-07-2003 19:49 ]

Verwijderd

fish schreef op 10 July 2003 @ 19:33:

ja hoor, 10 dagen werken en dan opeens zou het een brakke kabel zijn?? bovendien heeft ie een andere geprobeerd.

wordt er misschien iets erg warm?
is je pc geaard?
is er misschien een prog die je opstart of handeling die je doet waarna het fout loopt?

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Dit heb ik ook gehad, inclusief tekstballonnetje. Dit bleek te komen door de hub waar die op zat. Andere hub geprobeerd werkte weer prima. Later nog even gerommelt met communicatie snelheid 10/100 full en half. Ik had em op de 'kapotte hub' uiteindelijk werkend op 10 half duplex. Waar het probleem zat uiteindelijk geen idee. Nu staat er een andere hub en werken weer

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 19:45:
[...]

.........knip...........
Vriend, .....

als je de teksts lees vraag ik ook in meervoud netwerkkabel s
Bovendien zou het niet de eerste kabel die door beweging oid het spontaan niet meet doet.

Ik heb gisteren nog zo'n kabel meegemaakt. naderhand vertelde hij mij dat die al tijssen de 10 en 100Mbit zat te jumpen maar hij dacht dat het normaal was

Iperf

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
fish schreef op 10 July 2003 @ 19:54:
[...]

Vriend, .....

als je de teksts lees vraag ik ook in meervoud netwerkkabel s
Bovendien zou het niet de eerste kabel die door beweging oid het spontaan niet meet doet.
..
Maar met een reset van de pc is het voorbij, en daarbij is geen enkele kabel bewogen.

Ik zal hem eens naar 100 full gooien ivp auto en het zo eens een tijd laten draaien :Y)
sjoerdb schreef op 10 juli 2003 @ 19:50:
Dit heb ik ook gehad, inclusief tekstballonnetje. Dit bleek te komen door de hub waar die op zat. Andere hub geprobeerd werkte weer prima. Later nog even gerommelt met communicatie snelheid 10/100 full en half. Ik had em op de 'kapotte hub' uiteindelijk werkend op 10 half duplex. Waar het probleem zat uiteindelijk geen idee. Nu staat er een andere hub en werken weer
Maakt niet uit hier, maar dat had je al in mijn start post kunnen lezen :o
en btw: die Netgear is nog vrij nieuw, in februari/maart aangeschaft.

[ Voor 42% gewijzigd door Barreljan op 10-07-2003 19:57 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

sjoerdb schreef op 10 July 2003 @ 19:50:
Full duplex op een hub. Ehhm, ja?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1