[Asus a7nx8] computer start niet op met grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb zojuist mijn bestelde moederbord en processor en geheugen in een nieuwe computer gebouwd voor een vriend van mij (de rest kwam uit zijn oude). De volgende onderdelen heb ik nu nieuw in zijn kast kast:

asus a7n8x
512 mb kongston geheugen
AMD XP 2000 processor

Wanneer ik zijn computer aan het stroon heb staan brand het ledje onder de agp poort rood. In het boekje van asus staat dat er dan een verkeerde grafische kaart geplaatst is. De grafische kaart is een Hercules 3d Prophet 4500 32 mb. Wanneer ik de kaart eruit haal dan doet de computer normaal.
Wat kan hier aan de hand zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 10-07-2003 20:28 ]

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Je mag geen oude videokaart die alleen 1,5V ondersteunt in je agp slot stouwen. Je moet een nieuwere gebruiken. Althans dit was bij mij het probleem op een andere pc. Een TNT2 Pro pastte deed het wel.

• Binnetie
Dus ik moet een andere videokaart hebben zeg maar....

Verwijderd

ik zou even op de pricewatch kijken :) je hebt leuke alternatief kaartjes voor 30 euri...

ik denk dat je niet gamet

• Binnetie
De computer is van een vriend van mij en die gamed toch aardig wat. Eerst was het een pentium 400 en nu dus een AMD 2000...

Verwijderd

ja, maar het gaat tog om jou pc? dus als je gamed dan neem je een 64 of 128 mb geforce TI of FX

• HitmanWVU
Of radeon variant :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Binnetie schreef op 10 July 2003 @ 19:26: In het boekje van asus staat dat er dan een verkeerde grafische kaart geplaatst is. De grafische kaart is een Hercules 3d Prophet 4500 32 mb. Wanneer ik de kaart eruit haal dan doet de computer normaal.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Maar je geeft het antwoord zelf al in de topicstart? Als het lampje rood brandt, dan is gewoon de beveiliging actief, omdat anders het moederbord wordt opgeblazen. Betekent dus, dat je een correcte agp-kaart hiervoor nodig hebt, een 1.5V kaart. Welke kaart dat is, doet er verder niet toe natuurlijk, als het maar werkt :)

Maar het is toch zo duidelijk als wat, met die handleiding erbij? Waarom post je dit dan op GoT? Lijkt me dat de handleiding van het bord zelf, duidelijker zal zijn dan wat users hier posten als reply op jouw probleem, waarvan je weet wat er aan de hand is :)

Kijk ook eens hier, over agp/pci slot compatibiliteit van oudere 3.3v kaarten, en de nieuwere 1.5v kaarten.

[ Voor 10% gewijzigd door Remy op 10-07-2003 20:53 ]

LinkedIn
Instagram

• Binnetie
Ja maar om even een nieuwe kaart te nemen omdat zo'n moederbord deze niet ondersteund vind ik ook nogal wat!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26

makje

Professioneel prutser

Dan neem je een nieuw moederbord :X Het is maar een keuze hoor :o

9800x3d

• HitmanWVU
Binnetie schreef op 10 juli 2003 @ 21:00:
Ja maar om even een nieuwe kaart te nemen omdat zo'n moederbord deze niet ondersteund vind ik ook nogal wat!
Mwah zo'n videokaartje zal je niet een rib uit je lijf kosten :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Binnetie schreef op 10 July 2003 @ 21:00:
Is toch je enige optie, deze kaart gaat no-way werken op jouw spiksplinternieuwe bord.
Zie ook hier epox 8rda+ en Hercules prophet 4500

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nu we het toch over dit bord en de wat oudere videokaarten hebben.... weet iemand of de Matrox Millennium G450 _PCI_ (16mb DDR Dual-Head) 3.3volt of 1.5volt gebruikt, aka of hij gaat werken op dit bord. Ik kon het niet echt vinden op de matrox site en via de search.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
PCI is PCI en dat is er niet in 1.5v variant (je moet 't niet verwarren met AGP) ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

:? 1,5v past volgensmij niet eens in een mobo waar 3,3v in moet. (Tenzij je de kaart verkeerd om in het slot doet ;)

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 23:06:
:? 1,5v past volgensmij niet eens in een mobo waar 3,3v in moet. (Tenzij je de kaart verkeerd om in het slot doet ;)
Past wel, ik ben het weleens tegen gekomen met een andere gare Hercules kaart.

• Paquito
  • Niet online
Abbadon schreef op 10 July 2003 @ 22:55:
PCI is PCI en dat is er niet in 1.5v variant (je moet 't niet verwarren met AGP) ;)
Ok. :) Ik was even in de veronderstelling dat dit ook voor PCI gold. Niet dus.
Pagina: 1